آیا استارتاپ برای موفقیت نیاز به داشتن اپلیکیشن دارد؟

آیا استارتاپ برای موفقیت نیاز به داشتن اپلیکیشن دارد؟

راه اندازی استارتاپ چقدر در گرو داشتن اپلیکیشن است؟

به عنوان صاحب یک استارتاپ ، اگر فکر می کنید که دانلود اپلیکیشن ها فقط برای نام های بزرگی نظیر آمازون و اوبر کاربرد دارند، بهتر است که در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. ممکن است که شما فکر کنید که داشتن یک وب سایت خوب که قابلیت اجرا روی تمامی دستگاه ها را دارد برایتان کافی است. اما آیا به واقع این طور است؟ آیا واقعا به نصب اپلیکیشن برای استارتاپ خود احتیاج ندارید؟
برای تمامی کسب و کارها ارائه روشی برای ارتباط بین صاحب کسب و متقاضی ضروری به نظر می رسد. طراحی یک وب سایت استاندارد نیز بخشی از همین استراتژی می باشد. به طور مشابهی، اگر شما یک اپلیکیشن موبایلی را برای کسب و کار خود خود توسعه دهید، ارتباط میان شما و مشتریانتان یه قدم جلوتر می رود و شما دقیقا خواهید فهمید که مشتری هایتان از شما چه می خواهند. این امر برای استارتاپ ها در مقایسه با سایر کسب و کار ها تعیین کننده تر است.
امروزه استارتاپ ها برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند باید از تمامی مزایای داشتن یک اپلیکیشن بهره مند شوند. داشتن یک وبسایت برای معرفی سرویس ها کافی نیست چون وب سایت ها عموما فقط به منظور ارائه خدمات طراحی می شوند اما نصب اپلیکیشن ها هدف دیگری هم دارند که آن درگیر کریدن مشتری هاست.
امروزه استفاده از اپلیکیشن ها بخشی از زندگی روزانه ما را تشکیل می دهد. کافی است نگاهی به فعالیت های خود در طول شبانه روز بیاندازید تا دریابید که به چطور متناوبا از دانلود اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنید! گوش دادن به موسیقی های آنلاین، خرید بلیط، گرفتن اسنپ، یادگیری زبان و… تنها بخشی کوچکی از کاربرد اپلیکیشن ها در زندگی ما هستند!
یک اپلیکیشن مناسب به خوبی می تواند مشتری های شما را متقاعد کند که به سراغ شما بیایند. راحتی و انعطلف پذیری مساله ای است که بسیارری از مشتری ها به دنبال آن هستند و هنگامی که آن ها را در کسب و کار شما بیابند، آن را به سایر موارد ترجیح می دهند.
امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها، به ویژه استارتاپ ها، روی توسعه اپلیکیشن های موبایلی خود سرمایه گذاری ویژه ای انجام می دهند. شاید بپرسید که دلیل آن چیست؟ چون نصب اپلیکیشن برای استارتاپ ها مزایای بسیاری در مقایسه با وب سایت ها دارند.
به یاد داشته باشید که نرخ استفاده از گوشی های همراه در دنیا روز به روز در حال افزایش است. دسترسی آسان یکی از مهم ترین مزایای دانلود اپلیکیشن هاست که مشتری های شما این امکان را می دهد که در هر ساعت از شبانه روز و در هر کجای دنیا از سرویس هایی که ارائه می دهید آگاه شوند.
علاوه بر آنچه گفته شد، اپلیکیشن ها سریع تر از وب سایت ها عمل می کنند. از طرفی وقتی که مشتری اقدام به نصب اپلیکیشن شما می کند، هر بار که از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کند اثری از شما را در آن می بیند و این امر خود نوعی تبلیغات برای برند شما محسوب می شود.
با تمام این تفاسیر، مهمترین مزایای دانلود اپلیکیشن ها را می توان در ۴ مورد زیر خلاصه کرد:

خواندن
حلقه‌ آخر زنجیر بازاریابی استارتاپی

۱- مشغول کردن متقاضیان

مهم نیست که ماهیت کسب و کار شما چیست، شما احتیاج دارید که راهی برای ارتباط خود و مشتری هایتان پیدا کنید. داشتن یک اپلیکیشن مخصوص به شما این امکان را می دهد که در هر زمانی با مشتری های خود در ارتیاط باشید. متقاضیان پس از دانلود اپلیکیشن و نصب آن به راحتی می توانند به دنبال اطلاعات مورد نیازشان بگردند، محصولات شما را بخرند و بازخوردشان را منعکس کنند. درگیر کردن بیشتر مشتری سبب افزایش میزان فروش شما می گردد.
از طرف دیگر به وسیله ی اطلاعات و بازخوردهایی که توسط نصب اپلیکیشن از جانب کاربران منتقل می گردد، شما قادر خواهید بود که محصولات و سرویس های خود را ارتقا دهید. راه اندازی یک اپلیکیشن در واقع یک بازی برد- برد برای هر دو طرف است!

۲- اپلیکیشن، محلی متمرکز برای بازاریابی

دانلود اپلیکیشن ها به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرند: آن ها می توانند به منظور تامین اطلاعات، پیام رسانی، رزرو سرویسیس خاص و … غیره مورد استفاده قرار گیرند .
یکی از مهم ترین مزایای داشتن یک اپلیکیشن برای استارتاپ ، این است که شما می توانید به راحتی تمامی فعالیت های مربوط به بازاریابی خود را به صورت متمرکز و با حذف هزینه های اضافی در آن انجام دهید.
حراج ها، تبلیغات، پیشنهادات ویژه، همه و همه می توانند از طریق اپلیکیشن در اختیار مشتری ها قرار گیرند. شما حتی می توانید مشتری های خود را از سرویس های جدید خود به وسیله ارسال پیام آگاه کنید. چنین ترفندهای آمار نصب اپلیکیشن شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

خواندن
معرفی اجزای بوم ناب ، یک راهنمای کاربردی ویژه استارتاپ ها!

۳- بازگشت سرمایه حداکثری

بله، این درست است که تولید یک دانلود اپلیکیشن امری هزینه بر است. اما هزینه نکردن برای آن ممکن است در آینده برای شما مخارج بیشتری به همراه داشته باشد! یک اپلیکیشن خوب، به راحتی می تواند فروش ما را افزایش دهد، میزان وفاداری مشتریان به شما را بیشتر کند و اعتبار برند شما را دو چندان کند. و در آخر، شما نه تنها سرمایه ای که برای راه اندازی اپلیکیشن هزینه کرده اید را دوباره به دست می آورید، بلکه درآمد بیشتری نیز کسب می کنید.

۴- جدا کردن کسب و کار شما از رقبا

به یاد داشته باشید که کسب و کار های کوچک همواره نسبت به داشتن اپلیکیشن مخصوص خود دچار شک و تردید هستند. پس از این فرصت پیش آمده استفاده کنید و فاصله خود را با رقبایتان افزایش دهید. حتی اگر در کسب و کار خود پیشگام هستید، داشتن یک اپلیکیشن مناسب به خوبی می تواند مشتر های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاری روی اپلیکیشین ها یکی از بهترین تصمیم هایی است که می توانید برای توسعه استارتاپ خود بگیرید. اگر فکر می کنید که زمان آن رسیده که اپلیکیشن مخصوص کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، حتما به دنبال خبرگان این کار بروید. از سرمایه گذاری روی نصب اپلیکیشن تان نترسید و مطمئن باشید که داشتن یک اپلیکیشن استاندارد، تفاوت زیادی در کسب و کار شما ایجاد می کند.

منبع: پیدایش

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *