اپل، استارتاپ Xnor را خریداری می‌کند

اپل، استارتاپ Xnor را خریداری می‌کند

اپل یک استارتاپ هوش مصنوعی را از مؤسسه بنیان‌گذار مایکروسافت، پل آلن، خریداری می‌کند.به گفته وب‌سایت GeekWire این معامله حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. استارتاپ Xnor که در سیاتل مستقر است، ۵۴ کارمند دارد.

اپل که در سال‌های اخیر چند استارتاپ را در حوزه هوش مصنوعی خریداری کرده است، این بار سراغ مؤسسه هوش مصنوعی پل آلن رفته و استارتاپ Xnor را که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است، خریداری می‌کند.

اپل نیز مانند سایر شرکت‌های فناوری مثل فیس‌بوک و مایکروسافت، در راستای ارتقاء محصولات خود به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده و استارتاپ‌های موفق این حوزه را وارد مجموعه خود می‌کند.

این کمپانی درباره اقدام اخیر خود مبنی بر خریدن استارتاپ مذکور به CNBC گفت: اپل، هر از گاهی اقدام به خریداری شرکت‌های فناوری کوچک‌تر می‌کند، اما درباره هدف یا برنامه‌هایی که دارد، صحبتی نمی‌کند.

به گفته وب‌سایت GeekWire این معامله حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. استارتاپ Xnor که در سیاتل مستقر است، ۵۴ کارمند دارد.

استارتاپ Xnor که از خروجی‌های مؤسسه هوش مصنوعی بنیان‌گذار مایکروسافت است، در حوزه اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری تخصص دارد. این استارتاپ به جای توسل به ارائه‌دهندگان سیستم‌های ابری مانند آمازون برای انجام محاسبات سنگین، بر توانایی اجرا روی دستگاه تأکید می‌کند.

منبع: هفته نامه شنبه

استارتاپس لند

خواندن
نگاه غول‌ها به استارتاپ ها، تهدید یا فرصت؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *