مدیریت مالی را در استارتاپ ها بیاموزید

مدیریت مالی را در استارتاپ ها بیاموزید

وقتی می‌خواهیم درباره استارتاپ ها صحبت کنیم، متولدین نسل Y (هزاره) در ذهن می‌آیند که مصمم و با اراده برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند. این جوانان پر انگیزه، می‌خواهند کارشان را گسترش دهند و به دنبال بهبود شرایط خود و نسل‌های آینده هستند.

یکی از مسائلی که بیشتر استارت آپ ها با آن در گیرند، مسائل مالی و مدیریت مالی است. خیلی از استارت آپ ها با حمایت‌های مالی خانوادگی و شخصی می‌گیرد و برخی هم به دنبال جذب سرمایه از طریق سرمایه گذاران و شتابدهنده ها هستند؛ نکته مهم در این میان نحوه مدیریت هزینه‌ها و منابع مالی است که وارد مجموعه می‌شود.
استارتاپ ها باید علاوه تمرکز امور تخصصی مربوط به کار خود، نسبت به مسائل مالی نیز توجه ویژه ای نمایند تا خود را از خطر شکست مالی نجات دهند.
راه اندازی و حضور در یک استارتاپ بهترین فرصت برای تجربه مدیریت مالی و شناخت چالش‎هایی است که هر کسب و کار ممکن است در آینده با آن مواجه شود.

از الان به فکر اعتبار باشید

مدیریت مالی را در استارتاپ ها بیاموزید

برای خیلی از استارتاپ ها گرفتن وام بانکی یکی از خواسته‎های تقریبا دست نیافتنی است و خب جای تعجبی هم ندارد که سیستم بانکی موانع زیادی را در پیش روی آن‌ها بگذارد. مهم‌ترین مسئله، داشتن اعتبار است.
اعتبار یک فرد برای باز پس دادن وام‌ها از نکات مهم موردتوجه بانک‌ها است. سن کم و نداشتن و شغل و درآمد ثابت باعث می‌شود که صاحب جوان استارتاپ نتوانند اعتبار و ضامن لازم برای دریافت وام بانکی را کسب نماید.
از همین امروز که در حال کسب تجربه هستید، سعی کنید نحوه کسب اعتبار را بیاموزید. تا در آینده نزدیک، مشتری خوش‌حساب و با اعتبار بانک‌ها و مؤسسات مالی باشید.

خواندن
دفتر کار باز تنش‌های محیط کار را افزایش می‌دهند

به دنبال یک مشاور باشید

مدیریت مالی را در استارتاپ ها بیاموزید

زمانی که کسب و کارتان بگیرد دیگر حل‌وفصل مشکلات مالی به همین راحتی نخواهد بود، تا زمانی که کارتان بزرگ نشده، از تجربیات افراد متخصص در حوزه‌های مالی بهره ببرید. این افراد دقیق می‌دانند که چالش‌های پیش روی شما چیست و توانایی این را دارند که بهترین توصیه‌ها را به شما بکنند تا در بحران‌های مالی نتیجه مناسب بگیرید.

وام دانشجویی، یک تمرین خوب برای شما است

مدیریت مالی را در استارتاپ ها بیاموزید

آیا وام دانشجویی گرفته‌اید و بازپرداخت آن برای شما تبدیل به دغدغه شده است؟ با تمام سختی‌هایی که ممکن است در طول دوره وام دانشجویی داشته باشید، باید بگوییم که این وام‌ها یک تمرین خوب برای آینده است؛ اما چه گونه؟

  • برای پس‌انداز و درآمد خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری می‌کنید تا بتوانید در زمان مشخص، اقساط خود را بپردازید.
  • هر ماه مجبورید مبلغی را به عنوان قسط بپردازید، پس مجبور می‌شوید بیشتر کار کنید و پول درآورید.
  • با پرداخت به موقع اقساط، خود را ملزم به رعایت قانون می‎کنید و کسب اعتبار را تمرین می‌کنید.

از اپلیکیشن‌های مدیریت امور مالی استفاده کنید

آیا برای مدیریت امور مالی کسب و کار خود به کمک نیاز دارید اما پول پرداخت به مشاوران حرفه‌ای را ندارید؟ از اپلیکیشن‌های رایگانی همچون Mint یا Level Money استفاده کنید.Mint به شما اجازه می‌دهد که امور مالی خود را مدیریت و برنامه ریزی کنید. این برنامه به هنگام رسیدن به سقف بودجه تعیین شده به شما هشدار می‌دهد، توصیه‌هایی برای پس انداز پول به شما ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید امتیاز اعتباری خود را مشاهده کنید. Level Money شما را به هزینه کردن هوشمندانه و برنامه‌ریزی صحیح تشویق می‌کند و بطور همزمان پس‌انداز شما را افزایش می‌دهد – اپلیکیشنی ضروری برای کسانی که می‌خواهند کسب و کاری ر راه بیاندازند در تمامی سنین.

خواندن
بهترین مشاغل حوزه تکنولوژی در سال ۲۰۲۰؛ گزارش سالانه Glassdoor منتشر شد

هزینه های خود را هوشمندانه کاهش دهید

مدیریت مالی را در استارتاپ ها بیاموزید

در روزهای ابتدایی یک کسب و کار جدید، حساب یک ریال را هم باید داشته باشید. زمان ولخرجی نیست. به جای آن، سعی کنید عادت‌های بد خرید را اصلاح کنید و به جای آن پول پس انداز کنید. اصلاح عادت‌ها به معنی سخت برخورد کردن برای همه چیز نیست، بلکه بیشتر به معنی کم کردن هزینه‌ها به شیوه ای خلاقانه است. به جای دعوت کردن شریک کاری به کافه گران قیمت سعی کنید او را به محل فعالیت خود مثل دانشگاه، دفتر خانگی، محل استقرار تیم در شتابدهنده دعوت کنید و با یک نوشیدنی از او پذیرایی کنید. با این کار ضمن صرفه جویی در هزینه، تصویر واقعی تری از خودت به شخص مقابل معرفی می‌کنید. نتیجه کار برای شما مهم است نه کلاس کافه! البته این به معنی نیست که همیشه به این شکل برخورد کنید، باید شرایط و مخاطب را در نظر بگیرید و بهترین تصمیم را بگیرید. ممکن است دعوت از یک سرمایه گذار شرایط خاص خود را بطلبد.

پلن B داشته باشید

مهم نیست در چه وضعیتی از آمادگی قرار دارید، استارت آپ‌های کمی به سن پنج سالگی می‌رسند. اگر کسب و کاری شکست خورد، بعد از آن چه می‌شود؟ یک نقشه جایگزین یا پلن B را طراحی کنید تا بدترین سناریوی ممکن بطور کامل شما را فلج نکند.
اگر کسب و کاری خوب پیش نرود، به معنی آن نیست که دیگر نمی‌توانید کسب و کار جدیدی دست و پا کنید. همیشه کسب و کارهایی را شروع کنید که به آن‌ها علاقه دارید و فقط برای پول کار نکنید. خلاق باشید، خارج از چهارچوب فکر کنید و به سخت کار کردن و پیشرفت عادت کنید.

خواندن
گوش کردن به موسیقی چه تاثیری در عملکرد کاری دارد؟

منبع : mag.hostiran

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *