چطور با راه اندازی یک استارتاپ کسب درآمد دلاری داشته باشید!

چطور با راه اندازی یک استارتاپ کسب درآمد دلاری داشته باشید!

امروزه با آنلاین شدن اکثر امور زندگی و فراگیر شدن وب سایت‌ها و خدمات آنلاین روز به روز روش‌های بیشتری برای کسب درآمد ابداع می‌شود و افراد بیشتری به پول درآوردن از این راه روی می‌آورند.امروزه راه اندازی یک کسب درآمد دلاری بیشتر از هر چیز دیگری می‌تواند دلچسب و جزء آرزوهای هر کسب و کار محسوب شود. با بالا رفتن قیمت دلار و شرایط اقتصادی ناپایدار، هر روزه افراد بیشتری به فکر راهی برای کسب درآمد دلاری می‌افتند. اما به راستی چگونه می‌توان به چنین درآمدی رسید و برای رسیدن به چنین هدفی چه مسیری در پیش روی این افراد وجود دارد.

راه اندازی یک کسب و کار جدید و به حقیقت تبدیل کردن یک رویا تنها از یک ایده خلاقانه، همیشه سختی‌هایی نیز به دنبال دارد. خطراتی در طول مسیر جلوی راهتان را می‌گیرد و افراد زیادی سعی در منصرف کردن شما برای ادامه دادن به مسیرتان دارند.

اما تنها لحظه‌ای را تجسم کنید که به هدف‌تان رسیده‌اید و بعد از پشت سر گذاشتن مسیری دشوار قادر به کسب درآمد دلاری خود شده‌اید. امروزه با افزایش کسب و کارهای آنلاین امکان ارتباط با نقاط مختلفی از دنیا میسر شده و جابجایی پول و دلار نیز با در نظر گرفتن شرایطی خاص بسیار ساده‌تر از گذشته امکان پذیر شده است.

راه‌های زیادی برای کسب درآمد دلاری و هزاران ایده برای راه اندازی استارت آپ وجود دارد، اما مهم‌ترین موضوعی که وجود دارد، داشتن خلاقیت و همچنین آگاه بودن از مسیرهای ممکن و پیش رو برای کسب درآمد دلاری شماست. کافی است تنها کمی هوشمندانه‌تر رفتار کنید و با بهترین راهکارها و ایده‌های جدید برای راه اندازی استارتاپ آشنا باشید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم اطلاعات مفیدی در مورد کسب درآمد دلاری و بهترین روش‌ها و ایده‌های جدید برای راه اندازی استارتاپ به دست آوریم.

اینترنت بستری مناسب برای کسب درآمد دلاری

امروزه با آنلاین شدن اکثر امور زندگی و فراگیر شدن وب سایت‌ها و خدمات آنلاین روز به روز روش‌های بیشتری برای کسب درآمد ابداع می‌شود و افراد بیشتری به پول درآوردن از این راه روی می‌آورند. امروزه هر فردی که ایده‌ای دارد، در فکر راه اندازی یک استارتاپ است و اما شاید این همانند بسیاری از افراد دیگر سوال شما نیز باشد که چگونه درآمد دلاری داشته باشیم!

کسب و کار و ایده برای راه اندازی استارت آپ با درآمد دلاری می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های کار و درآمد زایی باشد. شاید با خود فکر کنید در ایران چطور می‌توان درآمد دلاری داشت و چطور می‌شود یک استارتاپ بین المللی راه اندازی کرد و از آن درآمد بیشتری به دست آورد.

خواندن
اهمیت مصاحبه با مشتری برای درک مسئله

اینکه چگونه درآمد دلاری داشته باشیم تنها با کمی بازنگری به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای موجود در دنیا امکان پذیر خواهد بود. شرکت‌هایی نظیر snapchat، Foursquare و اینستاگرام در هر لحظه میلیون‌ها دلار درآمد به دست می‌آورند و مردم دنیا نیز در ایجاد درآمد برای این استارتاپ‌ها سهیم هستند.

چطور درآمد دلاری داشته باشیم!

برای اینکه بدانیم چگونه درآمد دلاری داشته باشیم باید قبل از هر چیز ایده‌ای خلاقانه داشته باشید که این بار نه تنها برای مردم داخل کشور بلکه برای مردم دنیا تازه و نو باشد. ایده شما باید بتواند افراد را بیشتر از گذشته درگیر خود کند و مزیت ملموسی نسبت به سایر محصولات مشابه داشته باشد.

یکی از بهترین ایده‌های جدید برای راه اندازی استارتاپ نگاه کردن به استارتاپ‌های بین المللی موفقی است که در گذشته شروع به کار کرده‌اند. یکی از این ایده‌ها ایجاد نرم‌افزاری کاربردی است. نرم‌افزاری در زمینه مدیریت فایل، زمان بندی کاری و چت و هر چیز دیگری که برای عموم مردم دنیا و یا قشر خاصی از افراد مفید و کاربردی باشد.

در واقع موفقیت شما به ایده برای راه اندازی استارتاپی که در نظر دارید، بستگی دارد و اینکه بتوانید آن را آنقدر با کیفیت ارائه دهید که همه مردم دنیا مایل به استفاده از آن باشند و بتوانید آن را به کاربران خارجی نیز ارائه دهید. به علاوه می‌توانید ایده‌هایی نو در ایجاد یک پلتفرم جدید برای کسب و کارها ایجاد کنید و برای ثبت نام در این سامانه از کاربران مبلغی را به صورت دلار دریافت کنید.

می‌توانید سایتی به زبان انگلیسی ایجاد کنید و در آن خدماتی از قبیل کتاب الکترونیکی، نرم‌ افزار و یا هر چیز دیگری را به کاربران سراسر دنیا بفروشید و آن را در قالب یک استارتاپ و ایده‌ای نو به کار بگیرید.

البته باید این موضوع را نیز بپذیرید که به دلیل شرایط اقتصادی ایران و همچنین وجود تحریم‌ها امروزه درآمدزایی در اینترنت کمی سخت‌تر شده اما این نباید موجب دلسردی و نا امیدی افراد شود، زیرا به هر حال افراد زیادی نیز هستند که امروزه با تفکری نو ایده برای راه اندازی استارت آپ دارند و توانستند به موفقیت‌های زیادی نیز دست پیدا کنند.

داشتن درآمد ارزی در ایران و تبدیل آن به ریال سلسله مراتبی دارد که باید پشت سر گذاشته شود اما به هر حال این استارتاپ‌ها علی رغم اینکه شاید هزینه زیادی هم برای شروع نداشته باشند، برای معرفی و بازاریابی و برقراری روابط بین المللی متحمل خرج و مخارج زیادی می‌شوند.

خواندن
نقشه سفر مشتری چیست و در طراحی آن باید به چه نکاتی دقت کرد؟

به علاوه چون فرهنگ و شرایط عمومی کشور ما با سایر کشورها متفاوت است ایده برای راه اندازی استارت آپ نیز باید به نوعی باشد که مورد پذیرش افراد جوامع دیگر نیز قرار بگیرد و صرفا این موضوع که چگونه درآمد دلاری داشته باشیم دلیل بر ایجاد کسب و کاری موفق نیست و برای موفقیت در هر کاری باید مسیری پر پیچ و خم را طی کنید.

تمرکز روی درآمد دلاری و ایده برای راه اندازی استارت آپ بین المللی هر دردسر و مشکلاتی هم داشته باشد، همه ما میدانیم که این نوع درآمد با همه چالش‌های آن باز هم ارزش‌اش را دارد و هیچ شکی در آن نیست که به نفع افراد خواهد بود.

کسب درآمد دلاری

مهم‌ترین موضوع برای اینکه بدانیم چگونه درآمد دلاری داشته باشیم توجه به این مساله است که بدانیم مخاطبین ما چه افرادی هستند و چه فرهنگی دارند، چه چیز برای آنها جذاب است و چطور می‌توان توجه آنها را جذب کرد و هزاران فاکتور دیگری که باید در زمان بررسی ایده‌های جدید برای راه اندازی استارتاپ مورد ارزیابی قرار بگیرد.

زمانی که محصول و خدماتی در سطح بین المللی ارائه دهیم و ایده‌های جدید برای راه اندازی استارتاپ داشته باشیم و بدانیم که چگونه درآمد دلاری داشته باشیم طی کردن این مسیر نیز برایمان راحت‌تر خواهد بود و تحریم و مشکلات مختلفی که در سر راهمان وجود دارد تنها به عنوان عوامل موفقیت و  تلاش بیشتر ما تلقی خواهند شد.

این موضوع را نیز باید قبول کنیم که از خیلی از جنبه‌ها ایران برای مردم دنیا به خوبی شناخته شده نیست و ایجاد ایده برای راه اندازی استارت آپ به ما این امکان را می‌دهد که هم یاد بگیریم که چگونه درآمد دلاری داشته باشیم و هم خودمان و کشورمان را بهتر به مردم دنیا نشان دهیم و ثابت کنیم که قدرت و ذهن و خلاقیت ایرانی در دنیا نظیر ندارد.

از رقبا نترسید و پیش بروید!

علی رغم اینکه رقابت در بازار بین المللی و به سرانجام رساندن ایده برای راه اندازی استارت آپ بین المللی کار چندان راحتی نیست و مشکلات زیادی بر سر راه چنین افرادی وجود دارد، اما این کار با همه مشکلاتش ارزشی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید دارد و می‌تواند تحول بزرگ و عظیمی در سیستم کشور و نوع درآمد زایی شما داشته باشد.

برای این کار نباید به هیچ عنوان از رقبا بترسید و باید مصمم و با قدرت به مسیر خود ادامه دهید و بدانید این صنعت در ایران روز به روز در حال پیشرفت است و عده زیادی نیز برای مواجه نشدن با غول‌های این عرصه ترجیح می‌دهند تا از این اکوسیستم دور باشند.

خواندن
برندسازی کسب‌وکار تجارت الکترونیک در بازار مملو از رقیب

اما فراموش نکنید که هند به عنوان کشوری که درآمد زیادی از راه استارتاپ دارد، کیفیت بالایی نیز به مشتریان خود ارائه نمی‌دهد و شاید یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر موفقیت هندی‌ها ارزان بودن خدماتشان باشد.

پس با اندکی تلاش و ایجاد ایده برای راه اندازی استارت آپ می‌توان با چنین رقیب نه چندان قدری به راحتی مبارزه کرد و بازار را در دست گرفت و مشتریان بین المللی را از آن خود ساخت.

تنها کمی تدبیر، کمی تلاش و خلاقیت و البته پشتکار لازم است و اینکه یاد بگیریم چگونه درآمد دلاری داشته باشیم و برای آن باید چه کارهایی انجام دهیم.

در آخر بهتر است بدانید

برای راه اندازی کسب و کاری جدید در کشور هر چقدر هم که تلاش کنید باز هم میزان درآمد شما قابل قیاس با استارتاپ‌های بین المللی نیست و امروزه راهکارهای زیادی هست که با اندکی فکر و تدبیر می‌توان به کار گرفت و درآمد ارزی ایجاد کرد.

قرار نیست با شرکت‌های بزرگ آمریکایی رقابت کنید و جای استارتاپ‌های موفق اروپایی را بگیرید، شما قرار است کاری کنید که دنیا به سوی آن جذب شود و مخاطبین خودش را پیدا کند و در این مسیر کمترین کاری که می‌توانید کنید این است که رقیبی سر سخت برای استارتاپ‌های هندی و کشورهایی از این قبیل باشید و نشان دهید که هوش، اقتدار و پشتکار و خلاقیت ایرانی‌های آنقدر ستودنی است که هر کسی قادر به رقابت با آن نیست.

به یاد داشته باشید که هر کسی وارد این ماجرا نمی‌شود و از این رو ایجاد یک استارتاپ بین المللی مساوی با وجود رقبایی کمتر است. پس بهتر است اگر چنین فکری در سر دارید برای آن برنامه ریزی کنید، تحقیقات خود را در مورد مخاطبین و کاربرانی که با آنها سرو کار خواهید داشت انجام دهید و بعد از شناخت کاربر، فرهنگ آنها و نوع خدمات و محصولات متناسب با نیاز آنها شروع به راه اندازی کسب و کاری نو کنید و منتظر موفقیتی بزرگ در عرصه بین المللی باشید.

امروزه ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد کسب و کار بین المللی وجود دارد و هر ایده و هر کار خلاقانه‌ای می‌تواند به یک پیروزی منجر شود و نه تنها نام شما و استارتاپ‌تان را بلکه نام ایران را با افتخارتر و بزرگتر از همیشه به دنیا نشان دهد.

منبع: هفته نامه شنبه

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *