معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

CRN نگاهی به 10 شرکت پررونقی انداخته که سعی دارند جهان IoT را به جای بهتری تبدیل کنند، چه برای ارتباطات دستگاه به دستگاه، اقتصاد داده های موبایل، تراشه های رایانه ای سریع تر یا تحولات سازمانی که هدفشان خدمت رسانی بهتر به نیازهای شرکت هاست.

پرداختن به اقتصاد داده های موبایل، تراشه های رایانه ای و غیره ; ظاهراً بسیاری از شرکت ها ایده خودشان را درمورد نحوه ی به کار انداختن IoT دارند، چه برای ارتباطات دستگاه به دستگاه، اقتصاد داده های موبایلی، تراشه های رایانه ای پرسرعت یا تحولات سازمانی که می خواهند نیازهای تحول دیجیتال شرکت ها رابهتر تأمین کنند.


CRN ده مورد از این شرکت ها را انتخاب کرده، به خصوص آنهایی که شتاب گرفته اند، محصولات جریان سازی عرضه کرده اند، دستاوردهای راهبردی داشته اند یا تغییرات سازمانی بزرگی را تحقق بخشیده اند، چون اعتقاد دارند که این پیشرفت ها، جهان IoT را به جای بهتری تبدیل می کنند.
به احتمال زیاد، بلندپروازی های پشت پیشرفت های تازه ی این شرکت ها، سال آینده به منصه ی ظهور خواهد رسید، به خاطر همین پیشرفت هاست که CRN آنها را به عنوان 10 شرکت پررونق IoT انتخاب کرده که باید در سال 2020 حواستان به آنها باشد. آنچه در ادامه می آید خلاصه ای از این شرکت ها و تازه ترین پیشرفت های آنهاست.

1. Akamai

مدیرعامل: دکتر تام لِیتون
Akami به لطف شبکه ی گسترده ی خود متشکل از 240،000 سرور edge در سراسر جهان، به شرکت پیشروی IoT تبدیل شده است. این شرکت که ابتدا به عنوان شبکه ی ارائه ی محتوا طراحی و در کمبریج ماساچوست تأسیس شده حالا این فرصت را دارد تا قابلیت های شبکه ی مرزی خود را وارد IoT کند. این شرکت امسال IoT Edge Connect (اتصال IoT مرزی) را راه اندازی کرده است، پیشنهاد جدیدی که می خواهد به شرکت ها کمک کند تا با بهبود نحوه ی ارسال ایمن پیام ها به دستگاه ها و دریافت آنها، کاربردهای IoT را توسعه بدهند. Akami اعلام کرده که این سرویس نسبت به دیگر واسطه های پیام IoT موجود در بازار، مقیاس پذیرتر، اقتصادی تر و ایمن تر است، و از آنجا که یک عرضه کننده ی ابری میزبان محسوب می‌شود، دیگر لازم نیست که شرکت ها سرورهای خودشان را اداره کنند. آیا کار IoT Edge Connet رونق خواهد گرفت؟ آیا Akami حقه های IoT دیگری هم در آستینش دارد؟ سال 2020 حواستان به این شرکت باشد.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

2. BehrTech

مدیرعامل: آلبرت بِر
BehrTech با داشتن فن آوری تحت لیسانس مؤسسه ی Fraunhofer و زیست بومی متشکل از شرکایش، در حال رقابت با LoRa فن آوری شبکه ی کم توان و دوربرد اختصاصی برای دستگاه های IoT است. این شرکت مستقر در تورونتو، در سال جاری MyThings را راه اندازی کرده است، یک بستر جدید نرم افزاری که از یک پروتکل LPWAN به نام MIOTY جهت برقراری ارتباطات دوربرد و کم توان برای استقرار IoT استفاده می کند. این شرکت اظهار داشته که نسبت به LoRa تداخل کمتری دارد و می تواند با دروازه ها و حسگرهای استاندارد کار کند، بدین ترتیب به شرکت ها اجازه می دهد شبکه های خصوصی خودشان را اداره کنند. BehrTech که امسال با Advantech، MAJik، Applied IoT و شرکت های دیگری شراکت و همکاری می‌کند، ارزش دنبال کردن در سال 2020 را دارد.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

3.Blue Wireless

مدیرعامل: رِی اُزی

خواندن
نقشه سفر مشتری چیست و در طراحی آن باید به چه نکاتی دقت کرد؟

مدت زیادی از روز گراندهاگ (دوم فوریه) نگذشته بود که مدیر اجرایی سابق مایکروسافت، ری اُزی استارتاپ جدیدش را رو کرد. استارتاپی که قصد دارد بدون گرفتن حق عضویت، دستگاه ها را به شبکه های موبایل وصل کند. این استارتاپ از لحاظ فنی، فوریه ی امسال از حالت مخفی خارج شده اما هنوز جزئیات اهداف اَزی معلوم نیست. Blue Wireless آن زمان اعلام کرد که در حال کار با AT&T روی محصول Notecard خود است، یک ماژول کم توان با اتصال موبایلی که هزینه اش از قبل پرداخت شده و با طیف گسترده ای از محصولات تجاری و صنعتی کار خواهد کرد. اُزی اظهار داشت که Blue Wireless دوره های آزمایشی خود را با AT&Tبرگزار کرده و او قصد دارد این ماژول ها را بدون پرداخت حقّ عضویت ماهیانه راه بیاندازد، درواقع می خواهد آنها را به قیمتی آن قدر بالا بفروشد که هزینه ی دستگاه و داده های موبایل را پوشش بدهد. سال 2020 چشم از اُزی برندارید تا ببینید که آیا دوباره عرض اندام خواهد کرد یا خیر.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

4. Claroty

مدیرعامل: تورستِن فرایتَگ

Claroty در مرحله ی سرمایه گذاری ، 100 میلیون دلار جمع آوری کرده تا به تأمین کننده ی واقعی امنیت IoT صنعتی شود، اما این شرکت طرح هایی برای چیز بزرگ تری دارد: پر کردن شکاف امنیتی میان IT (علوم رایانه ای) و فن آوری عملیاتی. این استارتاپ نیویورکی برای اینکه بتواند وارد فصل بعدی حیات خود شود، مدیر اجرایی سابق Druva و کارمند کهنه کار زیمنس، یعنی تورستِن فرایتگ را در مقام مدیرعامل به خدمت گرفته است. فرایتگ، که در ماه اکتبر به عنوان مدیر ارشد اجرایی جدید شرکت معرفی شد، قصد دارد داده های Claroty را برای سازمان های IT قابل استفاده تر کرده و درعین حال

محصولاتش را با بلیط فروشی، مدیریت دارایی، مدیریت امنیت و ابزارهای SIEM (اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد) که امروزه در بازار در دسترس هستند، تنظیم کند. با این امید که دید بهتری نسبت به وضعیت امنیتی محیط های فن آوری عملیاتی (OT) مثل کارخانه ها به کارمندان IT بدهد. به همین علت، به نظر می رسد که سال 2020 سال بزرگی برای Claroty باشد.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

5.Hitachi Vantara

مدیرعامل: توشیاکی توکوناگا
وقتی پای شرط‌بندی‌ Hitachi Vantara روی IoT وسط باشد، این شرکت با کامیون ژتون‌هایش را روی میز خالی می‌کند. این واقعیت در سپتامبر و زمانی روشن شد که شرکت مادر آن، فرآورگان/گروه تولیدی صنعتی ژاپنی هیتاچی، اعلام کرد که در حال ادغام کردن Hitachi Vantara با Hitachi Consulting (مشاوره ی هیتاچی) است تا روی راهکارهای IoT که Lumada (زیرمجموعه ی شرکت) ارائه می دهد، دو برابر شرط ببندد. بخشی از این یکپارچه سازی، که هیتاچی آن را «ادغام» می نامید این بود که کارمند کهنه کار هیتاچی، توشیاکی توکوناگا به مقام مدیرعاملی و رئیس هیئت مدیره ی Hitachi Vantara رسید و برایان هاوس هولدر که تا همین اواخر مدیرعامل شرکت بود، سِمت مدیر اجراییِ تا آن زمان نامعلوم شرکت را بر عهده گرفت. شرکای Hitachi Vantara بر این باورند که این سازمان، پذیرش راهکارهای IoT در کانال را تسریع خواهد کرد، پس در سال جدید حواستان به این شرکت باشد.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

6.Intel

مدیرعامل: باب سوان
Intel طرح های بلندپروازانه ای برای IoT دارد، و از قرار معلوم «سیلیکون هدفمند» را در برنامه هایش گنجانده که از صفر تا صد برای کاربری های IoT ساخته شده است. امسال، این تراشه ساز مستقر در سانتا کلارای کالیفرنیا از Movidius، واحد پردازشگر بصری نسل بعدی اش رونمایی کرد که در سال 2020 راه اندازی شده و برنامه‌های کاربردی رابط کاربری مرزی را هدف خواهد گرفت. اما جاناتان بَلون ، نایب رئیس گروه IoT در اینتل، و مدیر اجرایی دیگری قبل از او، اعلام کرده اند که این شرکت تراشه ساز در حال آماده سازی چیز دیگری است که از پیشنهادات فعلی اش برای Movidius و پردازشگرهای اصلاح شده فراتر می‌رود. بَلون در مصاحب هی اخیر خود با CRN اظهار داشت که «ما محصولات هدفمندی هم برای IoT میسازیم که به فرصت رایانش مرزی و هم چنین استنباط مرزی و درنهایت آموزش مرزی خواهند پرداخت.» این محصولات جدید چه زمانی بیرون میآیند؟ ما همانقدر می توانیم درست حدس بزنیم که شما می‌توانید، اما مشتاقانه در سال 2020 گوش به زنگ خواهیم بود.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

7.Nvidia

مدیرعامل: جِنسِن هوانگ
Nvidia به فرصت های موجود در edge جدی تر نگاه می‌کند، و این فقط به معنای چیزهای خوب برای loT است. امسال، این شرکت واقع در سانتا کلارای کالیفرنیا، از پلت فرم/بستر ابَررایانشی مرزی EGX خود رونمایی کرده است، و این حرکت تازه‌ای است برای قرار دادن GPUهای خودش در خط مقدم هوش مصنوعی، IoT و زیرساخت‌های شبکه ی 5G برای محیط‌های مرزی مثل کارخانه ها، خطوط کنترل کیفیت تولید و خیابان های شهر. این شرکت تراشه ساز که به ارائه ی یک پلتفرم ابررایانش مرزی قناعت نکرده و از Jetson Xavier NX هم رونمایی کرده است، محصولی که آن را بابت کاربری های هوش مصنوعی مرزی‌اش «کوچک ترین ابررایانه ی جهان» می نامد. صفحه ی تراشه به اندازه ی یک کارت اعتباری است، اما «عملکردی در سطح سرور» دارد و سطح جدیدی از توانمندی را برای دستگاه های IoT به ارمغان می آورد که تشنه ی کارایی هستند اما با محدودیت اندازه، وزن، توان یا قیمت مواجهند. ظاهراً Nvidia هنوز کامل نشده است، پس آماده‌ی استقبال از هوش مصنوعی مرزی بیشتر در سال 2020 باشید.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

8.Samsara

مدیرعامل: سانجیت بیسواس
Samara با داشتن پلتفرم/بستر داده های حسگر خود برای عملیات متصل در فضای IoT صنعتی روی دور تند افتاده است. این مسئله اخیراً با دور سرمایه گذاری 300 میلیونی این استارتاپ اهل سان فرانسیسکو اثبات شد، مبلغی که در ماه سپتامبر اعلام شده و ارزش گذاری شرکت را به 6.3 بیلیون دلار رساند. این تزریق مالی جدید هم زمان با دو برابر شدن پایگاه مشتریان شرکت و رسیدن آن به بیش از 10،000 نفر رخ داد، در رأس این شرکت ها با مشتریانی مثل Simco Logistics و the City of Fort Lauderdale در فلوریدا مواجه می شویم. در همین زمان این شرکت درآمد سالیانه ی خود را نسبت به سال قبل 200 درصد بالا برده است. با این سرمایه های تازه، شرکت در نظر دارد تا 1000 کارمند جدید را برای توسعه دادن کارش در مکان های جغرافیایی جدید، تحقیق و توسعه و عملیات پشتیبانی از مشتری به خدمت بگیرد. سامارا با داشتن IoT صنعتی روبه رشد و قابلیت های نظارت چابک و سریع تا کجا می تواند پیش برود؟ سال 2020 به این سؤال پاسخ خواهد داد.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

9 .Siemens

مدیرعامل: جو کِیسِر
زیمنس در حال توسعه دادن قابلیت های IoT صنعتی خود به شیوه های تازه و جذاب است، به خصوص وقتی که پای توسعه و بهبود برنامه های کاربردی وسط باشد. اول اینکه در ماه آوریل، این غول صنعت آلمان اعلام کرد که پلت فرم/بستر توسعه ی کم کدِ Mendix را با MindSphere ادغام کرده تا آنها را بدون داشتن تجربه ی کدنویسی، قادر به ساختن برنامه هایی روی پلتفرم IoT کند. این یکپارچه‌سازی از خریداری Mendix توسط زیمنس در سال 2018 به مبلغ 730 میلیون دلار نشأت می گرفت. در ادامه شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که می‌خواهد مالکیت یک پلتفرم رایانش مرزی کانتِینر محور را از استارتاپی به نام Pixeom بخرد؛ و این از نقشه های زیمنس برای پذیرش فن آوری کانتینر به عنوان راه آسانی برای استقرار و مدیریت برنامه های مرزی خبر می داد. راهبرد کانتینر زیمنس چه سرنوشتی خواهد داشت؟ وقتی شرکت می گوید پلت فرم رایانش مرزی Pixeom «در قلب زیست بوم مرزی صنعتی‌اش قرار خواهد گرفت»، پس بدون شک سال 2020، سال مهمی برای تکامل مستمر طرح های IoT صنعتی آن خواهد بود.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

10. Zededa

مدیرعامل: سعید اوسال
وقتی کارشناس سرشناس Dell در حوزه ی IoT را گرفته و او را در یک استارتاپ مجازی سازی مرزی تازه به خدمت بگیرید که سرآمد اقدامات منبع باز است، چه اتفاقی می افتد؟ شاید 2020 جواب این سؤال را بدهد، چرا که امسال شریک کانال و راهبردهای یکپارچه‌سازی Zededa، تحت رهبری جیسون شفرد –مدیر اجرایی سابق IoT و رایانش مرزی شرکت فن‌آوری‌های Dell که در مقام نایب‌رئیس زیست‌بوم در ماه نوامبر به Zededa پیوست- به ثمر می‌رسند. این استارتاپ واقع در سانتا کلارای کالیفرنیا، اوایل امسال 16 میلیون دلار سرمایه برای موتور مجازی‌سازی مرزی X خود دریافت کرد، موتوری که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های قدیمی را در ماشین‌های مجازی به اجرا درآورند و درعین‌حال برنامه‌های جدیدی را در کانتینرها بریزند. شفر اخیراً به CRN گفته که Zededa مأموریت خود را برای بازتر و سازگارتر کردنِ IoT ادامه می‌دهد تا این عرصه را از روزهای اسارت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برهاند. آیا این رویا به ثمر خواهد رسید؟ زمان نشان خواهد داد.

معرفی 10 شرکت برتر IoT که پتانسیل رشد بالایی در سال 2020 دارند

منبع: اکوموتیو

خواندن
پیدا کردن نیاز مهم مشتری و رفع آن

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *