استارتاپهای گردشگری دریافت کننده بالاترین سرمایه های VC ها در دنیا

استارتاپهای گردشگری دریافت کننده بالاترین سرمایه های VC ها در دنیا

پیش بینی میشود استارتاپهای گردشگری در سال ۲۰۱۸ بالاترین سرمایه را از وی سی ها دریافت نمایند و حتی بالاتر از سرمایه هایی که برای استارتاپهای یادگیری عمیق ، هوش مصنوعی و بیگ دیتا هزینه شده است .

یکی از این استارتاپهای گردشگری TripAction می باشد که به تازگی ۱۵۴ میلیون دلار سرمایه نقد جذب کرده است تا ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار برسد . این رقم برای بسیاری از استارتاپهای موفق دیگر در دنیا رویایی خاص می باشد. اندرسون و بن بنیانگذاران برادر این شرکت معتقدند در حال حاضر وارد دنیای یونیکورن ها شده اند و این سرمایه گذاری سری C توسط سرمایه گذارهای خطر پذیر Lightspeed Venture Partners, Zeev Ventures and SGVC جذب شده است. آنها معتقدند در حال حاضر باید سرعت رشد خود را چندین برابر کنند و نیروهای بیشتری استخدام و کسب و کار خود را چندین برابر توسعه دهند .

به گزارش ایران استارتاپ در ایران جای خالی استارتاپهای موفق گردشگری جای خالی پر حسرتی است . البته صرف فروش بلیط و هتل انلاین نام شرکتها به استارتاپ گردشگری تغییر نخواهد کرد و حوزه فعالیت استارتاپهای گردشگری دنیا با ایران کاملا متفاوت است . در فضای تحریمی ایران سرمایه گذاری و توسعه استارتاپهای گردشگری میتواند بدون نیاز به دور زدن تحریم یا هر فعالیت پیچیده دیگری سرمایه ارزی را وارد کشور کرد و اگر از خیر فروش انلاین بلیط ها بگذریم تعداد استارتاپهای گردشگری واقعی در ایران از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر می باشد . تمامی استارپهای گردشگری در ایران صرف فروش داخلی و بدون هیچ خلاقیتی با هدف کاربر عادی که این روزها بیش از ۲۰% از پروازها کنسل شده است را مورد توجه قرار داده و عملا معنای واقعی استارتاپ گردشگری را نمی توان در بین آنها تعریف کرد.

خواندن
استارتاپ Landed: استارتاپی برای کمک به معلمان برای خرید خانه

یونیکورن تازه متولد شده TripAction طیف وسیعی از خدمات گردشگری برای تمامی اقشار متوسط و ضعیف تا خدمات فوق لوکس VIP را شامل می شود . این شرکت به تازگی دفتر هاب خود را علاوه بر آمریکا در اروپا و در قلب کشور رو به توسعه هلند افتتاح کرده است . خدمات ویژه دولت هلند برای این دسته از شرکتها در دنیا مثال زدنی است . این یونیکورن با همکاری لیفت ، دراپ باکس و کنس پلتفرم خود را در آمریکا مورد توجه ۹۰% از شرکتهای گردشگری قرار داده است .

 

منبع: ایران استارتاپ

استارتاپس لند

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *