جای خالی یک استارتاپ؛ استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری

جای خالی یک استارتاپ؛ استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری

هنوز هم ایده‌های زیادی برای یک استارتاپ وجود دارند که هم مورد نیاز جامعه باشد و هم کمتر کسی به سمت آن حرکت کرده باشد. در این مقاله به معرفی دو تا از استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری یکی در کشور انگلستان و دیگری ایالات متحده خواهیم پرداخت .

وقتی جهان اطراف ما این روزها دیگر به معنای سال‌های دور غیر قابل کشف و دسترسی نباشد، سفر و گردشگری معنای دیگری خواهد یافت. همین امر موجب شد تا در سال‌های اخیر شاهد رشد زایدالوصفی از سفرهای گردشگری و تجاری نسبت به سابق باشیم.

جهان استارتاپ‌ها اما همیشه یک گام جلوتر باید حرکت کند و نیاز جامعه را سرعت بخشد. استارتاپ‌های ایرانی در فضای تجارت و رونق کسب و کار در حال رقابت تنگاتنگی هستند ولی گویا غافل از نیازسنجی واقعی جامعه‌ی جهان سومی ما هستند که همیشه با فاصله‌ای دور به افق تکنولوژی جهان نگریسته‌است. چنان که می‌بینیم در صنعت گردشگری در پی رفع ابتدایی‌ترین تعاریف گردشگری یعنی وسیله‌ی سفر و محل اقامت هستند. حال آنکه اگر بخواهیم جز وظیفه‌ی باشگاه اقتصادی بودن، مزیتی به استارتاپ خود اضافه کنیم، باید به فکر ایده‌ای باشیم تا ارزشی ایجاد کنیم که علاوه بر تقاضا، پیشنهاد غیرقابل تردیدی به مخاطب ارائه کند.

در اینجا به معرفی دو تا از استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری یکی در کشور انگلستان و دیگری ایالات متحده خواهیم پرداخت که هردو مهر تاییدی هستند بر اهمیت نگاهی خاص و هوشمندانه به این صنعت .

استارتاپ Lyvly:

لیوْلی به نوعی یک سرویس زندگی مشترک است که به کمک آن می‌توانید علاوه بر یافتن جایی برای زیستن، افرادی را نیز به انتخاب خود در آن محیط داشته باشید.

خواندن
هر آنچه باید راجع به شتاب دهنده ها بدانید

در بخش معرفی این استارتاپ چنین میخوانیم:

اجاره‌ در لندن استرس‌زا است. پول رهن زیاد، اجاره بها، قبوض آب و برق خرید مبلمان و… . جایی را پیدا کنید که در آن احساس خانه داشته باشید. با Lyvly از زندگی در لندن لذت می‌برید.

در واقع دراین استارتاپ شما نه تنها جایی برای زندگی خواهید داشت بلکه مضاف بر آن افرادی را خواهید دید که با شما تجاربشان را به اشتراک خواهند گذاشت و در کل چیزی شبیه به خانواده را در کنار خود احساس خواهید کرد.

اگر با سنجه‌ی نوگرایانه به این ایده نگاه کنیم ، چیزی بیش از نو بودن را خواهیم دید. شاید بیشتر شبیه یک رویا برای روزهای دور صنعت گردشگری کشورمان. البته Livly بخصوص برای افرادیست که بخواهند مدت زمان بیشتری را در لندن بگذرانند و در خلال آن اشتغال به تحصیل یا کار داشته باشند. جز آن در توضیحات این مجموعه گفته شده است که مدیریت تمام مخارج زندگانی و خانه‌داری و نظافت و معرفی شهر نیز با آن‌هاست. بنابراین اگر نیاز به جایی برای تمرین تمرکز و زندگی دارید بد نیست به آن سری بزنید.

استارتاپ vayable:

وایابل یکی ازاستارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری است که هدف اصلی آن بهره‌وری واقعی از تجارب زندگی در سفر است. این پلت‌فرم سعی میکند شما را با عمیق‌ترین مفاهیم فرهنگی یا صنعت یک ناحیه آشنا کند، و شیوه‌ی آن با معرفی راهنمایان سفر بومی برای هر شهر یا منطقه‌ایست. افرادی که بتوانند واقعا با همسفرانشان ارتباط برقرار کنند و آن‌ها را بشناسند و بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهند.

جای خالی یک استارتاپ؛ استارتاپ‌های حوزه‌ی گردشگری

سرویس این استارتاپ ابتدا از شما سوال می‌کند که چه شهری را برای سفر مد نظر دارید، پس از آن برای هر شهر اشخاصی را به‌عنوان لیدر (یا به اصطلاح بکار برده شده در خود استارتاپ: insider) به شما پیشنهاد می‌دهد. هرکدام از این افراد یک صفحه‌ی جداگانه دارند که در آن در چند بند خود را معرفی کرده‌اند و سپس تعدادی از عکس‌ها و تجربیات همراهان قبلی را نیز می‌توانید ببینید. قیمت‌های آن ها از ۲۵ دلار برای هر نفر در چهارساعت تا چیزی در حدود ۱۰۰۰ دلار برای تعداد نفرات ۶ و آن هم برای چهارساعت متغیر است.

خواندن
لزوم راه اندازی استارتاپ های جدید جهت ترویج کتاب خوانی

در صفحه‌ی توضیحات یکی از گران‌ترین ایسنایدرها چنین می‌خوانیم:

در این تور نیم روزه، شما در مورد ارزش لحظات و جنبش‌های مردمی خواهید آموخت.شما غذا، موسیقی، و فرهنگ جنوب را تجربه خواهید کرد. در این تور، شما در مسیری قدم خواهید زد که زمانی کسانی که برای حقوق بشر جنگیده‌اند در آن راه میرفتند، و جایی خواهید ایستاد که نوازندگان اصیل آمریکایی ایستاده بودند.این تور یک تجربه‌ی چهار ساعته است که توسط یک دانشگاه محلی تدوین شده است. و قیمت تور شامل بلیط های تور و هزینه‌ها تا ۶ مهمان و بدون غذا است. بخشی از درآمد حاصل به خیریه خواهد رفت.

به امید روزی که شاهد بهترین ایده‌ها و تیم‌ها در حوزه‌ی گردشگری کشورمان باشیم. جایی که به سفر از دیدگاهی به‌جز اسکان و جابجایی ساده نگریسته شود و ارزش‌هایی که انسانیت ما را در خلال یک سفر یا بازدید از شهری مورد تکریم قرار می‌دهند، مورد توجه باشند.

منبع: تیک اسمارت

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *