زنان کارآفرین

یک زن کارآفرین موفق شوید

می دانید چگونه می توانید به سرعت به یک زن کارآفرین موفق تبدیل شوید؟ زنان کارآفرین وقتی مدیریت کسب و کاری را به عهده می گیرند، هیچ چیزی را تضمین شده نمی دانند. شاید دوران تازه ای در تاریخ کسب و کارها آغاز شده است؛ دوران کارآفرینی زنان. با ما همره باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

با کارشناسان خبره و کاربلد در ارتباط باشید

مدیریت یک کسب و کار موفق کار مشکلی است. اغلب زنان کارآفرین که مدیریت کسب و کاری را به عهده می‌گیرند، ترجیح می‌دهند کارمندانی را استخدام کنند که آنها را به خوبی می‌شناسند. شاید این کار اشتباهی باشد. بهتر است تجربه را معیار انتخاب کارمندان قرار دهید و به دنبال استخدام کسانی باشید که می‌توانند در موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار باشند.

از فناوری مناسبی استفاده کنید

فناوری مقیاس‌گذاری سریع را برای کسب وکارهای نوپا ساده‌تر می‌کند. هیچ دلیل واضحی وجود ندارد که بگویید چرا نباید در کسب و کار خود از فناوری استفاده کنید. بلکه نیاز است برای کارهای خود در فناوری مناسبی سرمایه گذاری کنید.

قوانین داخلی را زیر پا نگذارید

شما هرگز نباید از قوانین و مقررات داخلی تخطی کنید. با یک وکیل خبره همکاری کنید تا هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار جدید از حقوق‌تان دفاع کند. نباید هزینه‌های قانونی را بیهوده بدانید بلکه باید آنها را برای خودتان یک سرمایه گذاری لحاظ کنید.

بازار مناسب را انتخاب کنید

برخی زنان کارآفرین بدون داشتن مطالعات امکان‌سنجی براساس علایق شخصی خود تصمیماتی اتخاذ می‌کنند. این کار درستی نیست. شما برای حمایت از انتخاب بازارتان باید از حقایق استفاده کنید.

شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید

اغلب زنان کارآفرین بازاریاب‌های شبکه‌ای طبیعی هستند؛ اما به جز این، در ایجاد گروه‌ها و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هم مهارت دارند. شما می‌توانید کسب و کار خود را از طریق تبلیغات رسانه‌ای یا دهان به دهان هم گسترش دهید.

خواندن
چرخه نوآوری اجتماعی در 6 مرحله اساسی

تحقیقات گسترده داشته باشید

برای اجتناب از اشتباهات پرهزینه در کسب و کار خود ایده‌ی آن کسب و کار را مورد تحقیق و تفحص قرار دهید. شاید کسب و کاری روی کاغذ عالی به نظر برسد اما تا وقتی تحقیقات گسترده انجام ندهید، همچنان باید محتاطانه عمل کنید.

به دنبال پول استارتاپ نباشید

نباید پیش از راه‌اندازی کسب و کارتان منتظر باشید تا تمام پول موردنیازتان را تامین کنید. بلکه ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید. شاید بتوانید یک ایده کسب و کاری کوچک با هزینه‌های استارتاپی پایین پیدا کنید.

قیمت محصولات و خدمات خود را به درستی مشخص کنید

قیمت‌گذاری نامناسب محصولات ممکن است مشتریان را از کسب و کار شما براند. همواره سطح قیمت‌گذاری‌تان را ارزیابی کنید. باید تغییرات بازار و اقدامات رقبای خود را هم در نظر بگیرید.

محصولات یا خدمات مناسبی ارائه دهید

عرضه محصولات نامناسب می‌تواند زودتر از هر چیزی کسب و کارتان را فلج کند. برای اینکه خود را از شکست در امان نگه دارید، محصولاتی ارائه دهید که مطابق با نیاز بازار هستند. برای اینکه ببینید مردم به چه چیزی بیش از همه نیاز دارند، انجام تحقیقات بازار ضروری است.

به دنبال سادگی باشید

هیچ‌وقت از قدرت فناوری غافل نشوید. به دلیل اینکه نرم‌افزارها بین کارآفرینان فناوری محبوبیت زیادی دارند، استفاده از ایمیل مارکتینگ هنوز هم کارساز است.

ایده‌هایتان را بومی‌سازی کنید

پیشرفت یک کسب و کار در بعضی بازارها نیازمند بومی‌سازی در سطح گسترده است. درحالی‌که می‌توانید ایده‌ای را مدل‌سازی کنید، آن را طوری تطبیق دهید که در یک بازار بومی قابل اجرا باشد. در غیر این صورت، رسیدن به موفقیت به عنوان یک زن کارآفرین کار مشکلی خواهد بود.

هزینه‌ها را مدیریت کنید

هزینه‌های افراطی از جمله مشکلاتی است که زنان کارآفرین مرتکب آن می‌شوند. تهیه وسایل نو و دست اول اعم از تجهیزات و نرم‌افزارها و هزینه‌های تبلیغاتی غیر ضروری است. پس قبل از اقدام به هر کاری هزینه‌ها را برآورد کنید و به دنبال تجهیزات ارزان‌تری باشید که در شرایط موجود مقرون به صرفه‌تر هستند.

خواندن
۸ ویژگی شخصیتی موسسین استارتاپ ها و کارآفرینان

مشتریان‌تان را به درستی بشناسید

شناخت مشتریان و درنظرگرفتن توانایی مالی آنها می‌تواند کمپین‌های بازاریابی شما را به جلو براند. بروز تغییرات در بازار نباید باعث ترس شما از شرایط شود.

ویروسی شدن کسب و کار

به‌عنوان یک زن موفق نباید نگران باشید کسب و کارتان در مدتی کوتاه ویروسی شود. بلکه تحت هر شرایطی متمرکز بمانید و به یادگیری در مورد کسب و کار و مشتری‌هایتان ادامه دهید.

وارد رقابت شوید

گاهی لازم است رقابت را فراموش کنید و روی افزایش ارزش‌های قابل ارائه برای مشتریان خود متمرکز شوید. رقابت سخت برای هر کسب و کاری سازنده است درحالی‌که خیلی از کارآفرینان از رقابت می‌هراسند. پس به جای فرار از چنین رقابتی، آن را در آغوش بکشید.

شبکه‌های اجتماعی را اولویت‌بندی کنید

شبکه اجتماعی از مهم‌ترین پلتفرم‌هایی است که نباید در کسب و کار نوپای خود از آن غافل بمانید. در این محیط‌ها می‌توانید با مشارکت فعال خود از دیگران سبقت بگیرید، خود را به مشتریان نشان دهید و محصولات بیشتری به فروش برسانید. هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی به این اطمینان برسید که تفکری حرفه‌ای دارید و بدین ترتیب می‌توانید برند خود را به تثبیت برسانید.

مشتریان را به خرید ترغیب کنید

باید مطمئن شوید مشتریان نمی‌توانند در مقابل محصولات و خدمات شما مقاومت کنند. باید محصولات و خدمات خود را در دسته‌بندی‌های شگفت‌انگیز عرضه کنید تا مشتریان ایده‌آل را جذب آنها کنید.

توجه به بازاریابی و تبلیغ

مداومت بر بازاریابی و تبلیغ محصولات برای شما ضروری است. استراتژی‌هایی کارآمد برای حل مسائل خود داشته باشید. باید هشدارهای بازار و مسائل تاثیرگذار بر مشتریان خود را بشناسید و هدف‌تان را یافتن راهکارهایی مناسب برای آنها قرار دهید.

سودآوری کسب و کار

آیا کسب و کار شما پررونق و سودآور است؟ اگر پاسخ تان مثبت است، به دنبال راهی برای جذب مشتریان بیشتر باشید؛ اما اگر کسب و کارتان درآمد زیادی ندارد، ایده کسب و کار و استراتژی بازاریابی آن را مورد بازبینی قرار دهید.

خواندن
ویژگی های کارآفرینی : ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

بودجه کافی داشته باشید

وقتی کسب و کار جدیدی راه‌اندازی می‌کنید، هزینه‌های خود را 30 درصد بالاتر از بودجه موجودتان در نظر بگیرید. برنامه ریزی درست در کسب و کار به شما کمک می‌کند از ورشکستگی در امان بمانید و منابع موجود را حفظ کنید.

سودآوری‌تان را بالا ببرید

به‌عنوان یک زن کارآفرین، از راهکارهای جدید برای ارتقاء سود کسب و کارتان بهره ببرید. برای مثال، در یک شرکت مشاوره  سرمایه گذاری کنید و از خدمات آنها استفاده کنید یا از طریق اینترنت رویکردهای موردنظرتان را جست‌وجو کنید.

تصویرسازی ذهنی مناسبی داشته باشید

برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت در کسب‌وکارتان باید نگرش و تصویر ذهنی مناسبی از کسب و کار را در ذهن‌تان بسازید.

اصلا تخفیف ندهید

وقتی شرایط سخت و ناامیدکننده است، اصلا تخفیف ندهید. این کار ممکن است باعث محدود شدن سودتان شود. شما باید ارزش شناخته‌شده محصولات را ارتقا دهید و سپس قیمت آنها را بالا ببرید.

محصولات‌تان را نسیه ندهید

وقتی پول زیادی ندارید نباید محصولی را به مشتری نسیه بفروشید یا حتی به او مهلت پرداخت بدهید. پیدا کردن سرمایه و بودجه برای کسب و کارهای کوچک کار مشکلی است. در این شرایط، کسب و کار آنلاین روشی سریع و کم‌هزینه برای راه‌اندازی کسب و کار شماست.

سخن آخر

دستیابی به موفقیت و پیشرفت به عنوان یک زن کارآفرین نباید آنقدرها که به نظر می‌رسد کار مشکلی باشد. کاری که باید انجام دهید این است که کمی جسارت داشته باشید و نسبت به دیگران متفاوت فکر کنید. با خواندن این مقاله، دانش لازم برای راه‌اندازی یک استارتاپ موفق را دارید.

 

منبع: ایران استارتاپ

استارتاپس لند

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *