تنها راه نجات یک جامعه استارتاپی جذب سرمایه های بین المللی

تنها راه نجات یک جامعه استارتاپی جذب سرمایه های بین المللی

سرمایه های بین المللی

در سال‌های اخیر هندوستان تلاش کرده است آثار محدودکننده سیاست‌های اجرایی و قوانین اداری این کشور را تعدیل کند و با ارائه تشویق‌های مالیاتی سعی می‌کند قوانین را به ‌نفع پیشرفت کسب‌وکار تغییر دهد. اصلاحات و برنامه‌های دیجیتالی که توسط نخست وزیر نارندرا مودی (Narendra Modi) تحت عناوین «هند استارت‌آپ» و «هند دیجیتالی» اجرا شده‌اند نیز صنعت فناوری را توسعه داده‌اند. در نتیجه استعدادهای سطح بالا در کشورهای خارجی به کشور خود بازمی‌گردند تا در انقلاب فناوری بنگلور شرکت کنند که باعث از بین رفتن پدیده غم‌انگیز فرار مغزها خواهد شد.
هند در رقابت نفسگیر با چین شاهد رشد اقتصادی چشمگیر بوده است. سیاست‌های مالی دولت و اصلاح نظام مالیاتی امکان تخصیص مناسب منابع را برای نوآوری فراهم ساخته‌اند. در ادامه نوآوری به ‌صورت خلاقانه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشکلات اجتماعی و زیرساختی پیش ‌روی دولت را حل کند.

صرف ارائه آمار نمی‌تواند پیشرفت چشمگیر بنگلور و تبدیل آن به شهر جهانی را توضیح دهد. همچنین نمی‌توان با ارائه آمار سهام یا رقم درآمدها پویایی بنگلور را نمایان ساخت.
تنها ۴۱ درصد جمعیت بنگلور بومی این شهر هستند، در نتیجه چندفرهنگی در این شهر تاثیر شگرفی بر درون جامعه گذاشته است. اغلب محله‌های این شهر مملو از مغازه‌های مدرن، بوتیک و تجهیزات پیشرفته هستند. همچنین بنگلور اخیراً در سطح بین‌الملل در حوزه تحقیقات سطح بالا ظهور یافته است. در سال ۲۰۱۵ این شهر دومین شهر از نظر سرعت پیشرفت در صنعت فناوری اطلاعات انتخاب شد و در سال ۲۰۱۷ تالار گفت‌وگوی اقتصادی جهان (World Economic Forum) بنگلور را پویاترین شهر جهان نامید. شاید بخشی از علت پویایی زندگی در بنگلور وجود بیش از سه هزار کافه و کلوب است که این شهر را به پایتخت کافه هند تبدیل می‌کند.
مانو چاندرا (Manu Chandra) یکی از فعالان حوزه تفریحات شهری در بنگلور توضیح می‌دهد که اهالی بنگلور هر نوع تجربه جدیدی را با آغوش باز قبول می‌کنند و به امور جدید علاقه دارند. در نتیجه بنگلور به بهترین بازار هند برای اجرای مفاهیم جدید تبدیل شده است.
این گرایش‌ها در کنار یکدیگر طبقه متوسط را گسترش می‌دهند و توانمند می‌سازند. عادات فرهنگی طبقه متوسط در محیط شهری قابل مشاهده است. دوری از امر آشنا و تمایل برای امتحان تجربه‌های جدید فرهنگ بنگلور را پیش می‌راند و تحولات دائمی به‌ وجود می‌آورد.
مولفه‌های غیرقابل انکاری که تشریح شدند بنگلور را به مرکز فناوری اطلاعات و سیلیکون‌ولی آسیا بدل می‌کنند. سیاست‌گذاری مناسب و ورود سرمایه‌های کلان باعث شده است شهری که محبوب بازنشستگان بود به فضایی برای سطح بی‌سابقه‌ای از تحولات و نوآوری‌های فنی تبدیل شود.

خواندن
نکاتی که باید یک استارتاپ در شبکه سازی رعایت کند

 

در حال حاضر و در ابتدای سال 2019 Matrix Partners India  یکی از غولهای جذب سرمایه هند موفق شده است برای رشد مجموعه پورتفولیو استارتاپهای خود 300 میلیون دلار جذب سرمایه جدید کند . این شرکت که پایه های اصلی آن در کشور آمریکا می باشد بیش از 60 استارتاپ را در زیر مجموعه خود دارد . 

برخی از بزرگترین استارتاپهای هندی در شهرهای مهمی چون بنگلور تا حیدرآباد همگی زیرمجموعه های این شرکت سرمایه گذاری موفق می باشد و این موضوع به خوبی نشان می دهد که حتی در کشورهایی که به صورت نسبی در آستانه فقر قرار دارند جذب سرمایه های بین المللی از این دست می تواند نجات بخش باشد .

این موضوع به وضوح مشخص می نماید که تنها راه نجات و مهمترین گزینه پیشرفت یک جامعه استارتاپی جذب سرمایه های بین المللی می باشد . عملا هیچ اکوسیستم استارتاپی را در دنیا نمی توان یافت که بدون جذب سرمایه های بین المللی موفق به پیشرفت شده باشد .مثالی که در مورد کشور ایران می تواند صدق داشته باشد فی الواقع عدم دسترسی به چنین منابعی سبب خواهد شد که آمارهای دروغ نمایی در جامعه رشد نماید . برای مثال روزانه خبرهایی از جذب سرمایه چند میلیاردی از یک استارتاپ که توان جذب چنین سرمایه ای را در یک اکوسیستم داخلی و بسته را ندارد را می شنویم و این موضوع به صورت تقلید وار روزانه در سایر شرکتها و استارتاپها تکرار می شود . آماری که هیچ مدارک و مستنداتی از آنها موجود نمی باشد و طی سالهای اخیر سبب شکست های پی دی پی بدنه استارتاپی شده است . به راستی چرا استارتاپهایی که دغدغه نمایش جذب میلیاردها تومان پول و مدعی یونیکورن شدن دارند با کاهش آمار ، اخراج کارمندان ، عدم رشد ارگانیک و واقعی و عدم امکان جذب سرمایه واقعی روبرو هستند!

خواندن
چگونه از سقوط فرهنگی در محیط کار استارتاپ ها جلوگیری کنیم؟

 

منبع: آی آر استارتاپ

استارتاپس لند

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *