۵ ابزار شبکه‌های اجتماعی که استارتاپ فناوری شما در سال ۲۰۱۹ به آن نیاز‌ دارد.

۵ ابزار شبکه‌های اجتماعی که استارتاپ فناوری شما در سال ۲۰۱۹ به آن نیاز‌ دارد.

کارآفرینان حوضه‌ی فناوری اغلب در رویارویی با بازاریابی دست‌خالی هستند. همان‌طور که با یک لیست در حال‌رشد از سختی‌ها در بازاریابی مواجه‌ هستند که احتمالا دلیل سرمایه‌گذاری در ابزارهای شبکه‌های‌اجتماعی است که به خودکار کردن و سهولت بازاریابی کسب‌وکار آن‌ها کمک می‌کند و منجر به ایجاد راه‌حل‌های مؤثر بازاریابی برای بنیانگذاران استارتاپ‌‌های فناوری می‌شود.وقتی صحبت از ابزارهای شبکه‌های‌اجتماعی می‌شود، پلتفرم‌های بی‌شماری برای استارتاپ‌های فناوری وجود‌ دارد که از بین آنها انتخاب‌ کنند.
ابزارهای شبکه‌‌های‌‌اجتماعی بسیاری از فعالیت‌ها نظیر آموزش‌ محتوا، برنامه‌ریزی، انتشار، آنالیز و کمک‌های بیشتر به منظور تقویت اثر بخشی تبلیغات بازاریابی را ارائه می‌دهند.
اما شما کدام‌یک از ابزارها را باید انتخاب کنید؟
خوب برای کمک به خودکار‌‌ کردن فعالیت‌های بازاریابی در شبکه‌‌‌های‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اجتماعیتان و ایجاد یک ارائه‌ی آنلاین قوی، ما یک لیست ۵تایی از ابزار های شبکه‌های‌اجتماعی که استارتاپ فناوری شما برای موفقیت در سال ۲۰۱۹ به آن نیاز دارد را جمع‌آوری کرده‌ایم.

  1. بوزسومو(BuzzSumo)
    وبسایت: buzzsumo.com
    قیمت گذاری: از ۷۹ دلار در ماه شروع می‌شود.
    ابزارهای مشابه: Ahrefs, Meltwater, Mentionجزئیات: بوزسومو (BuzzSumo) یکی از آن ابزارهای شبکه‌های‌اجتماعی است که به شما اجازه‌ می‌دهد که به دنبال موارد مربوط و ترندهای تاثیرگذار بگردید. این ابزار همچنین به شما این اجازه را می‌دهد که مواردی را شکار کنید که بیشترین اشتراک‌گذاری محتوایی را دارند.
    بوزسومو (BuzzSumo) همچنین به عنوان یک ابزار بزرگ برای آنالیز‌کردن این که کدام محتوای پلتفرم‌ها برای یک موضوع خاص بهترین هستند بکار می‌رود.
    با بیز سامو، شما می‌توانید دیدگاه کلی بهتر و ادراکی از تأثیر استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعیتان و این که کدام محتوا و فرمت‌ها به خوبی عمل می‌کنند داشته‌باشید.این کار به شما در توسعه‌ی محتواهای هوشمندانه‌تر و استراتژی‌های شبکه‌های‌اجتماعی به وسیله‌ی دیدن اینکه کدام پست‌ها بیشترین تعاملات را در پی دارند، کمک می‌کند.
    بوزسومو (BuzzSumo) نتایج را براساس فیسبوک(Facebook)، توییتر(Twitter)، پینترست(Pinterest) و اشتراک‌گذاری‌های ردیت(Reddit) تجزیه‌ و تحلیل می‌کند.
    توانایی‌های تحلیلی بوزسومو (BuzzSumo) شما را قادرخواهد‌ساخت تا مطالعه‌ کنید و بفهمید که چه مقالاتی در سراسر دنیای وب عملکرد خوبی دارند بدون اینکه مجبور به بررسی دائمی چند کانال اجتماعی به صورت همزمان باشید.
  2. ترند‌های گوگل(Google Trends)
    وبسایت: trends.google.com
    قیمت گذاری: رایگان
    ابزارهای مشابه: Ubersuggest, Ahrefs, WordStream
    جزئیات: گوگل‌ترندز(Google Trends) یک ابزار رایگان از گوگل است که توسط غول‌های تکنولوژی برای کمک به کسب‌و‌کارها برای جست‌و‌جو درباره‌ی موضوعات ترند آنلاین ساخته‌ شده‌ است.
    برند‌های بزرگ و کسب‌و‌کارهای فصلی از گوگل‌ترندز(Google Trends) برای نظارت و پایداری چیزهای قابل‌توجه که در جهان رخ‌ می‌دهد استفاده‌ می‌کنند.
    بسیاری از متخصصین و افراد از گوگل‌ترندز (Google Trends) برای کشف اطلاعات جدید و به اشتراک‌گذاری آن با شبکه مردمیشان استفاده می‌کنند.
    همچنین به عنوان یک کسب‌و‌کار تکنولوژی، شما می‌توانید از گوگل‌ترندز(Google Trends) استفاده کنید تا بسنجید که کدام کلیدواژه‌ها در حال ترند‌ شدن است و این که چگونه حجم فعلی آنها با دوره‌ی زمانی قبلیشان مقایسه می‌شود.
    سپس می‌توانید از این اطلاعات برای اتخاذ یک تصمیم آگاهانه برای ارزیابی محتوای بازایابی و استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده‌کنید.
  3. بافر(Buffer)
    وبسایت: buffer.com
    قیمت گذاری: رایگان(بخش پولی از ماهانه ۱۵ دلار آغاز میشود)
    ابزارهای مشابه: Hootsuite, Falcon.io, Sprout Social
    جزئیات: بافر (Buffer) یک پلتفرم عالی برای بازاریابی در رسانه‌های‌اجتماعی است تا برای کسب‌و‌کار فناوری شما، ورود به بازاریابی در رسانه های اجتماعی را آسان کند.
    بافر (Buffer) همچنین می‌تواند برای برنامه‌ریزی پست‌ها، آنالیز عملکرد و مدیریت همه‌ی حساب‌های شبکه‌‌های اجتماعیتان از یک مکان مرکزی مورد استفاده قرار بگیرد.
    برای مثال، بافر (Buffer) به شما این اجازه را می‌دهد تا برای همه‌ی پست‌هایتان یک برنامه‌ریزی خاص قرار‌دهید. هنگامی که مطالب را به صف بافر (Buffer) خود اضافه‌ کردید، این پلتفرم آن محتوا را در زمان‌های خاصی که از قبل طراحی کرده‌اید منتشر‌ خواهد‌ کرد.
    بافر (Buffer) همچنین یک داشبورد تحلیلی قوی که اطلاعات روشنگرانه‌ای را فراهم‌ می‌آورد را پیشنهاد می‌کند. شما میتوانید بفهمید که کدامیک از پست‌های شما به خوبی عمل می‌کند، کدامش بیشترین محبوبیت را داراست، کدامشان عملکرد خوبی ندارند و غیره.
  4. کانوا (Canva)
    وبسایت: canva.com
    قیمت گذاری: رایگان(کانوا برای کار از ماهانه ۱۲.۹۵ دلار شروع می‌شود)
    ابزارهای مشابه: Crello, Buffer Stories Creator, Bannersnack
    جزئیات: هر کسب‌و‌کاری باید در کانوا (Canva) به عنوان یک ابزار فوق‌العاده سرمایه‌گذاری کند. نه تنها استفاده از رابط‌کاربری آن(بگیر و رها کن(drag-and-drop)) راحت‌ است، بلکه یک کتابخانه‌‌ی حجیم شامل بیش از دو میلیون اِلِمان گرافیکی را داراست.
    این حجم از المان‌های‌ گرافیکی باعث‌ شده‌ است که کانوا (Canva) یک مسیر درخشان برای ایجاد محتوای بصری جذاب مثل اینفوگرافی، بنر، پستهای اینستاگرامی و غیره بشود.
    وقتی صحبت از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی است، کانوا (Canva) باید بخش از کیت هر کسب‌و‌کار فناوری باشد. کانوا (Canva) مؤثرترین راه برای ساختن تصاویر زیبا و با‌کیفیت بالا بدون نیاز به داشتن یک طراح در کار گروه است. پس از اجماع همه اینها، تصاویر عالی برای یک استراتژی عالی در رسانه‌های‌اجتماعی را ایجاد می‌کند.از قالب های آماده، آیکون ها و تولید تصایر سفارشی، کانوا (Canva) ابزاریست که میتوانید برای ایجاد ‌سریع تصاویر عالی در رسانه‌های‌ اجتماعی به آن تکیه‌ کنید. فقط این نیست؛ شما حرفه ای به نظر می‌رسید بدون آن که خیلی تلاش‌ کنید.
  5. آنالیزهای بومی
    لیست ابزارهای شبکه‌های‌اجتماعی شما بدون یادآوری آنالیزهای بومی برای هر پلتفرم اجتماعی کامل نیست؛ و بله این مورد کاملا رایگان است. بیایید بسرعت در سه‌گانه‌ی مقدس شبکه‌های اجتماعی-Facebook، Insatgram و Twitter- گردش کنیم.
    تحلیل‌های فیسبوک (Facebook)
    به سادگی روی (Insights tab) در صفحه‌ی فیسبوکتان برای کشف تعداد زیادی از اطلاعات کاربردی کلیک کنید. آنالیز‌‌های فیسبوک تمام اطلاعاتی را که همیشه می‌خواستید درباره‌ی مشغولیت و نامزدی پست‌ها، تعداد لایک‌ها و فالوورها، اینکه پست شما چطور دارد‌ عمل‌ می‌کند و غیره را بدانید برایتان فراهم می‌آورد. به علاوه، پیج‌های فیسبوک برای تماشا این اجازه را به شما میدهد که عملکرد صفحه و پست‌هایتان را با پیج‌های مشابه در فیسبوک مقایسه کنید.
    تحلیل‌های اینستاگرام (Instagram)
    (Insight Instagram) به شما اجازه مطالعه‌ی فعالیت دور و بر پست‌های شما را می‌دهد. همه چیز از اینکه چطور چندین بار کاربران با پست‌های شما در تعامل بوده‌اند گرفته تا پست‌های شما در طول زمان چگونه عمل می‌کنند تا نکته‌هایی درباره‌ی موقعیت مخاطبین هدف شما تا اطلاعاتی درباره ی پراکندگی سِنی، جنسیت و زمان‌هایی که آنها آنلاین بوده‌اند و غیره در دسترس است.
    تحلیل‌های توییتر (Twitter)
    همچنین آنالیز‌های توییتر می‌تواند یک عالم از اطلاعات با‌ارزش را آشکار‌ کند. از فهمیدن اینکه که مخاطب هدف شما کیست گرفته تا شما چقدر در درگیری با مردم هستید تا کدام پست و کدام نوع از محتوا به درستی عمل می‌کند؛ آنالیزهای توییتر تمام اطلاعاتی را که شما نیاز دارید تا در بازاریابی در شبکه‌های‌اجتماعی موفق‌ شوید را دارا است.افکار نهایی
    ابزار شبکه‌های‌‌اجتماعی دیگر نظیر SEMrush، Ubersuggest، Google Analytics، Ahrefs، Zapier، Quuu، Sendable و غیره وجود دارد که شما می‌توانید برای ساده‌سازی بازاریابی رسانه‌های‌اجتماعیتان و پرتاب استارتاپ فناوریتان به سمت موفقیت استفاده‌ کنید. پنج ابزاری که در بالا به آن اشاره شد، قطعا کمک به ایجاد بازاریابی رسانه‌های‌ اجتماعی خواهد‌ کرد. یک نسیم بازاریابی برای شما و تیم بازاریابیتان.
خواندن
مهارت های مورد نیاز یک بازاریاب برای ورود به استارتاپ

منبع: ستاک شریف

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *