۳ روش برای از بین بردن ترس از شکست در زنان کارآفرین

۳ روش برای از بین بردن ترس از شکست در زنان کارآفرین

۲ آمار منتشر شده از American Express در سال ۲۰۱۷ در مورد بانوان صاحب کسب و کار در آمریکا بسیار تعجب آور است:

  • نزدیک به ۹۰ درصد بانوان کارآفرین هیچ کارمند تمام وقتی ندارند.
  • تنها ۳ درصد از آنها تا کنون فروش سالانه بالاتر از ۱ میلیون دلار را تجربه کرده اند.

با توجه به اینکه زنان دو برابر مردان به سمت کارآفرینی قدم بر می دارند، جالب است که تعداد زیادی از آنها به مقیاس بزرگی نمی رسند. آیا از ریسک کردن می ترسند؟ آیا ترس از شکست وجود دارد؟ برای بسیاری از زنان، این که هم مسئول زندگی شخصی خود و هم مسئول دیگران باشند دلهره آور است و همین موضوعی است که اغلب اوقات آنها را از توسعه ی سرمایه ی کسب و کارشان به بیش از یک میلیون دلار باز می دارد.

دلیل این امر از چگونگی بزرگ شدن ما بر می خیزد. دختران معمولا تشویق به هماهنگی و کنار آمدن با دیگران می شوند. واضح است که این موضوع چه نتیجه ای خواهد داشت. می خواهیم همه دوستمان داشته باشند. در نتیجه ی تصویر واسطه گرانه ای که از یک زن وجود دارد، دختران مستعد تاثیرپذیری و کنترل خارجی هستند. ما از سن بسیار پایین می آموزیم که همه ی چشم ها به سمت ما است و باید بسیار مراقب همه ی کارهایی که انجام می دهیم و نحوه ی انجامشان باشیم.

بنابراین زنان مایلند تا همه چیز را عالی انجام دهند. ما بیشتر نقدها را به خودمان می گیریم. یاد می گیریم که خیلی به خودمان توجه نکنیم زیرا بیشتر وقتمان را درگیر ترسی هستیم که از نحوه ی تفکر دیگران درباره ی خودمان، داریم. اما به طور متقابل پسران تشویق می شوند تا برای آموختن زمین بخورند و شکست بخورند.

من بسیاری از زنان کارآفرین را دیده ام که روند پیشرفت بسیار کندی دارند. آنچه که در دست دارند را رو نمی کنند، تا زمانی که همه ی جنبه های کار آماده شود. تا زمانی که عالی شود. حتی در برخی موارد هرگز موفق به رونمایی از آنچه که مشغولش هستند، نمی شوند. ما باید به دختران بیاموزیم که تحت کنترل خود و متأثر از درونشان باشند و به این جمله باور داشته باشند که “عمل کردن بهتر از عالی بودن است.”

عمل کردن بهتر از عالی بودن است.

مانند بسیاری از دختران، هیچ گاه به من گفته نشد که بزرگ فکر کنم. من مادرم را می دیدم که تمام توانش را برای محافظت از خانواده اش و کارهای باغچه صرف می کرد و این اولویتش بود. او همه کار می کرد تا من و خواهر و برادرانم شرایط بهتری داشته باشیم. زنان صاحب کسب و کار که مادر هستند اغلب ریسک کردن را به معنای تهدیدی بر اقتصاد خانواده، زمان و زندگی شخصی تعریف می کنند. تا ۲۰ سال پیش، زنان هیچ گونه تصویری از شبکه ی قدرتمند زنان کارآفرین نداشتند. اما خوشبختانه امروزه اوضاع رو به تغییر است.

۳ روش برای از بین بردن ترس از شکست در زنان کارآفرین

سرانجام، بانوان کارآفرین فکر می کنند باید تمام جوانب یک کار را انجام دهند. من در همکارانم بانوانی را می بینم که تمام جوانب کسب و کارشان را بررسی می کنند و حتی نسبت به محول کردن کارهای ساده ی اجرایی به دیگران و یا برون سپاری بخش هایی از کسب و کار که از حوزه ی تخصص آنها خارج است، بی میلی نشان می دهند. قبل از اینکه روی منابع خارجی سرمایه گذاری کنند، با خود کلنجار می روند و زمان را بیهوده به تعویق می اندازند. در واقع، یک محدودیت در ذهنیت و باور بسیاری از آنها وجود دارد که توانایی رشد را از کسب و کارشان می گیرد.

خواندن
چرا کارآفرینان زن سرمایه کمتری دریافت می‌کنند

چگونه خود را از زیر سایه ی نظرات عموم و میل به عالی بودن خارج کنیم؟ با تمرین تصمیم گیری در خارج از محدوده ی امنیتمان، می توانیم نترس بودن را در خود شکل دهیم. برای شروع می توانیم از افرادی برای سرمشق گرفتن شروع کنیم، دستاوردهایمان را ببینیم و با انعطاف و اعتماد به نفس، خودمان را به سمت جلو هل دهیم.

  • یک خانم کارآفرین را به عنوان الگو انتخاب کنید

طبق آمار، تعداد کمی از بهترین های هر حوزه خانم هستند. تنها ۳ نفر از ۲۵ آمریکایی ثروتمند خانم هستند و درصد خانم هایی که ۵۰۰ مدیر تحت نظر آنها باشد، ۵ درصد از تعداد کل است. با این حال الگوی مناسب شما وجود دارد و پیدا کردن آن به تلاشش می ارزد، زیرا احتمال موفقیت شما را بالا خواهد برد.

وقتی الگوی مناسب را یافتید، اطمینان حاصل کنید که جسارت کافی را دارید. بله، شما می توانید به اهدافتان برسید! به یاد داشته باشید، کارآفرینی مانند تینا فی، ناتالی پورتمن، کیت وینسلت، جودی فاستر و سیگورنی ویور نیز در صحبت هایشان گفته اند که به خودشان و توانایی هایشان شک داشتند. بنابراین شما تنها نیستید.

فهرستی از ویژگی های این زنان که باعث موفقیت آنها شده است و بیشتر مورد نیاز شما است تهیه کرده و تمرین کنید. ولی حواستان باشد که خیلی به خود سخت نگیرید، زیرا زمان های بسیاری وجود داشته که شما در رویارویی با تقابل ها مقاومت کرده و قدرتمند ظاهر شده اید.

ناتالی پورتمن در سخنرانی ای که در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان هاروارد در سال ۲۰۱۵ داشت، درباره ی اعتماد به خود چنین گفت:

گاهی عدم امنیت و نداشتن تجربه ممکن است شما را به سمت توجه به توقعات، استاندارد ها و ارزش های دیگران سوق دهد، اما شما قادرید این بی تجربگی را مهار کنید و مسیر مورد نظر خودتان را بسازید.

  • دستاوردها و انعطاف پذیری خود را بیابید
خواندن
کارآفرینی، موتور جدید همکاری بین‌المللی است

به حقیقت، دیدگاه نقش بسیار مهمی دارد. دیدگاه شما چیست؟ جشن گرفتن نقاط عطف موجود در مسیر، یک روش مؤثر در قدردانی از اعمالتان است. راه دیگر قرار دادن خود در یک شرایط برای بارهای متوالی است تا بیاموزید که ترس، پاسخ طبیعی در دنبال کردن چیزی است که ارزشش را دارد.

نداشتن ترس شرط لازم نیست، زیرا همه در شرایطی که آسیب پذیر باشیم ترس را تجربه می کنیم. اما باید لجباز باشید تا انجامش دهید. شما باید از حوزه ی قدرت ریسک کنید و نشان دهید که حاضرید برای پیشرفت کردن خود را در شرایط سخت قرار دهید. این به آن معنا است که ما باید با بزرگترین منتقد خود مواجه شویم. یعنی خودمان!

نکته ی کلیدی در سخنرانی برنی براون درباره ی طبیعت انسان این است:

“ما بسیار از خود انتقاد می کنیم، یک ایده آل برای آنچه که باید باشیم می سازیم و چیزی که اغلب در نهایت انجام می دهیم این است که از خود کودک بی اراده ای می سازیم که با ایده آلی که قرار بود باشیم همخوانی ندارد.”

بیشتر اوقات، در آغوش گرفتن بخش طرد شده ی درونمان به ما این شانس را می دهد تا شهامت و قدرت خود را افزایش دهیم و چشم انداز عمیق تری داشته باشیم.  وجود ما به طور شگفت انگیزی یادآور می شود که در چه زمینه هایی قدرت و برتری داریم. قدرت هایی که احتمالا با راه دادن ترس به زندگیمان فراموشش کردیم.

  • آنقدر به مهارت هایتان اعتماد داشته باشید که انگیزه بگیرید.

دلیلی وجود دارد که بر خلاف اینکه در دهه های گذشته، بانوان صاحب کسب و کار سریع تر از متوسط سرعت کل رشد داشته اند، کمتر از ۳ درصد از آنها، موفق به عبور از مرز دارایی ۱ میلیون دلار شده اند. ترس رایج موجود از ریسک حساب شده، به خصوص ریسک در زمینه ی اقتصادی، دلیل اصلی این موضوع است.

۳ روش برای از بین بردن ترس از شکست در زنان کارآفرین

ما باید اطرافمان را از افرادی پر کنیم که ما را به چالش می کشانند تا در نتیجه ی آن کسب و کارمان را به مراحل بالاتر ارتقا دهیم. افرادی که مایل باشند به ما در زمینه هایی که ضعیف هستیم کمک کنند. منابع معتبر و امکانات نامحدودی در جهان وجود دارد. باید باور کنیم آنقدر شایسته هستیم که نه تنها به آنها دست پیدا کنیم، بلکه از آنها عبور کنیم و فراتر برویم.

خواندن
در مورد ریسک های کارآفرینی با خودتان روراست باشید

اغلب خانم ها از درک شهودی بالایی برخوردارند. یک صدای درونی به آنها می گوید که بهترین قدم بعدی چیست. بدون ترس و نگرانی به آن صدا گوش دهید تا شاهد اوج گرفتن کسب و کارتان باشید.

به یاد داشته باشید، که تمام آنچه که برای کمتر کردن و از بین بردن ترستان نیاز است، در دستان خودتان است.

منبع: ستاک شریف

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *