پوش کمپین، تکنیک‌ جدید در بازاریابی

پوش کمپین، تکنیک‌ جدید در بازاریابی

ماهیت برخی کسب‌وکارها به گونه‌ای است که همیشه باید کمپین‌های بازاریابی آنلاین را در برنامه‌ی تبلیغاتی خود لحاظ کنند. بسیاری از آن‌ها روی کمپین‌های جستجوی شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا نیازهای فعلی بازار را برطرف کنند، به این مدل کمپین‌های بازاریابی پول کمپین (pull campaign) گفته می‌شود. در نقطه‌ی مقابل این روش پوش کمپین (push campaign) قرار دارد که در آن محصول یا خدماتی تبلیغ می‌شوند که نیازهای اولیه‌ی مخاطب را هدف قرار نمی‌دهند.

دلایل زیادی برای بازاریابی به روش پوش کمپین وجود دارد و استفاده از این روش مزایای زیادی برای کسب‌وکاردارد اما اغلب مردم آشنایی چندانی با آن ندارند. در ادامه‌ی این مقاله‌ این به بررسی بیشتر استراتژی‌های پوش کمپین و مزایای آن می‌پردازیم.

۱- استفاده از مزایای بازاریابی گوگل

گوگل مفهومی به نام مخاطبان داخلی بازار تعریف کرده است تا با مصرف‌کنندگانی که در موتور جستجوی گوگل محصولی را جستجو یا مقایسه می‌کنند و همچنین کاربران سایت یوتیوب ارتباط برقرار کند. گوگل مجموعه‌ی گسترده‌ای از مخاطبان داخلی بازار دارد که فعالیت آنلاین& رفتار احتمالی آن‌ها را در آینده پیش‌بینی می‌کند. به‌عنوان مثال کاربرانی که چندین بار از سایت‌های خرید و فروش ماشین بازدید می‌کنند احتمال دارد در آینده ماشین بخرند. مخاطبان داخلی بازار گوگل کمک می‌کنند یک کسب‌وکار عملکرد بهتری داشته باشد و مناسب‌ترین مخاطبان را هدف قرار دهد. درنتیجه ابزار بسیار قدرتمندی است. استفاده از بنرهای تبلیغاتی با رنگ و طراحی مرتبط با صفحه‌ی فرود، اقدام به عمل و محتوای مناسب برای بالا بردن نرخ تبدیل از جمله اقداماتی هستند که هنگام استفاده از مخاطبان داخلی بازار عملکرد بازاریابی را بهبود می‌بخشند.

پوش کمپین، تکنیک‌ جدید در بازاریابی

۲- درج بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها مرتبط

ماهانه بیش از دو میلیون وب‌سایت برای درج آگهی تبلیغاتی خود در شبکه‌ی جستجوی گوگل درخواست می‌دهند. این یعنی کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی شرکت‌های مرتبط با محصول یا خدمات خود را شناسایی کرده و آگهی تبلیغاتی خود را در آن درج کنند. همان‌طور که می‌دانید امروزه تبلیغات کلیکی در سراسر اینترنت رواج پیدا کرده‌اند که به ازای هر کلیک مبلغ کمی دریافت می‌کنند و ترافیک ورودی به سایت را بسیار افزایش می‌دهند.  گاهی اوقات سایت‌های پرطرفدار محل کوچکی را به بنرهای تبلیغاتی اختصاص می‌دهند و کاربر شاید با یک نگاه متوجه آن‌ها نشود. این بنرها معمولا هزینه‌ی پایین‌تری برای اجاره دارند.

خواندن
راهنمای کامل محتوا و بازاریابی محتوا

۳- ساختن کمپین‌های مشابه در گوگل

ساخت کمپین‌های تبلیغاتی مشابه با نگاه کردن به لیست مخاطبان فعلی و شناسایی کاربران جدیدی آغاز می‌شود که رفتاری مشابه کاربران فعلی دارند. به‌عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار لیستی از کاربرانی داشته باشد که وارد وب‌سایت شده‌اند، گوگل با به کارگیری فاکتورهایی مانند رفتار آنلاین کاربران فعلی لیست، کاربرانی با رفتار مشابه را شناسایی می‌کند. کاربران مشابه اگر توسط محتوای مناسب هدف قرار بگیرند& ابزار قدرتمندی خواهند بود. علاوه‌براین فراموش نکنید که برای مخاطبان مشابه باید اهداف مشابه در نظر گرفته شود. در غیر این صورت کمپین بازاریابی شکست خواهد خورد.

پوش کمپین، تکنیک‌ جدید در بازاریابی

۴- استفاده از خدمات فیسبوک

فیسبوک نیز مانند گوگل خدماتی برای معرفی مخاطبان مشابه به کسب‌وکارها عرضه می‌کند. با این تفاوت که فیسبوک اطلاعاتی در مورد خرید محصولات، استفاده از کارت‌های اعتباری، مراجع خرید، نیازهای فعلی و اطلاعاتی از این قبیل را نیز در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک اطلاعات بسیار ارزشمندی برای رشد و توسعه در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد اما شخصی که بخواهد از این اطلاعات بهره ببرد باید در استفاده از پلت‌فرم حرفه‌ای باشد.

شانس موفقیت پوش کمپین‌ها با استفاده از چهار متدی که بررسی کردیم بالا خواهد رفت. به طور کلی تمام استراتژی‌هایی که از خدمات گوگل و فیسبوک استفاده می‌کنند باید نقطه‌ی ایده‌آل کسب‌وکار را پیدا کنند، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند و از تکنیک‌های بازاریابی مجدد استفاده کنند. پوش کمپین مخاطبان و کاربران جدید را هدف قرار می‌دهد و معتقد است به جای سرمایه‌گذاری روی قشر خاصی از مخاطب باید شانس کسب‌وکار را روی مخاطبان جدید امتحان کرد. در این صورت کسب‌وکار با سرعت بیشتری رشد و توسعه پیدا خواهد کرد.

خواندن
چرا کسب و کار شما به یک آژانس بازاریابی احتیاج دارد؟

منبع: زومیت

استارتاپس لند

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *