هفت اشتباه فرهنگی استارتاپ ها(بخش اول)

هفت اشتباه فرهنگی استارتاپ ها(بخش اول)

هر بنیانگذار می داند که فرهنگ شرکت برای موفقیت یک استارتاپ بسیار مهم است – همانطور که فرد ویلسون می گوید ، “اگر می خواهید برای همیشه در تجارت بمانید ، باید فرهنگی بسازید که تجارت را پایدار نگه دارد” – اما اشتباهات فرهنگی متداولی وجود دارد که استارتاپ ها هنگام ساختن فرهنگ خود آن ها را مرتکب می شوند که در ادامه ما به هفت اشتباه فرهنگی استارتاپ ها اشاره می کنیم.

۱- شما فکر می کنید فرهنگ فقط “اتفاق می افتد”.

 اشتباه فرهنگی استارتاپ ها


ممکن است شما فکر کنید که همه چیز نسبت به MVP (محصول قابل ارائه) جایگاه بی اهمیت تری دارد و بعداً می توان فرهنگ را درست کرد ، درست است؟ واقعیت این است که “فرهنگ” فقط یک روش دیگر برای گفتن “چگونه ما در اینجا کار می کنیم” است ، و هر زمان که شما به MVP خود برسید ، آن عمیقا جا می افتد.


بنیانگذار FiveStars ویکتور هو هرگز وقت نگذاشت فرهنگ را رسماً برای شرکت خود تعریف کند – او احساس می کرد که این مورد خیلی “خودمانی” است. اما با افزایش کارمندان از 40 به 80 نفر ، فرهنگ شرکت آنها کمرنگ شد و افراد بر سر راه انجام کار با یکدیگر درگیر شدند. به جای اینکه منتظر تعریف فرهنگ خود باشید ، هنگام ساختن MVP ، آگاهانه فرهنگ خود را شکل دهید. نیازی نیست که یک فرهنگ پیچیده بنویسید. این می تواند به سادگی نوشتن پنج کلمه ای باشد که فرهنگ شما را توصیف می کند و هر ماه یک بار ، به صورت تیمی ، درباره مناسب بودن آنها بحث می کنید.

خواندن
بررسی ماهیت و خدمات شتاب‌دهنده‌ها و علت رشد سریع و اقبال جامعه‌ی استارتاپی به آن

۲- شما فقط دوستان خود را استخدام می کنید. (اشتباه فرهنگی استارتاپ ها)

استخدام برای یک استارت آپ به اعتماد بالایی نیاز دارد: شما به تیم خود نیاز دارید که سخت کار کند و تصمیمات درست را بگیرد و تیم باید به شما و دیدگاه شما ایمان داشته باشد. بنابراین طبیعی است که به دنبال افراد موجود در شبکه موجود خود باشید. این می تواند در ابتدا مفید باشد – تیم های همگن ارتباط بهتری برقرار می کنند و انسجام بیشتری را نشان می دهند – اما می تواند به سرعت منجر به مشکل شود.

شما باید در مورد چگونگی استخدام کارکنان در فرهنگ موجود فکر کنید اینکه هدف شما این است که جلوی شکل گیری گروه ها را بگیرید یا اینکه افراد احساس کنند از یک “حلقه داخلی” کنار گذاشته شده اند.

۳- شما برای رقابت با سایر استارتاپ ها پول بیش ازحد هزینه می کنید.


رشوه دادن به کارمندان یک روش معمول دره سیلیکون است – غذاهای مطبوع ، کلاس های مدیتیشن و خدمات خشکشویی. اما راه برای کار بیشتر کارمندان چیست؟

این رشوه ها هزینه بالایی دارند: کاهش بودجه VC ، Dropbox را مجبور کرد تا شاتل رایگان خود را لغو کند و وعده های غذایی رایگان را محدود کند.

اگر واقعاً می خواهید تیم شما ، صرف نظر از بودجه جبران خسارت، بهترین کار خود را انجام دهد ، کارهای معنی دار به آنها بدهید. به آنها نشان دهید که تأثیر مستقیم کار آنها بر سازمان چیست و سازمان چگونه در جهان تغییر می کند. به عبارت دیگر ، به آنها هدف دهید و نگران نباشید – “هدف” لزوماً نباید کالایی یا خدماتی باشد که دنیا را نجات دهد (اگرچه این یک امتیاز مثبت است). این فقط به این معنی است که شما یک چشم انداز و مأموریت جذاب دارید.

خواندن
تقاضای بازار، عاملی که شکست یا موفقیت استارتاپ را پیش‌بینی می‌کند

۴- کارمندان شما بیش از حد کار میکنند.


قرارداد بستن در یک استارتاپ یک تعهد است. ساعات طولانی بخشی از این معامله است. اما اگر خیلی فشاربیاورید، خشمگین خواهید شد. به عنوان مثال ، در Zynga ، ساعت های طولانی ، شرایط ضرب العجل و وسواس در مورد معیارهای عملکرد منجر به تحلیل رفتن استعداد کارکنان شد. برای جلوگیری از فرسودگی شغلی ، مرتباً با تیم خود همکاری کنید تا به آنها کمک کنید میزان کار و فشارهای روانی را کنترل کنند.

باز هم ، ما نمی گوییم شما شب ها و تعطیلات آخر هفته طولانی را در دفتر نگذرانید ، اما آن را به یک هنجار فرهنگی تبدیل نکنید.

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *