لیست شغلهای کارآفرینی

اگر چه اکنون به علت ضعف های موجود در سیستم آموزشی و فرهنگی و همچنین مشکلات اقتصادی موجود در ایران کارآفرینی کاری سخت و دشوار به حساب می آید ، اما باشگاه کارآفرینی تیوان با برگزاری مدرسه کارآفرینی سعی دارد که خلاءهای موجود را رفع کند تا آینده ی روشنی برای کشور عزیزمان شاهد باشیم.اما در اینجا قصد داریم با معرفی لیست شغلهای کارآفرینی به شما ایده ای برای شروع دنیای جذاب و دوست داشتنی کارآفرینی با تمام مشکلات و سختی های دوست داشتنی اش بکنیم .

لیست شغلهای کارآفرینی

شغلهای کارآفرینی :۱- ساخت انیماتور و موشن گرافیک

با توجه به اینکه امروزه ظرفیت های کسب و کارهای آنلاین رو به افزایش است و از طرف دیگر بیشتر استارت آپ ها به سمت فضای آنلاین و با زیر ساخت آنلاین در حال رشد و کسب درآمد میباشند ، بیش از پیش تبلیغات و بازاریابی مورد توجه قرار گرفته .

از طرف دیگر بازدید ویدیو هر روز رو به افزایش می باشد که این خود باعث شده کسب و کارهای پیشرو و آینده نگر به فکر ویدیو مارکتینگ افتاده باشند.

ارائه خدمات موشن گرافیک و انیماتور با کیفیت و با قیمت مناسب بصورت آنلاین یک شغل کارآفرینی ، پول ساز میباشد که به علت اینکه این شغل یک حرفه تخصصی می باشد ، هرچه که شما پیش میروید مهارت بیشتری را کسب میکنید و رقابت با شما سخت تر میشود و رشد و کارآفرینی شما بیشتر میشود.

لیست شغلهای کارآفرینی

۲- شغل تحقیق و توسعه کسب و کار

امروزه با سرعت پیشرفت کسب و کارها و تکنولوژی ، همه ی کسب و کارها نیاز به یک واحد برای تحقیق و توسعه ( R&D ) کسب و کار خود دارند اما به دو علت به صرفه نیست تمام کسب و کارها دارای واحدهای مجزا باشند :

  1. هزینه بر بودن نیروی انسانی واحد تحقیق و توسعه
  2. نداشتن دانش کافی برای تشکیل این واحد
خواندن
کارآفرین داخل سازمانی ؛ نیرویی مهم برای هر کسب‌وکار

به همین علت این شغل جذاب و کارآفرین نیاز است که توسط یک کارآفرین خلاق و باهوش راه بیافتد و با بروزرسانی روزانه دانش خود هر روز تلاش کند تا به دیگر کسب و کارها و کارآفرینان کمک برساند و کسب و کار آنها را رشد دهد.

البته هنوز چنین کسب و کاری در این به رسمیت شناخته نشده اما با حضور و مشاوره به دیگر استارتاپها در مراکز شتابدهی و پیش شتابدهنده کمک میکند که هم شما دانش و مهارت خود را محک بزنید ، همه اینکه این کسب و کار شناخته می شود.

لیست شغلهای کارآفرینی

۳- تدریس

با وجود اینکه در ایران در سالهای اخیر مشاغل زیادی برای تدریس در زمینه های مختلف ایجاد گردیده اما به دلایل مختلف از جمله  ضعف های نظام آموزشی ، رشد دانش و تکنولوژی و ایجاد حفره های جدید در زندگی و کسب و کار و دلایل دیگر هنوز هم به تدریس و مدرس خوب در زمینه های مختلف نیاز است.

یک شغل کارآفرینی تدریس است که با تدریس علاوه بر اینکه هر روز بر دانش خود اضافه میکنید ، حس خوبی به دست می آورید و هر روز به معروفیت و سرمایه خود اضافه می کنید.

تدریس و ارائه محصول های آموزشی بصورت آنلاین ، البته اگر آموزش های شما بروز و کاربردی باشد و با قیمت مناسب ارائه شود هر روز میتوانید رشد خود را شاهد باشید و بر کارآفرینی خود بیفزایید.

لیست شغلهای کارآفرینی

شغلهای کارآفرینی ۴- مترجمی

ترجمه مقالات و مدارک مختلف با وجود اینکه سالهاست انجام می شود ، اما هنوز جای سازماندهی شده ای برای ارائه خدمات ترجمه بوجود نیامده که بتواند از این فرصت کارآفرینی خوب بهره ببرد.

خواندن
کارآفرینی که برای فروش محصول خود به کل کشور آمریکا سفر کرد

بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد سفر و مهاجرت دارند که نیازمند هستند تا کارهای ترجمه و مراحل قانونی مرتبط به مدارک را برایشان انجام دهند ، ایجاد استارت آپی برای سازماندهی خدمات ترجمه بسیار مفید و آینده نگرانه است.

لیست شغلهای کارآفرینی

۵- ساخت کار دستی

یکی دیگر از شغلهای کارآفرنی دیگر که چالش و زحمت بسیاری دارد اما در عین حال جذاب و دوست داشتنی است ، ساخت کارهای دستی و ارائه آنها به فروشگاه ها و یا فروش مستقیم در بازارهای مختلف ، بخصوص اینکه اگر شما کارهای دستی زیبا و هنری ایرانی را با خلاقیت و سلیقه بانوان ایرانی تلفیق کنید و محصولی کاربردی و مفید بسازید ، قابلیت خوبی در بازارهای جهانی وجود دارد.

البته مشکلات زیادی بر سر این ایده وجود دارد اما تلفیق خلاقیت و دانش بازاریابی کمک شایانی در رشد این کسب و کار دارد .

لیست شغلهای کارآفرینی

شغلهای کارآفرینی :۶-شغل تولید محتوا

تولید محتوا شغلی است که با وجود هجوم بسیاری از افراد به سمت فضای آنلاین و راه افتادن فروشگاههای آنلاین بسیار که هر روز رو به رشد و از طرف دیگر با وجود اینکه آژانس های زیادی اکنون در ایران مشغول به فعالیت در زمینه تولید و بازاریابی محتوا می باشند ، اما باز هم محتوای تخصصی و با رعایت تمام اصول بازاریابی محتوا کمتر ، حتی در فروشگاه های بزرگ دیده می شود.

اگر مجموعه ای وجود داشته باشد که با تحقیق اصولی در مورد کسب و کار ، مشتریان و چالش های پیشرو به تولید محتوا برای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی فعال شود ، اگر چه شاید در ابتدا با بازخورد خوبی مواجه نشود اما مطمئنا در آینده با آموزش کادری حرفه ای آینده روشنی خواهد داشت.

خواندن
12 درس مهم کارآفرینی از تونی رابینز (بخش اول)

منبع: تیوان

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *