ایده‌های تست A/B برای پیشبرد رشد کسب‌وکار

ایده‌های تست A/B برای پیشبرد رشد کسب‌وکار

چه تعداد از تست‌های A / B منجر به تغییر در کسب‌وکار شما می‌شوند؟ آیا آن‌ها در کسب مشتری، رشد تعداد مخاطبان و یا بهبود تجربهٔ مشتریانتان به شما کمک می‌کنند؟
تست A / B یک چارچوب ضروری برای جمع‌آوری بازخورد مخاطبان، دستیابی به مشتریان اولیه ،پیشبرد رشد کسب وکار و اندازه‌گیری رشد شرکت شما است.
در این‌جا به چند مورد مهم در هرکدام از این مراحل اشاره می‌کنیم:

مرحله ۱: توسعهٔ محصول
در این مرحله زمانی که تنها شروع به ایجاد کسب‌وکار و طراحی محصولات و وب‌سایت خود کرده‌اید، پرورش طرز فکر تجربی و آزمونگر در کسب‌وکارتان کاری بسیار ارزشمند است. در کسب‌وکار خود طرز فکر آزمونگر و ارزش‌های تصمیم‌گیری مبتنی بر اطلاعات را ایجاد کنید:

تست‌هایی جذاب برای محصول خود تهیه کنید.
آیا زمانی که یک‌بار دیگر تست A / B را اجرا می‌کنید قادر به تغییر سیستم‌های پرداخت، فرم‌ها و یا عناصر دیگر وب‌سایت شرکت خود هستید؟ با تیم توسعهٔ وب‌سایت خود کارکنید تا مطمئن شوید وب‌سایت شما برای انجام تست، سازگاری مناسب را دارد.

ارائهٔ اطلاعات به مشتریان را به‌طور مداوم ادامه دهید.
در حال حاضر ورودی‌های کیفی هم قابل‌دسترس هستند و باید اطلاع‌رسانی دربارهٔ تغییرات وب‌سایت را زمانی که در حال بهبود و رشد هستید ادامه دهید. این‌جایی است که بسیاری از بهترین ایده‌های تست شما در آینده از آن بیرون می‌آیند مانند تست کاربر، نظرسنجی، لغو و یا ارجاع بازخوردها.

از این‌که تنها یک نسخه تهیه کنید اجتناب بورزید.
حتی اگر بهترین نمونهٔ وب‌سایت یا محصول را در اختیار دارید، ایجاد تغییر را تمرین کنید. هرگز فرض نکنید که شما به بهترین نسخهٔ نمونهٔ اولیهٔ خود دست پیداکرده‌اید.

خواندن
بررسی و معرفی حوزه های اصلی فینتک

اطمینان حاصل کنید که صدای مشتری شما توسط همهٔ کارکنان شرکتتان شنیده می‌شود:
«این رویکرد توسعهٔ محصول گوگل در مقابل اپل است. در گوگل، یک فرهنگ تست وجود دارد. آن‌ها به افراد اجازه می‌دهند که محصولاتشان را در نسخهٔ بتا تست کنند و اگر باوجود تلاش آن‌ها بازخورد کمتر از حد آرمانی آن‌ها باشد، از تغییرات اساسی و یا منحل کردن پروژه نمی‌ترسند … این رویکرد انجام تست به شما اجازه می‌دهد تا نقاط شکست بیشتری تعریف کنید و مطمئن باشید که بهینه‌ترین راه‌حل ممکن را پیداکرده‌اید.»

مرحله ۲: نقطهٔ تبدیل کلیدی
زمانی که شما کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی می‌کنید و ترافیک سایتتان را افزایش می‌دهید، تمرکز خود را بر نقطهٔ تبدیل نهایی حفظ می‌کنید:

چه مرحله‌ای بازدیدکنندگان شما را به مشتری تبدیل می‌کند؟ اگر شما یک کسب‌وکار SaaS هستید، مرحلهٔ تبدیل ممکن است یک صفحهٔ قیمت‌گذاری باشد و اگر شما یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک دارید، این مرحله ممکن است یک قیف پرداخت باشد. در این مرحله، به یاد داشته باشید:

تست A/Bرا با درک درستی از عوامل روانی مخاطبان خود انجام دهید.
چه اطلاعاتی به خرید مخاطبان شما کمک می‌کند؟ در مقابل، فقدان چه اطلاعاتی مانع از انجام این کار می‌شود؟ security badges و یا اطلاعات در مورد خدمات به مشتریان و ضمانت‌های بازگشت پول را تست کنید.

صفحات سایت خود را برای جستجو آسان کنید.
اطمینان حاصل کنید که ورود کاربران به صفحهٔ قیمت‌گذاری و صفحات پرداخت شما از بخش‌های دیگر سایت بسیار آسان هستند. اضافه کردن دکمهٔ ورود به این صفحات را در صفحات دیگری که ترافیک بالایی دارند تست کنید. این کار به شما اطمینان خواهد داد که ترافیک بازدید کافی در صفحه‌ای که در آن تست خود را اجرا می‌کنید در اختیار دارید.

خواندن
قیمت گذاری: ۱۰ استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

مرحله ۳: پیشنهاد‌های خود را برای مخاطبان توسعه دهید.
درحالی‌که شما پیشنهاد‌های آنلاین خود را توسعه می‌دهید، تعدادی از منابع، محصولات و دیگر پیشنهاد‌های ارائه‌شده در وب‌سایت شما به توسعه ادامه خواهند داد.

اما هوشیار باشید:
آسان‌ترین مسیر برای شرکت‌ها واردکردن سریع ویژگی‌های جدید، اضافه کردن آیتم‌های دیگر و یک صفحهٔ دیگر برابر با آن است.

در این مرحله، شما فرصت‌هایی برای آزمایش دارید تا مطمئن شوید که بازدیدکنندگانتان قادر به انجام کاری هستند که در زمان ورود به سایت شما، قصد انجام آن را داشتند.

سعی کنید:
صفحاتی که نرخ تبدیل پایینی در وب‌سایت شما دارند شناسایی کنید. صفحات با بالاترین نرخ bounce را شناسایی کنید؛ بیش از ۷۰، ۸۰ درصد و یا حتی بالاتر.
navigation وب‌سایت خود را تست کنید. آیا لینک‌های navigation یا دکمه‌های فراخوان به اقدام (call-to-action) برای هدایت به صفحاتی که دارای بالاترین اولویت هستند (مانند صفحات قیمت‌گذاری و یا صفحات پرداخت) در سایت شما وجود دارد؟ همچنین می‌توانید بخش‌های دیگر پشتیبانی سایت خود مانند پرسش‌های متداول، وبلاگ و یا مرکز کمک به مشتریان (برای یافتن اطلاعاتی که آن‌ها قبل از تبدیل‌شدن به مشتری به دنبال آن هستند) را در سایت خود به نمایش بگذارید.

مرحله ۴: طراحی مجدد انجام دهید.
طراحی مجدد صفحهٔ اصلی و دیگر صفحات وب‌سایتتان گذرگاه مهمی است برای بررسی نکات کلیدی که نرخ تبدیل سایت شما را تقویت می‌کنند. برای اطمینان از این‌که طراحی جدید سایت شما بهتر از نسخهٔ قدیمی آن است، مطمئن شوید که:

معیارهای تبدیل کلیدی که می‌خواهید قبل از شروع طراحی مجدد تست شوند، شناسایی کرده‌اید.

خواندن
کاربرد هوش مصنوعی در بانکداری موبایلی

وب‌سایت قدیمی را در برابر طراحی مجدد تست کنید قبل از این‌که به‌طور کامل سایت جدید را راه‌اندازی کنید. حتی اگر وب‌سایت جدید از نسخهٔ قدیمی بهتر نباشد، هنوز هم می‌توانید به‌روزرسانی را انتخاب کنید.
مهم‌تر از همهٔ این موارد این است که شما مطمئن خواهید شد در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت با طراحی ضعیف نیستید.

مرحله ۵: مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنید.
زمانی که تعداد مخاطبان شما رشد کرده است، می‌توانید مشتریان خود را به گروه‌های معنادار تقسیم‌بندی کنید. شما می‌توانید پیشنهاد‌های سایت خود را برای مطابقت باتجربهٔ مطلوب گروه‌های بازدیدکنندگان تست کنید.

طراحی مجدد صفحات سایت را به‌وسیلهٔ تست تغییرات هدفمند در انواع مختلف بازدیدکنندگان اصلاح کنید.

منبع : ictstartups

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *