شش نکته که در زمان توسعه استارت‌آپ‌های فناورانه باید در نظر گرفت

شش نکته که در زمان توسعه استارت‌آپ‌های فناورانه باید در نظر گرفت

لحظه‌ای که رشد کسب‌وکار و  توسعه استارت‌آپ‌ خود را مشاهده می‌کنید، لحظه بسیار هیجان‌انگیز و درعین‌حال نگران‌کننده است. اگرچه وقتی می‌بینید ایده‌تان در حال اوج گرفتن است بسیار لذت می‌برید، ولی این بدان معناست که برای تداوم موفقیت و رشد شرکت، باید بیش‌ازپیش ازخودگذشتگی کنید. با رسیدن شرکت به مرحله بلوغ، ممکن است اوضاع پیچیده‌تر شود. کسب‌وکاری که زمانی نامرتب بود و می‌توانستید به‌راحتی تغییرش دهید، دیگر به نظم و سازمان‌دهی بیشتری نیاز پیدا می‌کند تا بتواند همگام با افزایش تقاضای مشتری و پا به‌پای افزایش نیازهای فنی، مالی و پرسنلی شما حرکت کند.

 

۱ـ حفظ برند

در استارت‌آپ‌ها، برند مهم‌ترین دارایی است. اگرچه انعطاف‌پذیری و استقبال از تغییرات همگام با رشد همچنان نکته مهمی است، ولی نکته مهم دیگر این است که به برند خود و ارزش‌های اصلی آن وفادار باشید. وقتی کسب‌وکارتان در حال رشد است، به مشتریان گوش دهید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. آن‌ها چه خواسته‌ای دارند؟ چه طور می‌توانید بدون آنکه ارزش‌های برند خود ، نظیر ارایه محصول باکیفیت یا توجه شخصی به مشتری را به خطر بیندازید، به نیازها و خواسته‌های آن‌ها پاسخ دهید؟

Business2Community راهنمایی دارد که در آن نکات مهمی برای وفاداری به برند هم‌زمان با رشد کسب‌وکار و توسعه استارت‌آپ‌ ارایه شده است.

۲ـ توسعه محصول

احتمالا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که هم‌زمان با توسعه استارت‌آپ‌ با آن مواجه خواهید شد، برقراری تعادل میان فعالیت‌های گوناگون جهت توسعه محصول است. اینکه بدانید چه زمانی تغییر محصول را متوقف و به حفظ کیفیت محصول فکر کنید و هم‌زمان، به‌تناسب تقاضای رو به رشد، محصول بیشتری عرضه نمایید، ممکن است برایتان دشوار باشد. Entrepreneur راهنمای بسیار خوبی دارد که در آن به سه مورد از متداول‌ترین مشکلات مربوط به توسعه محصول اشاره‌کرده که استارت‌آپ‌ها با آن مواجه هستند. سپس راه‌حل‌هایی را نیز برای غلبه بر آن‌ها ارایه نموده است.

خواندن
چند نمونه ازمهم‌ترین دلیل شکست استارتاپ‌ها

 

۳– تامین مالی مستمر

یکی دیگر از مسائل مهمی که در بسیاری از استارت‌آپ‌ها به هنگام رشد مشاهده می‌شود، مدیریت امور مالی است. زمانی که در تلاش هستید تا به کسب‌وکار قدرتمندتری با پشتوانه مالی بیشتر تبدیل شوید، ممکن است به‌طور دقیق نتوانید مشخص کنید که ازنظر سرمایه موردنیاز برای آینده در چه وضعیتی قرار دارید. ForEntrepreneurs فرایندی بسیار مفید و گام‌به‌گام را ارایه کرده که به مالکان استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا بفهمند ارزش مالی شرکتشان چه قدر بوده و بر این اساس، به چه میزان سرمایه نیاز دارند.

 

۴ـ پهنای باند

مسائل مربوط به پهنای باند، موارد متعددی را از افزایش حجم کاری کارمندان گرفته تا کاهش فضای سرور در برمی‌گیرند. یک‌راه برای اینکه به‌جای استخدام نیروهای جدید، حجم کار را کاهش دهید، این است که بهره‌وری‌تان را افزایش دهید، و یک‌راه برای افزایش بهره‌وری این است که از اپلیکیشن‌های بهره‌وری استفاده نمایید.

در مورد فضای سرور، اگر سرورهای شما نمی‌توانند افزایش ترافیک حاصل از توسعه استارت‌آپ‌ را مدیریت کنند، و تامین کننده فعلی امکان ارتقای فضا را برای شما فراهم نمی‌کند، می‌توانید از خدمات رسان دیگری استفاده نمایید که بتواند از عهده افزایش ترافیک برآید. همچنین باید دامین یا دامنه خود را به خدمات رسان جدید منتقل کنید.

 

۵ـ شبکه‌سازی

پس‌ازآنکه رشد استارت‌آپ‌تان را آغاز کردید، ممکن است بعضی از فعالیت‌هایی را که در هنگام شروع کارتان داشتید، کنار بگذارید. اگرچه ضروری است وقت خود را صرف تمرکز روی روابط فعلی خودکرده و پیوندهای فعلی‌تان را پرورش دهید، ولی ایجاد روابط مستحکم و مستمر با افراد بیشتری که در صنعت شما فعالیت دارند نیز، به همان اندازه اهمیت دارد.

خواندن
۸ نکته مهم در انتخاب نام برای استارتاپ

با رشد کسب‌وکارتان، به شبکه‌سازی ادامه دهید. همواره در اجتماع صنعت خود فعال باشید. در رویدادهای مربوط به صنعت خود مشارکت کرده و حواستان باشد که در رویدادهای مهمی که با نقش شرکت شما در صنعت ارتباط دارد، حضور فعال داشته باشید.Entrepreneur راهنمای بسیار خوبی دارد که به مالکان استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا وارد دنیای شبکه‌سازی حرفه‌ای شوند.

 

۶ـ هزینه مربوط به حقوق کارکنان

با رشد کسب‌وکار، پرداخت حقوق به یکی از مسائل مهم برای کارمندانی تبدیل می‌شود که عملکرد خوبی دارند. یکی از نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که افزایش حقوق کارمندانی که تاثیر مثبتی روی کسب‌وکار شما می‌گذارند، به نفع شرکت شماست.

اگر تمام چالش‌های خاصی را که تک‌تک استارت‌آپ‌ها در صنایع مربوط به خودشان با آن‌ها مواجه هستند در قالب یک فهرست قرار دهیم، انتهایی نخواهد داشت. ولی با آنکه ذکر همه مسائل غیرممکن است، مسائل اولیه‌ای که در اینجا گفته شد می‌تواند به شما نشان دهد که به هنگام رشد شرکتتان به کدام جزئیات کلیدی توجه بیشتری داشته باشید.

منبع: آی سی تی استارتاپ

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *