کلاس های شتابدهی| عملی کردن ایده های خلاقانه

کلاس های شتابدهی| عملی کردن ایده های خلاقانه

کلاس های شتابدهی به طور کلی به منظور سرعت بخشیدن بر ایجاد یک روحیه ایده پردازی با هدف شکوفایی استعدادها و خلاقیت افراد شرکت کننده و یا تیم های شرکت کننده در این دوره ها می باشد. در واقع در کلاس های شتابدهی سعی بر این است که افرادخلاق و ایده پرداز در هر گروه سنی بتوانند همه مسائل و پدیده های اطراف خود را با یک نگاه متفاوت و نو بنگرند. برای این که این ایده ها تبدیل به واقعیت شوند و به بهترین درجه کیفی ممکن ارتقا پیدا کنند این دوره ها با همه ابزارهای مورد نیاز در این راستا برگزار شده و همه امکانات موجود در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
کلاس های شتابدهی همه ابزارها و تجهیزات لازم و ضروری در اختیار افراد قرار می گیرد. در نهایت شرکت کنندگان می توانند با استفاده از این تجهیزات، شاخص های موفقیت خود را به نحوی مطلوب ارتقا بخشیده و مهارت های ارزشمندی را برای خود و آینده ای درخشان کسب کنند. با این آموزش ها در کلاس های شتابدهی آنها وارد یک دوره جدید از زندگی با انتخاب های بهینه و مناسب تری از فرصت های آموزشی و تحصیلی، شغلی و روابط اجتماعی و به همین ترتیب فرایندهای اقتصادی خواهند شد.

اهداف کلاس های شتابدهی برای شرکت کنندگان

یکی از اهداف کلاس های شتابدهی برای دانشجویان به منظور آشنا کردن آنها با فضای کارآفرینی می باشد که در نهایت به آنها کمک می کند بتوانند کسب و کاری نو را برای خود به وجود آورند. دوره هایی که در قالب کلاس های شتابدهی برگزار می گردد مهارت های مختلفی را نیز به دانشجویان آموزش می دهد که این مهارت ها شامل مهارت هایی مانند برنامه نویسی و نرم افزاری نیز می باشد تا آنها بتوانند دوره ها را با هدف موفقیت در کسب و کار در نظر گرفته شده بگذرانند. در کلاس های شتابدهی تلاش بر این است تا هر یک از دانشجویان با توجه به انگیزه و هدفی که از گذراندن دوره دارد بتواند یک کسب و کار موفق را با در نظر گرفتن ایده های نو برپا کند. در این دوره ها مسیری که شامل موفقیت و پیشرفت است پیش روی هر فردی قرار داده خواهد داد.
در کلاس های شتابدهی برنامه های متنوع و خلاقانه ای برای بالا بردن احتمال موفقیت و پیروزی برای هر یک از حاضران در این کلاس ها اجرا می شود و مهارت های مهمی که در کسب و کارها لازم است و خدمات مربوط با فضای کاری و امکانات دیگر در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

معرفی دوره های پیش شتابدهی

دوره های پیش شتابدهی دوره های کوتاه مدتی هستند که اغلب در مدت ۷ تا ۸ روز برگزار می شوند. دوره های کوتاه مدت امکان شرکت در این کلاس های شتابدهی را به سادگی برای افراد مختلف فراهم خواهد کرد. دوره پیش شتابدهی بیشتر برای استارت آپها به کار می رود و برای مراحل اولیه از این استارت آپ ها که دوران سختی است کاربردی مطلوب دارد. دوره های پیش شتابدهی طی جلساتی برگزار می شوند که مربیان با تجربه حضور دارند و در آنها همه جوانب کلیدی و فاکتورهای موثر بر موفقیت یک کسب و کار و همین طور نکات اصلی برای کارآفرینان تازه کار بیان می شود. در واقع وجود مربیانی که سطح کاری و آموزشی آنها مانند کلاس های شتابدهنده از کیفیت بالایی برخوردار می باشد سبب می شود که پیشرفت های هفتگی و آموزش ها از همه مهارت های لازم و ضروری برخوردار باشد.

کلاس های شتابدهی| عملی کردن ایده های خلاقانه

آموزش پیش شتابدهی
آموزش پیش شتابدهی که در دوره های مربوط به شتابدهی و گاهی به عنوان کلاس ها شتابدهی نیز برگزار می گردد اغلب مخاطبینی از گروه افراد تازه کار برای یک کسب و کار دارد و همین طور در بر گیرنده همه دانشجویانی است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند. در واقع آموزش پیش شتابدهی بهتر است که در مراحل قبل از سرمایه گذاری و شروع آن باشد تا در نهایت بتوان با تمامی مراحل انجام کار و پیشرفت آن با سرعت و دقت بالایی آشنا شد.
یکی از موارد مهمی که در دوره پیش شتابدهی به آن توجه ویژه ای می شود این است که تیم های مورد آموزش ایده های خود را برای مربیان و سرمایه گذاران و یا حتی مردم ارائه می نمایند. مباحث مختلفی در دوره های یپش شتابدهنده برگزار می شود که شامل اعتبارسنجی مشتریان و بازاریابی می باشد. در این دوره ها نحوه ارائه بازاریابی و همین طور توسعه محصول نیز وجود دارد. در حقیقت به نمونه های اولیه در مدل های کسب و کار در دوره پیش شتابدهی توجهی خاص خواهد شد.

خواندن
دانمارک سیلیکون‌ولی اروپایی می‌سازد

دوره پیش شتابدهی

در دوره های پیش شتابدهی مانند کلاس های شتابدهی افرادی در گروه های مختلف شرکت می کنند. این مجموعه شامل افرادی می شوند که داری ایده های نو هستند و تمایل دارند که تغییری بسیار عمیق در مورد مسائل اطراف خود به وجود آورند. در واقع افرادی که برای جامعه خود ارزشی ویژه قائل هستند و دوست ندارند زمانی که فارغ التحصیل می شوند تنها یک کار ساده را دنبال کنند. آنها می خواهند فراتر از یک کار انجام دهند و ایده های خود را با رویاهایی که در سر دارند عملی سازند.
در واقع در دوره پیش شتابدهی مانند کلاس های شتابدهی سعی بر این است که همفکری در بالاترین سطح ممکن برقرار شده و در نهایت یک شبکه موثر به وجود آید. با وجود این شبکه موثر رویاهای شما عملی خواهد شد. دوره پیش شتابدهی یک دوره مناسب و مشخص برای افرادی است که می خواهند مسیری را که در مقابل خود دارند با وضوح بیشتری مشاهده کنند و با همراهانی پر از ایده های نو و ارزشمند مانند خود راه را طی کنند.
اهدافی که از برگزاری دوره های شتابدهنده مورد نظر می باشد شامل تامین همه ابزارها و دانش کافی برای توانمند کردن افراد فراهم شود تا آنها با چگونگی انجام کار خود آشنایی کامل داشته باشند. در واقع با این نوع ابزارها راه حل های مناسب شناخته و عملی می شوند.

برنامه های مورد نظر برای کلاس های شتابدهی و دوره های پیش شتابدهنده

برنامه هایی که در دوره پیش شتابدهنده مورد نظر هستند مشکلات واقعی موجود را که بر سر راه کارآفرینان و کسب و کارهای تازه تاسیس شده قرار دارد می شناسند. در نهایت آنها با وجود این نکات می توانند راه حل خود را به بهترین شیوه ممکن عملی کرده و توسعه بدهند. کارآفرینان به عنوان یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام شروع و در حین کار با آن درگیر هستند اتفاقات و مشکلات احتمالی و پیش رو و نحوه مقابله با آنها در نهایت ارائه بهترین راه حل ممکن در بهترین زمان ممکن است. پیش شتابدهنده ها در این زمینه بیشترین تاثیر را دارند و کارآفرینان را به بهترین صورت ممکن کمک می کنند.
ذهنیتی که در دوره های پیش شتابدهنده و کلاس های شتابدهی برای کارآفرینان ایجاد می گردد مهارت های آنها را به لحاظ موارد متفاوتی از قبیل مهارت های فنی نیز افزایش خواهد داد و می تواند فاکتورها و جزئیات مربوط به ذهنیت کارآفرینی را نیز در آنها توسعه داده و بهبود ببخشد.  

کلاس های شتابدهی| عملی کردن ایده های خلاقانه

موارد مهم در دوره های پیش شتابدهنده

یکی از مهم ترین مواردی که در دوره پیش شتابدهنده با آن برخورد می شود ساخت یک اکوسیستم محلی است. بدین معنا که یک شبکه قدرتمند ایجاد می گردد که شامل ارتباط بین همه کارآفرینان شرکت کننده در این دوره ها و مربیان با تجربه آنها می شود. هر شخص می تواند با الهام بخشی به شرکت کنندگان دیگر آنها را یاری کند تا استارت آپ هایی را که در ذهن دارند تاسیس نمایند و ایده های خود را عملی سازند. هر استارت آپی که راه اندازی می شود می تواند به عنوان یک قسمت از اکوسیستم، اقتصاد محلی را توسعه داده و به نحوه مطلوبی تقویت کند.
پیش شتابدهنده ها به عنوان دوره هایی برای ورود به مرحله شابدهنده مطرح هستند و موجب رشد تیم ها و استارت آپ هایی هستند که به این مرحله وارد شده اند.
معمولا دوره های شتابدهی به این صورت برگزار می شود که افرادی با توانایی های مشابه در آن شرکت می کنند. در واقع حرفه ای شدن در این دوران مستلزم یادگیری به شیوه ای مطلوب می باشد. مهارت های مختلفی که در آموزش این دوره ها وجود دارد برای ورود فعالانه به دنیای واقعی کسب و کار و فناوری است. نمونه های مختلفی که از کلاس های شتابدهنده برگزار می شود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که مدت زمان این دوره ها و همین طور آموزش های آنها متفاوت می باشد.

خواندن
معرفی استارتاپ‌هایی که صنعت گردشگری را متحول کرده‌اند

ورود شتابدهنده ها و شروع دوره های آموزشی در این زمینه

ورود شتابدهنده ها و کلاس های شتابدهی از زمانی مورد توجه ویژه قرار گرفتند که داستان استارت آپ ها مطرح شد. یک استارت آپ با یک ایده نو و جدید آغاز می شود و در نهایت تیمی که متشکل از افرادی علاقمند و خلاق می باشد آن را هدایت می کنند. همه قدم ها و مراحل کار توسط این تیم عملی می شود. فقط یک ایده و یا یک تیم مجزا نمی تواند اجزای یک استارت آپ را هدایت کند و آن را به نحوی مطلوب شکل دهد. در همه مراحل انجام کار و برای کسب موفقیت در یک استارت آپ لازم است که پشتیبانی کافی وجود داشته باشد و سرمایه های مالی و سایر منابع مورد نیاز به بهترین شکل موجود تامین شوند. این جنبه حیاتی و مهم با ورود شتابدهنده ها به بهترین شکل ممکن عملی خواهد شد.
یکی از مهم ترین مواردی که دوره های شتابدهی به افراد می کنند توسعه ایده ها می باشد. کلاس های شتابدهی شامل مجموعه ها و یا شرکت هایی هستند که برای شروع یک استارت آپ برگزار می شوند. تیم هایی که در کلاس های شتابدهی شرکت می کنند ایده های برتری را که ارائه شده اند انتخاب کرده و در نهایت آنها را حمایت می کنند. حمایت از این ایده ها تا جایی است که شرکت ها و استارت آپ های تازه تاسیس بتوانند به مرحله ای که سود دهی واقعی نام دارد برسند و موفقیت خود را در همه جوانب کاری تضمین کنند. همه حمایت هایی که برای استارت آپ ها وجود دارد منحصرا به مواردی مانند تامین بودجه و سرمایه اولیه بر نمی گردد. این حمایت ها شامل موارد متعددی می شود که در برگیرنده آموزش های کافی و ضروری و همین طور تامین فضا به اندازه کافی برای کار تیمی می باشد تا تیم ها بتوانند وظایف محول شده را به بهترین صورت ممکن به انجام برسانند. 

خواندن
بنیانگذاران جوان استارتاپ‌های آموزشی جهان: ۱۰ کارآفرین زیر ۳۰ سال از نگاه مجله فوربز

شرکت کنندگان در دوره آموزش پیش شتابدهی و کلاس های شتابدهی

افرادی که وارد مرحله کارآفرینی می شوند و می خواهند به تازگی یک استارت آپ را طرح ریزی کرده و در آن فعالانه شرکت کنند با اشتیاق زیادی که در این عرصه دارند ایده های جامعی را مطرح می کنند. آنها می توانند این نوع ایده ها را به شکلی ایده آل و خلاقانه توسعه دهند و به پیشرفت تیم ها کمک کنند. این دوره های مشارکتی یک محصول مورد نظر و یا یک ایده مطرح شده را تست کرده و حتی می توانند آن را تایید کنند. انجام کار با کیفیت بالا یکی از مهم ترین مواردی است که برای استارت آپ ها و همین طور دوره های پیش شتابدهنده باید مورد توجه باشد از این رو لازم است که این دوره ها به طور قطع تحت نظر متخصصان و حرفه ای ها برگزار شوند.
دوره های پیش شتابدهی توسط شرکت های مختلف اجرا می شوند و گاهی می توان اجرای آنها را توسط موسسات دولتی نیز مشاهده نمود. در این دوره ها برای این که محصول اولیه وارد عرضه بازار شود و توسعه پیدا کند دانش و مهارت کافی آموزش داده می شود. این دوره ها می توانند محصول اولیه را برای این که به یک برنامه شتابندهنده متصل شود برنامه ریزی کرده و یا سرمایه گذاری اولیه در این مورد را برای استارت آپ ها عرضه کنند.
برای سرمایه گذارانی که به دنبال عملی کردن ایده های نو و استارت آپ های خاصی هستند مد نظر است که شرکت های انتخابی، دوره های پیش شتابدهی را گذراند باشند و در واقع این امر با موفقیت به پایان رسیده باشد. جلب نظر سرمایه گذاران در مورد استارت آپ هایی بیشتر است که توجهی خاص و ویژه به کلاس های شتابدهنده دارند.

منبع: تیوان

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *