آیا می‌دانید موفق‌ترین فریلنسرهای دنیا در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند؟

آیا می‌دانید موفق‌ترین فریلنسرهای دنیا در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند؟

در این مقاله قصد داریم به حوزه هایی که میتوان در آن به دورکاری مشغول شد و فریلنسرها در آن فعالیت میکنند بپردازیم.

زمانی که شما به صورت تمام‌وقت با یک مجموعه همکاری کنید، این یعنی باید تمام زمان خود را صرف آن کار کنید و حتی برای فراغت خود هم زمان کافی نخواهید داشت.دنیای امروز ما دچار دگرگونی‌های بسیار زیادی شده است. در دنیای امروز همانند گذشته دیگر نیاز نیست تا به صورت فیزیکی در یک محیط کار حضور داشته باشید تا بتوانید کار خود را انجام دهید و کسب درآمد کنید. در گذشته روند کاری بسیار ساده و قابل پیش‌بینی بود.

شما باید رأس ساعت۸ در شرکت حاضر می‌شدید و تا پایان ساعت اداری، یعنی ۴ بعدازظهر، فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌دادید. اما آیا تابه‌حال این سوال را از خود پرسیده‌اید که چرا وقتی که می‌توانید تمام این فعالیت‌ها را در خانه و از طریق اینترنت انجام دهید، باید در شرکت حضور داشته باشید و زمان خود را تلف کنید؟ در حال حاضر جالب است بدانید که شاید در طول روز، بین ۳ تا ۴ ساعت کار هر کارمندی را مفید می‌دانند و مابقی این زمان به بطالت می‌گذرد.

از طرف دیگر، حضور فیزیکی کارمند در محیط کار باعث می‌شد تا حداقل ۳ساعت در روز را صرف حمل‌و‌نقل و جا‌به‌جایی بین خانه و محل کار کند. زمانی که این ساعت‌های تلف شده را کنار هم بگذاریم، خواهیم دید که برای هر دو طرف بهتر است که کارمند در خانه خود کارش را انجام دهد و کارفرما هم نیازی به پرداخت هزینه‌های مختلفی مثل اجاره شرکت را نداشته باشد. به همین خاطر است که جمعیت فریلنسرها در دنیا افزایش چشمگیری پیدا کرده ‌و در ایران نیز شاهد این موضوع هستیم.

فریلنسر چه کسی است و دورکاری چه مزایایی دارد؟

قطعا تا به اینجای کار متوجه شده‌اید که ما قصد داریم به نوعی ‌در مورد کار در منزل با شما صحبت کنیم. منظور ما دقیقا کارهایی است که از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قابل انجام هستند و نیازی نیست تا برای انجام آن کار، کارمند در محیط کار حضور فیزیکی داشته باشد.

خواندن
تاثیر کرونا بر کسب و کارها: آیا کرونا تاثیر مثبت بر کسب و کارها داشته است؟

در نتیجه به کسانی که از محیط خانه و به صورت دورکار با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کنند، فریلنسر گفته می‌شود. زمانی که شما به صورت تمام‌وقت با یک مجموعه همکاری کنید، این یعنی باید تمام زمان خود را صرف آن کار کنید و حتی برای فراغت خود هم زمان کافی نخواهید داشت.

این روند کار فرسایشی، می‌تواند آسیب روحی و جسمی زیادی را به کارمندان وارد کند و به همین خاطر قطعا کار آنها بازده زیادی نخواهد داشت و زمان زیادی را به بطالت صرف می‌کنند تا ساعت کاری به پایان برسد.

اما دورکاری اینطور نیست و در اکثر مواقع، فریلنسر برای کاری که انجام می‌دهد، حقوق دریافت می‌کند و اصلا زمانی که صرف آن کار می‌کند، اهمیت ندارد. از این رو فریلنسر می‌تواند با کار بیشتر، درآمد بیشتری داشته باشد، اما در محیط کاری و قرارداد‌های تمام‌وقت، با کار بیشتر، هیچ افزایش حقوقی در کار نیست و فقط به پیشرفت کارفرمای خود کمک خواهید کرد! این مسئله شاید برای برخی از افراد قابل قبول نباشد.

بعضی‌ها تصور می‌کنند که کارمندی و دریافت یک حقوق ثابت ساده‌تر است و حاشیه امن بیشتری دارد. برخی بر این باور هستند که انسان هر روز توان کار‌کردن ندارد و زمانی که دچار بیماری و از این قبیل مشکلات می‌شود، یک مجموعه باز هم حقوق ثابت او را پرداخت می‌کند اما فریلنسرها اگر یک روز به هر دلیل قادر نباشند کار کنند، حقوق آن روز را از دست خواهند داد.

اما مزیت اصلی کار به صورت دورکاری در این است که شما طی یک روز با همان ۸ساعت کار مفید، می‌توانید بین ۳ تا ۵برابر یک کارمند درآمد داشته باشید و هیچ هزینه‌ای بابت حمل‌و‌نقل و مخارجی که برای حضور فیزیکی باید بپردازید، نخواهید داشت. پس حقوق شما کاملا خالص خواهد بود.

موفق‌ترین فریلنسر‌ها در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند؟

دورکاری

همانطور که اشاره کردیم، در حال حاضر، جمعیت فریلنسرها در دنیا رو به افزایش است و ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده. شاید تا همین ۲سال پیش، کار فریلنسرها اصلا جدی گرفته نمی‌شد و کمتر کسی آن را به عنوان یک شغل تمام‌وقت که می‌تواند زندگی را بچرخاند، می‌دید. اما امروز‌ فریلنسرها ثابت کرده‌اند که می‌توانند از نظر درآمد حتی از کارمندان عالی‌رتبه دولتی نیز پیشی بگیرند و درآمد‌‌ بسیار زیادی کسب کنند. در اینجا قصد داریم تا شما را با موفق‌ترین فریلنسرهای دنیا آشنا کنیم.

خواندن
نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار

طراح وب‌سایت و طراح اپلیکیشن موبایل

دورکاری (طراح)

در حال حاضر، نیاز بسیار زیادی به طراحان وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل در دنیا احساس می‌شود. به همین خاطر این عزیزان می‌توانند به جای اینکه زمان خود را در یک محیط شرکتی خسته‌کننده تلف کنند، به صورت فریلنس مشغول به کار شوند و پروژه‌های متفاوتی را انجام دهند.

کار طراحان وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، کاملا به صورت پروژه‌ای است و با انجام یک پروژه، هزینه آن را به صورت کامل دریافت می‌کنند. پس اگر در این حوزه تخصص دارید، بهتر است یک رزومه کامل از خود تهیه کرده و آن را به شرکت‌های مختلف ارائه دهید تا بتوانید پروژه‌های آنها را از آن خود کنید.

تایپیست

دورکاری  (تایپیست)

بسیاری از شرکت‌ها برای نامه‌های مختلف اداری خود و یا پروژه‌های متنوع، یک تایپیست استخدام می‌کنند. این در حالی است که یک تایپیست شاید در برخی روزها کاملا بیکار باشد و در برخی روزها، کارهای بسیار زیادی را باید انجام دهد.

در حال حاضر با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مسیرهای ارتباطی اینترنتی، تایپیست‌ بودن می‌تواند یک کار کاملا دورکاری باشد. با این کار یک فریلنسر قادر است با شرکت‌های مختلف طرف قرارداد شود و تمام روز خود را صرف کار کند و درآمد بسیار زیادی نسبت به استخدام ثابت داشته باشد.

عکاسی

دورکاری (عکاسی)

عکاسی حرفه‌ای یک شغل بسیار پردرآمد است و شما می‌توانید با مهارت کافی و تجهیزات حرفه‌ای، تبدیل به یک عکاس فریلنسر کاملا خبره شوید که پروژه‌های مختلف را قبول کرده و تماما از طریق شبکه‌های اجتماعی با کارفرمایان خود ارتباط برقرار می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها به عکاس‌های حرفه‌ای برای انجام پروژه‌های خود نیاز دارند. با گسترش استفاده از اینستاگرام و کاربرد آن به عنوان یک پلتفرم فروش اینترنتی، نیاز به عکاس‌های حرفه‌ای شدیدا افزایش پیدا کرده. پس اگر تجهیزات و مهارت لازم را دارید، چرا از آن به صورت مستقل درآمدزایی نمی‌کنید؟

خواندن
قیمت گذاری: ۱۰ استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

صداپیشگی

دورکاری (صداپیشگی)

جالب است بدانید که در حال حاضر صداپیشگی نه‌تنها در دنیا، بلکه در ایران هم تبدیل به یکی از مشاغل دورکاری و پر‌درآمد شده است. این روزها همانطور که می‌دانید، انیمیشن‌های زیادی در داخل کشور نیز تولید می‌شود که برای شخصیت‌های مختلف نیاز به صدا‌پیشه دارند.

اگر احساس می‌کنید صدای زیبا و فن‌بیان مناسبی دارید، می‌توانید با سازمان‌های مختلف تولید‌کننده انیمیشن مذاکره کنید و پروژه‌های صدا‌پیشگی آنها را انجام دهید. البته برای این کار نیاز به یک فضای آگوستیک و تجهیزات ضبط صدا خواهید داشت.

نویسندگی و ویراستاری

دورکاری (نویسندگی و ویراستاری)

در دنیای دیجیتال‌ مارکتینگ ، برای موفقیت نیاز به یک نویسنده حرفه‌ای خواهید داشت تا بتوانید بهترین ارتباط را با مخاطب خود برقرار کنید. دقیقا همانطور که در فروش حضوری خدمات یا محصول خود، باید با مشتری ارتباطی مناسب را برقرار کرده و از قواعد بازاریابی استفاده کنید، در دنیای دیجیتال این کار را نویسنده انجام می‌دهد.

امروز‌ موفقیت دیجیتال‌ مارکتینگ بر هیچ کس پوشیده نیست و همه می‌دانند که با داشتن محتوای حرفه‌ای و حساب‌شده، می‌توانند فروش و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهند. در نتیجه اکثر سازمان‌ها به دنبال نویسنده‌های خبره‌ای می‌گردند که قادرند مشتری را جذب خود کنند.

اما از طرفی اکثر این سازمان‌ها، فعالیت خود را به صورت دیجیتال انجام می‌دهند و در بیشتر مواقع فاقد یک دفتر فیزیکی هستند. به همین خاطر نیاز به نویسنده‌های فریلنسر بسیار زیاد شده است. در نتیجه اگر حس می‌کنید قلم شیوایی دارید و در بازاریابی می‌توانید به یک سازمان کمک کنید، بهتر است به عنوان یک نویسنده یا ویراستار فریلنسر مشغول کار شوید.

جالب است بدانید اینها تنها نمونه‌هایی از برترین مشاغلی بودند که می‌توانید به صورت دورکاری آنها را انجام دهید. اما دنیای مشاغل دورکاری بسیار گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. با کمی تحقیق می‌توانید ببینید که در حوزه تخصص شما چه مشاغلی وجود دارد که به صورت دورکاری انجام می‌شوند و در همان حوزه مشغول به کار شوید.

منبع: هفته نامه شنبه

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *