نقش واقعیت افزوده در بازاریابی مدرن

نقش واقعیت افزوده در بازاریابی مدرن

برند شما احساس رقابت شدیدی با دیگر شرکت های فعال در عرصه کسب و کار ندارد، این امر به هیچ وجه خبر خوبی محسوب نمی شود. امروزه اغلب برندها در تلاش برای دستیابی به پیشرفته ترین فناوری های ممکن در راستای رقابت تاثیرگذار با سایر برندها هستند. در این میان اگر ما توانایی رقابت تاثیرگذار با سایر برندها را نداشته باشیم، به تدریج از دنیای بازاریابی و کسب و کار کنار می رویم. دنیای بازاریابی مدرن با رقابت فشرده اش شناخته می شود. به همین خاطر اغلب برندها در تلاش برای استفاده از آخرین نسخه از فناوری های مدرن در راستای بهبود وضعیت شان در حوزه بازاریابی هستند.یکی از فناوری های تازه در زمینه بازاریابی مربوط به واقعیت افزوده است.

این فناوری شامل افزودن نمای غیرواقعی (به طور معمول انیمیشن) به تجربه واقعیت عینی کاربران است. خوشبختانه استفاده از این فناوری در دنیای بازاریابی نیازی به هدست های مخصوص ندارد. این امر مزیت اصلی فناوری واقعیت افزوده در مقایسه با واقعیت مجازی محسوب می شود، بنابراین استفاده از این فناوری بدون صرف هزینه های بالا امکان پذیر خواهد بود.

کاربرد اصلی فناوری واقعیت افزوده ایجاد شرایط بازی و سرگرمی برای مخاطب کمپین های بازاریابی است. یکی از انتقادات اصلی کارشناس ها نسبت به فرآیند بازاریابی اغلب برندها عدم تعامل مخاطب هدف در آنها بود. امروزه با استفاده از فناوری واقعیت افزوده بخش قابل توجهی از چنین انتقاداتی پاسخ داده شده است.
شاید شما در زمینه بازاریابی بازی مانند پوکمن گو تولید نکنید، اما دست کم توانایی جلب نظر بیشتر مخاطب هدف را خواهید داشت. بسیاری از برندها علی رغم هزینه های چندین میلیون دلاری بازهم توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را ندارند. به همین خاطر ما با استفاده از فناوری واقعیت افزوده امکان برتری بر چنین برندهایی را خواهیم داشت.

نقش واقعیت افزوده در بازاریابی مدرن

امروزه بسیاری از برندها در سراسر جهان به طور فعالانه از فناوری واقعیت افزوده برای جلب توجه مخاطب هدف استفاده می کنند. به عنوان مثال، برند استارباکس از فیلتر واقعیت مجازی مخصوص خود در اینستاگرام برای کریسمس رونمایی کرد. این امر تجربه جالبی برای طرفداران این برند ایجاد کرد. به این ترتیب افراد توانایی استفاده از این فیلترها برای تعامل بیشتر با استارباکس را پیدا کردند. نکته جالب اینکه صفحه رسمی استارباکس در اینستاگرام برخی از سلفی های برتر کاربران با استفاده از فیلتر موردنظر را بازنشر کرد.

خواندن
آموزش ساخت تقویم بازاریابی محتوا

برند IKEA نیز در زمینه استفاده از فناوری واقعیت افزوده مهارت بالایی دارد. این برند برای واقع نمایی محصولاتش از این فناوری نهایت استفاده را می برد. به این ترتیب مشتریان با اسکن کاتالوگ محصولات IKEA با استفاده از اپ رسمی برند امکان مشاهده نسخه سه بعدی محصول را خواهند داشت.

براساس گزارش موسسه نیلسن اکنون بیش از 50درصد از مشتریان در سراسر جهان مشتاق به تجربه کمپین های بازاریابی با فناوری واقعیت افزوده هستند. این امر مسئولیت سنگینی برای برندها ایجاد می کند. اگر ما از این فناوری در راستای بهبود کیفیت کمپین های بازاریابی مان استفاده کنیم، به راحتی توانایی جلب نظر مخاطب هدف را خواهیم داشت. براساس پیش بینی موسسه Popular Mechanics تا سال 2025 شاهد رشد 70درصدی استفاده از فناوری واقعیت افزوده در دنیای بازاریابی خواهیم بود. بنابراین باید از همین الان برای تغییرات پیش روی آماده شد.

منبع: فرصت امروز

استارتاپس لند


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *