چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

کسب و کار در خانه ، این روزها با امکان استفاده از اینترنت مورد استقبال برخی از افراد قرار گرفته است. به گونه ای که آنها استارت آپ خود را به صورت کار اینترنتی در خانه تعریف کرده اند و از این طریق کسب درآمد می کنند.
به گونه ای که در سال ۲۰۱۸، تقریبا ۳٫۸ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به صورت خویش فرما،کار در منزل را انجام می دهند و تقریبا بسیاری دیگر تمایل دارند که روزی فرا برسد که بتوانند کار در خانه را تجربه کنند.
در این مقاله راجع به این که چگونه استارت آپ می تواند یک کسب و کار در خانه باشد، صحبت می کنیم. امیدواریم این مطلب به درد کسانی که به دنبال کار در خانه هستند بخورد و بتواند دیدگاه مناسبی برای آنها فراهم کند.

چرا کسب و کار در خانه؟

بزرگترین مزیت کار در منزل این است که محدودیت های موجود در یافتن شغل، استخدام، سروکله زدن با همکاران در محل کار، مدیریت فعالیت های اداری مرسوم، محدودیت های زمانی و… در آن وجود ندارد.
همچنین همه افراد با هر جنسیت، سن، قومیت، مذهب، و دیگر مشخصه های هویتی می توانند آزادانه کسب و کار در خانه را تجربه کرده و از آن کسب درآمد کنند و یا استارتاپ خود را در آن راه اندازی و توسعه دهند.

کار در خانه مناسب چه کسانی است؟

این روزها بعضی از افراد ترجیح می دهند کسب و کار در خانه را تجربه کنند. زیرا کار در منزل، امکانات و مزیت هایی برای آنها فراهم می کند که نیازی به صرف وقت برای رفت و آمد و یا استخدام به صورت حضوری نداشته باشد.
این نوع کسب و کار در خانه، دورکاری نیز نامیده می شود و فرصت مناسبی برای راه اندازی استارتاپ برای افراد علاقه مند نیز فراهم آورده است.
دورکاری، هم می تواند قسمتی از کار اصلی باشد که به صورت کار اینترنتی در خانه انجام می شود. هم می تواند به صورت مستقل کسب و کاری باشد که فقط به صورت کار در منزل است. به گونه ای که کار در خانه، برای بعضی افراد تنها گزینه موجود است.
مثلا برای کسانی که در شهر خود موقعیت های شغلی مناسب ندارند و یا تمایلی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، می تواند انتخاب مناسبی باشد تا از این طریق بتوانند کسب درآمد کنند و از طرفی، در صورت تمایل استارت آپ خود را نیز راه اندازی کنند.
البته باید توجه داشت این برای کارفرما نیز مناسب تر است. زیرا نیازی به هزینه های جانبی مربوط به مکان کار، قبوض و موارد دیگر ندارد.
بنابراین دورکاری و فریلنسری از مواردی است که می تواند به عنوان کار در منزل محسوب شود و در هزینه های هر دو طرف صرفه جویی کند و همچنین می تواند قسمتی از کار اصلی باشد. اما سوال این جاست چگونه استارتاپ می تواند به صورت کار در منزل باشد که در ادامه راجع به آن صحبت می کنیم.

خواندن
رشد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از نگاه آمار + اینفوگرافیک

چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

استارت آپ یا کسب و کاری که تازه شروع به فعالیت کرده است و مبتنی بر ایده ای است که بتواند نیازهای بازار هدف را مرتفع نماید، می تواند به صورت کسب و کار در خانه باشد.
این برای مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار ندارد و از منزل با یک رایانه یا ابزار ارتباطی دیگر مانند تلفن هوشمند و یک خط اینترنت، می تواند انجام شود بسیار مناسب است.

تاریخچه کار در منزل

همان طور که می دانید قبلا هم این نوع کسب و کار در خانه ها وجود داشتند، اما بیشتر محدود به زنان خانه دار می شد.
به طوری که بسیاری از زنان خانه دار با تولید محصولات خانگی، مانند مربا، ترشی، غذاهای خانگی اقدام به این کار می کردند و یا کارهایی مانند خیاطی، ساخت صنایع دستی، محصولات کشاورزی و … را انجام می دادند و به اطرافیان خود می فروختند.
البته هنوز هم بسیاری از این مشاغل، می تواند همچنان توسط زنان خانه دار انجام شود. هر چند به نظر می رسد کار اینترنتی در خانه، توانسته این فعالیت های قدیمی را هم گسترش دهد و دامنه مشتریان این زنان با کار در خانه و فروش در اینترنت، افزایش یابد.
در کنار کسانی که از مدت ها پیش، کار در خانه را تجربه کرده اند؛ امروزه کار اینترنتی در خانه، شمول این مشاغل را گسترش داده و افراد بیشتری می توانند از مزیت های کار در منزل بهره مند می شوند.
به گونه ای که در کنار زنان، مردان بسیاری هم به دلایل متعدد به این مشاغل روی آورده اند و همین می تواند بستر راه اندازی و توسعه استارت آپ برای همگان فارغ از جنسیت، مکان و عوامل دیگر شود.

چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

نمونه هایی از کسب و کار در خانه

شغل هایی که به صورت کار در خانه هستند تنوع زیادی دارند. بسته به توانایی فرد و نیاز بازار، می تواند شامل مشاغلی چون تولید محتوا، طراحی وب سایت، طراحی گرافیکی، موشن گرافیک، ترجمه، نگارش کتاب و مقاله، ویرایش و غیره شود.
مهارت های پولساز می تواند برای کسب و کار در خانه مناسب باشد به گونه ای که تخصصی کسب کنید که نیازی به حضور فیزیکی نداشته باشد، در عین حال بتوانید به صورت کار اینترنتی در خانه آن را انجام دهید.

خواندن
فناوری در کاربرد: شاخصه پنج استارتاپ‌ آلمانی

• تعمیرات در خانه

این مهارت ها می تواند از تعمیر کامپیوتر گرفته تا تعمیر فرش های دستی، لوازم خانگی و غیره متفاوت باشد. مهم این است که این مشاغل قابلیت کار در منزل داشته باشند و بتوان به خصوص به عنوان یک کار اینترنتی در خانه هم آن را انجام داد.
بنابراین اگر تمایل دارید که استارت آپ خود را مثلا در حوزه تعمیرات راه اندازی کنید و توانایی این را دارید که با کار در خانه، آن را انجام دهید این گزینه را از دست ندهید.

• فروشگاه های اینترنتی

بسیاری از مشاغل اینترنتی می توانند در این دایره قرار گیرند. حتی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی می توانند در دایره کار در خانه بگنجند.
مثلا با کار اینترنتی در خانه، به فروش کالاها یا خدمات خود و دیگران بپردازید و از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کنید بدون آنکه نیازی به پرداخت مواردی چون مالیات، اجاره مغازه، استخدام فروشنده و غیره باشد.

• دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی استارت آپ هایی بر مبنای مشاغلی چون برنامه نویسی، طراحی وب سایت، برخی از حوزه های دیجیتال مارکتینگ جزو کار در خانه های جدید هستند.
هر چند مشاغلی چون نویسندگی، ترجمه، ویراستاری از زمان های دور هم جزو کار در منزل می توانستند محسوب شوند، بسیاری از فعالان این حوزه ترجیح می دهند برخی از کارهای خود را در آرامش منزل، انجام دهند.

• شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی، نیز می تواند به عنوان کسب و کار در خانه تلقی شود. امروزه بسیاری از استارتاپ ها ابتدا با فعالیت در شبکه های اجتماعی آغاز می شوند.
این نوع استارتاپ ها نیاز به مکان خاصی ندارند و ساعت کاری مشخصی هم ندارند. بسیاری از افراد این نوع کار اینترنتی در خانه را می پسندند و ترجیح می دهند از بسترهای رایگانی چون اینستاگرام و تلگرام برای شروع و توسعه استارتاپ خود استفاده کنند که در مقاله ای در همین سایت به آن به صورت مفصل تر پرداخته شده است.
دامنه فعالیت در این شبکه ها می تواند بسیار گسترده باشد. در آن مقاله اشاره شده است که افراد با توجه به تخصص، علاقه خود و نیاز جامعه و بازار می توانند فعالیت های اقتصادی خود را در این شبکه ها بنیان نهند و از امکانات در دسترس همگان که با ظهور این شبکه ها فراهم شده است به نفع خود و استارتاپ خود بهره مند شوند.

خواندن
هفت اشتباه فرهنگی استارتاپ ها(بخش اول)

• انواع بازاریابی ها

همین طور برای استارتاپ هایی که بر بازاریابی متمرکز هستند، نیز کسب و کار در خانه بسیار مناسب است.
انواع بازاریابی اعم از بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی تلفنی، بازاریابی پیامکی و مواردی از این دست را می توان جزو کار در منزل نیز در نظر گرفت و به صورت کسب و کار اینترنتی در خانه نیز می توانند انجام شوند. مخصوصا بازاریابی های مبتنی بر اینترنت با کار در منزل امکان پذیر هستند و می توان استارتاپ خود را این گونه راه اندازی و توسعه داد.

چه طور شروع کنیم؟

برای شروع در اولین قدم به یک ایده قابل اجرا و عملی برسید و سپس آموزش ببینید و شروع کنید. به همین راحتی!!
بنابراین اگر قصد راه اندازی استارت آپ دارید می توانید آن را به صورت کار در منزل تجربه کنید. همچنین می توانید در استارتاپ خود از کسانی که کار اینترنتی در خانه، را به عنوان شغل خود انتخاب کرده اند استفاده نمایید.

منبع: پیدایش

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *