رشد-سرمایه-گذاری-خطرپذیر-شرکتی

رشد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از نگاه آمار + اینفوگرافیک

در مقاله دلایل استفاده از سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی برای استارتاپ ها چیست؟سعی کردیم موضوع سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی یا همان CVC را مورد بررسی قرار دهیم. چیستی CVC ، تفاوت آن با VC ، رابطه‌‌اش با استارتاپ و مزایای آن برای شرکت سرمایه گذار و استارتاپی که از آن جذب سرمایه می‌کند از جمله مواردی بوده‌اند که در مقالاتی جداگانه به آن‌ها پرداخته شده است. حال قصد داریم روندهای مربوط به رشد CVC در اکوسیستم بین المللی را مورد بررسی قرار دهیم.

روند افزایش حجم و تعداد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی

در سال 2017 تعداد 1791 سرمایه گذاری توسط شرکت‌های سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی ثبت شده که حجم معادل با 31.2 میلیارد دلار داشته است. مقایسه‌ی عملکرد CVC ها در سال 2017 نسبت به سال 2016 ، رشد 19 درصد در تعداد سرمایه گذاری ها و افزایش 18 درصدی در حجم آن را نشان می‌دهد. لایفت (lyft) با جذب سرمایه یک میلیارد دلاری از CapitalG که بازوی سرمایه گذاری گوگل روی استارتاپ های late-stage است، توانست بزرگترین جذب سرمایه‌ی CVC در سال 2017 را به نام خود ثبت کند.

افزایش عملکرد CVC ها در سال 2017

سرمایه گذارهای خطرپذیر تازه تاسیس

با توجه به گزارش منتشر شده توسط CB Insights در خصوص وضعیت سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی در سال 2017، بیش از 186 سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی تازه تاسیس برای اولین بار در این سال اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند که آماری بی‌سابقه است. از جمله مهمترین این سرمایه گذارها می‌توان به Nasdaq Ventures و Northwestern Mutual اشاره کرد.

افزایش سرمایه گذارهای خطرپذیر تازه تاسیس

در سال 2017 نسبت به 2016، تعداد CVC هایی که اولین سرمایه گذاری خود را تجربه کردند از 112 به 186 شرکت رسیده است که افزایشی 66 درصدی را نشان می‌دهد. افزایشی که حکایت از تثبیت جایگاه CVC ها در اکوسیستم بین المللی دارد.

خواندن
تنها راه نجات یک جامعه استارتاپی جذب سرمایه های بین المللی

رشد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از نگاه آمار + اینفوگرافیک

افزایش سهم CVC ها از کل سرمایه گذاری های خطرپذیر

CVC ها در 20 درصد از کل سرمایه گذاری خطرپذیر انجام شده در سال 2017 مشارکت داشتند. این میزان مشارکت نسبت به سال 2016 یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از نگاه آمار + اینفوگرافیک

مقایسه‌ی میانگین حجم سرمایه گذاری‌های CVC با VC

در سال 2017 میانگین حجم سرمایه گذاری‌های CVC ها نسبت به سال پیش از آن تغییری نداشت و رقم 22 میلیون دلار برای آن ثبت شد. با وجود اینکه در همین بازه زمانی میانگین سرمایه گذاری VC ها از 13 به 17 میلیون دلار رسیده است و رشد خوبی را تجربه کرده است، باز هم همانند سال های گذشته مقدارش نسبت به CVC کمتر بوده است.

مقایسه‌ی میانگین حجم سرمایه گذاری‌های CVC با VC

سرمایه گذاری در مراحل آغازین

در سال 2017، 243 CVC منحصر به ‌فرد در حداقل یک استارتاپ Seed-stage سرمایه گذاری کرده‌اند که این رقم افزایش 45 درصدی نسبت به سال 2016 را نشان می‌دهد. می‌توان اینگونه برداشت کرد که CVC ها در سال 2017 ریسک پذیری بیشتری نسبت به سال 2016 داشته‌اند و استارتاپ های بیشتری را در مراحل اولیه‌ی رشدشان حمایت کرده‌اند.

سرمایه گذاری 243 CVC

 

منبع: اکوموتیو

استارتاپس لند

 

1 دیدگاه دربارهٔ «رشد سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از نگاه آمار + اینفوگرافیک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *