لیست شغلهای کارآفرینی

اگر چه اکنون به علت ضعف های موجود در سیستم آموزشی و فرهنگی و همچنین مشکلات اقتصادی موجود در ایران کارآفرینی کاری سخت و دشوار به حساب می آید ، اما باشگاه کارآفرینی تیوان با برگزاری مدرسه کارآفرینی سعی دارد که خلاءهای موجود را رفع کند تا آینده ی روشنی برای کشور عزیزمان شاهد باشیم.اما در اینجا قصد داریم با معرفی لیست شغلهای کارآفرینی به شما ایده ای برای شروع دنیای جذاب و دوست داشتنی کارآفرینی با تمام مشکلات و سختی های دوست داشتنی اش بکنیم .

لیست شغلهای کارآفرینی

شغلهای کارآفرینی :۱- ساخت انیماتور و موشن گرافیک

با توجه به اینکه امروزه ظرفیت های کسب و کارهای آنلاین رو به افزایش است و از طرف دیگر بیشتر استارت آپ ها به سمت فضای آنلاین و با زیر ساخت آنلاین در حال رشد و کسب درآمد میباشند ، بیش از پیش تبلیغات و بازاریابی مورد توجه قرار گرفته .

از طرف دیگر بازدید ویدیو هر روز رو به افزایش می باشد که این خود باعث شده کسب و کارهای پیشرو و آینده نگر به فکر ویدیو مارکتینگ افتاده باشند.

ارائه خدمات موشن گرافیک و انیماتور با کیفیت و با قیمت مناسب بصورت آنلاین یک شغل کارآفرینی ، پول ساز میباشد که به علت اینکه این شغل یک حرفه تخصصی می باشد ، هرچه که شما پیش میروید مهارت بیشتری را کسب میکنید و رقابت با شما سخت تر میشود و رشد و کارآفرینی شما بیشتر میشود.

لیست شغلهای کارآفرینی

۲- شغل تحقیق و توسعه کسب و کار

امروزه با سرعت پیشرفت کسب و کارها و تکنولوژی ، همه ی کسب و کارها نیاز به یک واحد برای تحقیق و توسعه ( R&D ) کسب و کار خود دارند اما به دو علت به صرفه نیست تمام کسب و کارها دارای واحدهای مجزا باشند :

  1. هزینه بر بودن نیروی انسانی واحد تحقیق و توسعه
  2. نداشتن دانش کافی برای تشکیل این واحد
خواندن
کارآفرینان زن در تنگنا اما همچنان موفق

به همین علت این شغل جذاب و کارآفرین نیاز است که توسط یک کارآفرین خلاق و باهوش راه بیافتد و با بروزرسانی روزانه دانش خود هر روز تلاش کند تا به دیگر کسب و کارها و کارآفرینان کمک برساند و کسب و کار آنها را رشد دهد.

البته هنوز چنین کسب و کاری در این به رسمیت شناخته نشده اما با حضور و مشاوره به دیگر استارتاپها در مراکز شتابدهی و پیش شتابدهنده کمک میکند که هم شما دانش و مهارت خود را محک بزنید ، همه اینکه این کسب و کار شناخته می شود.

لیست شغلهای کارآفرینی

۳- تدریس

با وجود اینکه در ایران در سالهای اخیر مشاغل زیادی برای تدریس در زمینه های مختلف ایجاد گردیده اما به دلایل مختلف از جمله  ضعف های نظام آموزشی ، رشد دانش و تکنولوژی و ایجاد حفره های جدید در زندگی و کسب و کار و دلایل دیگر هنوز هم به تدریس و مدرس خوب در زمینه های مختلف نیاز است.

یک شغل کارآفرینی تدریس است که با تدریس علاوه بر اینکه هر روز بر دانش خود اضافه میکنید ، حس خوبی به دست می آورید و هر روز به معروفیت و سرمایه خود اضافه می کنید.

تدریس و ارائه محصول های آموزشی بصورت آنلاین ، البته اگر آموزش های شما بروز و کاربردی باشد و با قیمت مناسب ارائه شود هر روز میتوانید رشد خود را شاهد باشید و بر کارآفرینی خود بیفزایید.

لیست شغلهای کارآفرینی

شغلهای کارآفرینی ۴- مترجمی

ترجمه مقالات و مدارک مختلف با وجود اینکه سالهاست انجام می شود ، اما هنوز جای سازماندهی شده ای برای ارائه خدمات ترجمه بوجود نیامده که بتواند از این فرصت کارآفرینی خوب بهره ببرد.

خواندن
ویژگی های کارآفرینی : ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد سفر و مهاجرت دارند که نیازمند هستند تا کارهای ترجمه و مراحل قانونی مرتبط به مدارک را برایشان انجام دهند ، ایجاد استارت آپی برای سازماندهی خدمات ترجمه بسیار مفید و آینده نگرانه است.

لیست شغلهای کارآفرینی

۵- ساخت کار دستی

یکی دیگر از شغلهای کارآفرنی دیگر که چالش و زحمت بسیاری دارد اما در عین حال جذاب و دوست داشتنی است ، ساخت کارهای دستی و ارائه آنها به فروشگاه ها و یا فروش مستقیم در بازارهای مختلف ، بخصوص اینکه اگر شما کارهای دستی زیبا و هنری ایرانی را با خلاقیت و سلیقه بانوان ایرانی تلفیق کنید و محصولی کاربردی و مفید بسازید ، قابلیت خوبی در بازارهای جهانی وجود دارد.

البته مشکلات زیادی بر سر این ایده وجود دارد اما تلفیق خلاقیت و دانش بازاریابی کمک شایانی در رشد این کسب و کار دارد .

لیست شغلهای کارآفرینی

شغلهای کارآفرینی :۶-شغل تولید محتوا

تولید محتوا شغلی است که با وجود هجوم بسیاری از افراد به سمت فضای آنلاین و راه افتادن فروشگاههای آنلاین بسیار که هر روز رو به رشد و از طرف دیگر با وجود اینکه آژانس های زیادی اکنون در ایران مشغول به فعالیت در زمینه تولید و بازاریابی محتوا می باشند ، اما باز هم محتوای تخصصی و با رعایت تمام اصول بازاریابی محتوا کمتر ، حتی در فروشگاه های بزرگ دیده می شود.

اگر مجموعه ای وجود داشته باشد که با تحقیق اصولی در مورد کسب و کار ، مشتریان و چالش های پیشرو به تولید محتوا برای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی فعال شود ، اگر چه شاید در ابتدا با بازخورد خوبی مواجه نشود اما مطمئنا در آینده با آموزش کادری حرفه ای آینده روشنی خواهد داشت.

خواندن
برترین کارآفرینان اجتماعی سال ۲۰۱۸

منبع: تیوان

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *