مروری بر ایده های کارآفرینی، استارت آپ ها و شتاب دهنده ها

مروری بر ایده های کارآفرینی، استارت آپ ها و شتاب دهنده ها

کارآفرینی و خلق ایده های جدید برای کسب و کارهای جدید در جامعه امروزی طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جلب نموده است. ایده های کارآفرینی و کسب و کارهای مختلف چنان در جامعه رواج یافته است که هر یک از حوزه های موجود در جامعه یا زندگی فردی و اجتماعی را تحت پوشش قرار می دهد. به عبارت دیگر، کسب و کارهای نوپا یا در اصطلاح، استارت آپ ها بهترین فرصت برای کارآفرینی هستند.

همانطور که می دانید بیشترین افراد جامعه را گروه جوانان تشکیل داده اند؛ از سوی دیگر، فناوری های نوین در عرصه اینترنت، خدمات اینترنتی، فناوری های مخابراتی و ارتباطات، روز به روز در حال توسعه و گسترش هستند؛ همین دو عامل باعث می شوند جوانان امروزی به دنبال خلق ایده های جدید برای راه اندازی کسب و کارهای جدید با سرمایه های متفاوت باشند.

برخی از گروه های جوانان که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند می ‌توانند سرمایه لازم برای کارآفرینی یا اجرای ایده های خود را در هر یک از حوزه های مورد علاقه خود تامین کنند؛ اما حقیقت امر آن است که ورود به دنیای کسب و کارهای استارت آپی کارآفرینی و اجرای ایده، مشکلات خاص خود را دارد؛ به طور مثال، اگر گروهی از جوانان که بهترین ایده های کارآفرینی و کسب و کارهای پرسود را در ذهن دارند نتوانند سرمایه لازم برای تحقق ایده های خود را تامین کنند، عملاً طرح آنها با شکست بیشتری مواجه خواهد شد.

مروری بر ایده های کارآفرینی، استارت آپ ها و شتاب دهنده ها

در همین راستا، استارت آپ ها، کسب و کارهای خانگی ، مشاغل خانگی ، ایده های نوین در کارآفرینی را برای ورود به عرصه مشاغل خانگی پرسود معرفی می کنند. در حال حاضر برای رفع مشکلات فوق، شرکت هایی در حال فعالیت هستند که تحت عنوان “شتاب دهنده ها” یا “پیش شتاب دهنده ها” در فضای کارآفرینی شناخته می شود.

شتاب دهنده ها شرکت هایی هستند که زمینه را برای ایده پردازان و سرمایه گذاران فراهم می کنند تا بتوانند در یک فضای کاری امن و حرفه ای با یکدیگر در تعامل بوده و زمینه همکاری برای آنها به بهترین شکل فراهم گردد. شتابدهنده ها می توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق، ارتباط موثری را میان ایده پردازان که اغلب آنها را جوانان تشکیل داده اند و همچنین شرکت های سرمایه گذار در کسب و کارهای سودآور برقرار ساخته و موفقیت هر دو گروه را تأمین کنند.

استفاده از خدمات شتاب دهنده ها تمام حوزه های کارآفرینی را تحت پوشش قرار می دهد اما در استفاده از سرمایه لازم یا جذب سرمایه گذار به سمت ایده های کارآفرینی، ممکن است بسیاری برخی از محدودیت ها وجود داشته باشد؛ یکی از این محدودیت ها جذاب بودن ایده از نظر سرمایه گذار است؛ به این مفهوم که ایده ای که توسط ایده پرداز برای کار آفرینی یا راه اندازی کسب و کارهای پردرآمد مطرح می شود باید به قدر کافی جذاب و سودآور باشد تا سرمایه‌گذار را ترغیب کند مبلغی را به عنوان سرمایه کارآفرینی به این طرح اختصاص دهد.

با توجه به موارد فوق پیشنهاد می‌ دهیم افراد یا گروه‌هایی از جوانان که در زمینه ایده پردازی برای راه اندازی کسب و کارهای پردرآمد و مشاغل خانگی پرسود فعالیت می کنند، ایده‌های خود را در یک فضای پیش شتاب دهنده به ثبت برسانند. فضاهای پیش شتاب دهنده می تواند ایده های استارت آپی این افراد را در تمام جوانب به صورت حرفه ای و تخصصی بررسی کند. در فضاهای شتاب دهنده و پیش شتاب دهنده، کارشناسانی مشغول به فعالیت هستند که می توانند ایده پردازان حوزه کارآفرینی کسب و کارهای کوچک پرسود را راهنمایی کرده و طرح آنها را به موفقیت نزدیک کنند. شتاب دهنده ها می‌توانند ایده‌های اولیه را به گونه ‌ای برنامه‌ریزی و تنظیم کنند که بتوانند سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب نمایند.

خواندن
CRM چیست؛ آشنایی با اهمیت و کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری در کسب‌و‌کارها

شتاب دهنده ها بهترین فرصت برای حمایت از کسب و کارهای نوپا

راه اندازی کسب و کار خانگی پردرآمد یا کسب و کارهای کوچک پرسود در تمام حوزه های تخصصی و عادی امکان پذیر می باشد. علاوه بر جوانان، کسب و کارهای خانگی مورد استقبال خانم های خانه دار نیز قرار گرفته است. در جامعه امروزی، آقایان نیز می‌توانند از مشاغل خانگی پرسود و پردرآمد بهره‌مند شوند. هر فرصت شغلی که در زمینه فروش محصولات یا ارائه خدمات بتواند توسط افراد ارائه شود قابلیت تبدیل به یک ایده کارآفرینی استارت آپ یا مشاغل خانگی موفق را دارد؛ به طور مثال، مشاغل نویسندگی، گرافیک رایانه ای، تولید فایل های متنی و صوتی، نمونه هایی از مشاغل خانگی موفق و پردرآمد هستند.

در حال حاضر هم خانمها و هم آقایان می توانند در منزل به این مشاغل کار کنند. ایده های استارتاپی بسیار متنوعی در این حوزه وجود دارد که با اندکی تغییر و خلاقیت می توان آن را به فضای کاری مشترک یا شتاب‌دهنده‌ها معرفی کرد و اگر ایده به قدر کافی جذاب و کارآمد باشد سرمایه گذاران قابل توجهی را نیز به سمت خود جذب می کنند.

در ادامه مطلب به طور مجزا با بهترین ایده های استارتاپی که برای کارآفرینی یا راه اندازی کسب و کارهای کوچک با سرمایه کم و همچنین قابلیت اجرا به عنوان مشاغل خانگی دارند آشنا می شوید. لازم به ذکر است که شروع به کار در هر یک از این حوزه ها مطابق با استعدادها و توانایی‌های هر فرد صورت می گیرد.

در حقیقت شتاب دهنده های کسب و کار نیز بر همین اساس عمل می‌کنند؛ به این معنا که اگر گروهی از جوانان در زمینه گرافیک رایانه ای مهارت کافی و لازم را دارند می توانند با اندکی خلاقیت، یک فضای کسب و کار خانگی پرسود را در زمینه تهیه گرافیک رایانه ای به سبک های کاملاً نوین و جدید راه اندازی کرده و برای تجهیز کردن کسب و کار خود، ایده های خود را به فضای شتاب‌دهنده‌ها ارائه دهند تا سرمایه لازم را برای ادامه کار را تأمین کنند. قطعاً در سال‌های بعدی، این چنین ایده کسب و کار نیازمند تأسیس یک شرکت کوچک و فراهم ساختن فضای تبلیغاتی موثر می باشد.

مروری بر ایده های کارآفرینی، استارت آپ ها و شتاب دهنده ها

با مشاغل خانگی موفق و ایده های راه اندازی کسب و کارهای کوچک پرسود آشنا شدیم

سودآورترین کسب و کار خانگی خانگی می توانند در حوزه های مختلف راه اندازی شوند؛ به طور مثال، تمام حوزه های کسب و کارهای هنری جزو مشاغل خانگی با سود بالا محسوب می شود؛ نقاشی در خانه و فروش آثار هنری، مجسمه سازی، آشپزی، منشی تلفنی به صورت غیرحضوری، نویسندگی به صورت غیر حضوری، هنر بافتنی، خیاطی، گلدوزی، خدمات طراحی رایانه ای در منزل و … نمونه ای از پردرآمدترین مشاغل خانگی است.

در این قسمت در مورد کسب و کار خانگی پردرآمد لازم است یک نکته اصولی و فنی را شرح دهیم. بسیاری از طرح های سودآور صنعتی که در مقیاس کوچک اجرا می شوند، مشاغل خانگی سودآور تلقی می گردند؛ به طور مثال، تولید قارچ، تهیه و تولید سبزی های آماده، تهیه و بسته بندی صبحانه برای دانش آموزان، تهیه و بسته بندی صبحانه برای اداره ها و سازمان ها، تهیه غذای بیرون بر و موارد مشابه، اگرچه جزو کسب و کارهای کوچک با سرمایه کم اما بسیار سودآور هستند، اما افرادی که قصد دارند وارد این مشاغل شوند باید مراحل قانونی و اداری کسب مجوز کار و همچنین تأییدیه از وزارت بهداشت را دریافت کنند.  ۱۰ واقعیت عجیب که پیش از راه‌اندازی استارت آپ آن‌ها را نمی‌دانید

خواندن
معرفی استارتاپ Beepi؛ شکست در بازار خرید و فروش خودرو

در حالت فوق، تهیه برخی از تجهیزات یا دستگاه های ساده نیاز به یک سرمایه مختصر و اندک دارد؛ اگر شما در فکر راه اندازی این چنین کسب و کارهای پرسودی هستید می توانید ایده خود را به فضای شتاب دهنده استارتاپی ارائه دهید و سرمایه گذار مورد نظر خود را جذب کنید. مشاغل معرفی شده در گروه دوم که بیشتر جنبه صنعتی دارند برای آغاز به کار، نیازمند چند ماه فرصت می باشند.

راه اندازی کسب و کارهای خانگی پردرآمد که در گروه اول به آن اشاره شد نیاز به مجوز ویژه ای ندارند و هر فرد در خانه می‌تواند بنا بر استعداد یا سلیقه خود محصولات زیبایی را تولید کند و آنها را به فروش برساند؛ اما اگر ایده کارآفرینی آنها بتوانند در اشتغال دو یا تعداد بیشتری از جوانان موثر باشد و به طور مثال در تولید یک محصول ویژه، خلاقیت قابل توجهی ارائه دهند،  می توانند طرح خود را به شرکت های شتاب دهنده کارآفرینی ارائه داده و سرمایه گذاران مورد نیاز را برای ایده جذب نمایند.

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان

تنها خانم های خانه دار نیستند که می توانند کسب و کار کوچک با سرمایه کم یا کسب و کارهای کوچک پرسود را راه اندازی کنند؛ بسیاری از کسب و کارها و مشاغل خانگی وجود دارند که آقایان نیز می توانند از آنها کسب درآمد کنند؛ به طور مثال، خدمات حسابداری به صورت غیر حضوری، خدمات نصب و راه اندازی پکیج، خدمات نصب و راه اندازی آنتن تلویزیون، خدمات بازاریابی و فروش به صورت غیر حضوری، خدمات تعمیرات لوازم برقی خانگی، خدمات تبلیغات برای شرکتهای معتبر در شبکه های اجتماعی، خدمات حمل و نقل، کارهای خلاقانه با چوب، راه اندازی یک کافی شاپ با فضای مدرن، مدیریت، برنامه‌ریزی و نگارش طرح های مدیریتی برای کسب و کارها، خدمات نظافتی، تعمیر وسایل نقلیه یا دوچرخه و موتور و مواردی مشابه این ها می توانند برای آقایان بسیار پردرآمد باشد.

ایده های کار در خدمات تاکسی آنلاین یا پیک تلفنی برای آقایان جزو مشاغل خانگی پرسود است. معمولاً این چنین خدماتی با ظاهر ساده جزو ایده های نوین کارآفرینی تلقی نمی شوند و اگر به فضای شتاب دهنده ها معرفی شوند کمترین طرفدار را از آن خود می‌کند.

اگر آقایان علاقه دارند ایده های استارتاپی را در حوزه کسب و کارهای خانگی ارائه دهند بهتر است مشاغل معرفی شده در فوق یا سایر موارد خدماتی را با اندکی خلاقیت یا یک ویژگی برجسته در طرح کسب و کار ارائه داده و در فضای پیش شتاب دهنده ها یا شتاب دهنده ها به سرمایه گذاران معرفی کنند. اجازه دهید این مورد را با ذکر یک مثال توضیح دهیم.

مروری بر ایده های کارآفرینی، استارت آپ ها و شتاب دهنده ها

اگر گروهی از جوانان در زمینه خدمات تعمیرات لوازم برقی و وسایل نقلیه دوچرخه موتور و هر دستگاه فنی دیگری تخصص دارند، اینکه ایده استارتاپی آنها صرفاً با موضوع خدمات تعمیرات ماشین آلات و دستگاه ها به شتاب دهنده ها ارائه شود، احتمال موفقیت و جذب سرمایه گذار برای آنها کمتر است ۵۰ درصد خواهد بود؛ چرا که این خدمات در حال حاضر به همین صورت توسط کارگاه ها و تعمیرگاه ها به مردم ارائه می‌شوند و هیچ جنبه نوآوری و خلاقانه ای در آن مشاهده نمی‌شود؛  اما اگر همین ایده خدماتی تعمیرات ماشین آلات و دستگاه ها با اندکی خلاقیت صورتی ارائه شود که هم جنبه کارآفرینی در آن رعایت شده و هم سود آور باشد می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت ایده این کسب و کار جذب کند

خواندن
چگونه هزینه‌های بازاریابی محتوا را کاهش دهیم؟

به نظر می رسد طراحی یک اپلیکیشن تلفن همراه که بتواند خدمات تعمیرات ماشین آلات و دستگاه ها را در یک شهر خاص یا در کل کشور تحت پوشش قرار دهد و بتواند متخصصین این حوزه را به مصرف کنندگان و مشتریان مرتبط سازد بهترین ایده کارآفرینی برای مشاغل خانگی موفق خواهد بود. البته طراحی اپلیکیشن قوانین خاص خود را دارد که از موضوع این بحث خارج است.

شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران، به شدت از ایده‌های نوین و خلاقانه که بر بستر تلفن همراه و دستگاه های هوشمند به ویژه در قالب اپلیکیشن ها به مشتری ارائه می شوند حمایت می‌کنند. به این دلیل است که می‌گوییم از کسب و کارهای سنتی می‌توانید با اندکی فکر و برنامه‌ریزی، ایده های کارآفرینی بسیار سودآوری استخراج کنید.

آموزش راه اندازی کسب و کارهای خانگی

کسب و کارهای خانگی شامل تمام حوزه‌های اجتماعی، خدماتی، تولید محصول و همچنین بازاریابی و فروش است. تمام قشرهای جامعه حتی نوجوانان می توانند برای خود یک کسب و کار خانگی داشته باشد. کسب و کار خانگی برای نوجوانان می تواند شامل خدمات فروش و بازاریابی تلفنی در یک حوزه خاص، تهیه فایل های متنی، آموزشی، گرافیک رایانه ای در سطح مبتدی یا متوسط، پخش تراکت تبلیغاتی، منشی تلفنی و مواردی از این قبیل باشد. البته به دلیل اینکه نوجوانان به تحصیل مشغول هستند بهتر است در راه اندازی کسب و کارهای خانگی پرسود اما با سرمایه کم با افراد متخصص در این حوزه صحبت شود.

برای راه اندازی کار آسان در منزل کافی است که به استعدادها و توانایی های خود مراجعه کنید؛ حتی اگر ایده های جذابی در اختیار ندارید می توانید از فضاهای کار اشتراکی، ایده های استارتاپی و یا وب سایت های فعال در این حوزه استفاده کنید. بسیاری از کارشناسان راه اندازی کسب و کارهای خانگی عقیده دارند. استعداد و علاقه در یک زمینه می‌تواند خود به عنوان یک عامل شتاب دهنده برای ایده پرداز تلقی شود. در ادامه، برخی از بهترین و سودآورترین مشاغل خانگی را برای شما فهرست می کنیم. امیدواریم بتوانید ایده های خود را با استفاده از فضای کار اشتراکی و شرکت های شتاب دهنده کسب و کارها به مرحله عمل تبدیل کنید.

فهرستی از محبوب ترین و جدیدترین فرصتهای استارتاپ و راه اندازی کسب و کار خانگی پردرآمد

  • نویسندگی محتوا برای وبسایت ها
  • ویراستاری متون و ترجمه
  • گرافیک کامپیوتری
  • آموزش آنلاین در همه زمینه ها؛ مانند آموزش های هنری، آموزش های درسی، کلاس های رفع اشکال، آموزش های کسب و کار و آموزش ورود به بازار و مشاغل خانگی
  • مدیریت وب سایت و شبکه های اجتماعی
  • مشاور درسی، حقوقی و مشاوره خانواده به صورت غیر حضوری
  • تهیه و تولید کتاب الکترونیکی و فروش به صورت فایل
  • تولید فایل های صوتی و ویدیویی
  • انیمیشن های تبلیغاتی
  • مدیریت و برنامه ریزی امور شرکت ها به صورت غیر حضوری
  • طراحی دکوراسیون داخلی و فضای سبز

منبع: تیوان

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *