موفقیت استارتاپ

پول، یک استارت آپ موفق را تعریف نمی کند

“چرا ما پول را به عنوان معیاری برای موفقیت استارتاپ مان در نظر می گیریم؟ آیا یک استارت آپ موفق با پول تعریف می شود؟ و این معیار تقریباً در تمام جنبه های دیگر زندگی مان نیز استفاده می شود. وقتی از پول به عنوان تنها معیار استفاده می کنیم ، آیا واقعا ارزشش را دارد؟
واقعا سخت است که دیگران را متقاعد کنیم که پول مهمترین معیار موفقیت یک استارتاپ نیست. مخصوصاً اگر آن افراد به طور اتفاقی سرمایه گذار باشند ، در این صورت ، در واقع از نظر آنها مهمترین معیار است.

اما آنچه که ما در مورد آن صحبت می کنیم ، چیزی است که برای بنیانگذاران و به طور گسترده برای افرادی که دراستارتاپ کار می کنند، مهم است.

قسمت غلط روایت استارت آپ آنجاست که گفته می شود: “اگر استارتاپ رشد سریع داشته باشد و درآمد کسب کند ، صرف نظر از هزینه های دیگر ، موفقیت آمیز است.”

من می خواهم فقط یک لحظه روایتی جدید ارائه دهم – “اگر روایت من باعث می شود زندگی همه بهتر شود ، پس موفق است. من نمیگویم که پول شر است. اصلا .با این حال، هنگامی که ما از پول به عنوان تنها نقطه کانونی استفاده می کنیم ، به خطر انداختن همه جنبه های دیگر زندگی و اهداف ما وجود دارد.

آنچه ما از دست داده ایم یک سنگ محک اصلی است که می گوید: باید بدانیم چگونه وضعیت زندگی ما بهتر خواهد بود و این شرکت برای تقویت آن چگونه میتواند کمک کند. برخی از جنبه ها ممکن است شامل پول شود ، اما زمانی که ارزش پول از ارزش سلامتی ، خوشبختی و عقل ما بیشتر شود، ما در واقع در جهت اشتباه حرکت می کنیم. “

خواندن
معرفی استارتاپ‌هایی که در زمینه نجات اقیانوس‌ها فعالیت می‌کنند

من تعداد اندکی استارت آپ یا بنیانگذار را ملاقات کرده ام که هدفشان توجه به همه جنبه های موفقیت بوده است اما کمتر به این مسیر پایبند بوده اند. اما سوال اصلی این است – چرا؟
در واقع اگر ما شروع به بررسی کنیم که چه کسی در واقع از موفقیت ما تأثیر پذیرفته است یا اینکه بگوییم که “شرکت ما برای چه کسی موفق است؟” چه اتفاقی می افتد؟

آیا استارتاپ ما برای کارمندان ما موفق است؟ احتمالا نه. آیا آنها واقعاً برایشان مهم است که حاشیه ناخالص ما بهبود می یابد یا اینکه ما CAC را کاهش می دهیم؟ یا اینکه آنها برایشان مهم است که 6 ماه وقتشان را با بچه هایشان نگذرانده اند یا زمانی را برای لذت بردن از هر چیزی اختصاص نداده اند؟

آیا استارتاپ ما برای بنیانگذاران موفق است؟ غالباً چنین نیست. به احتمال زیاد ما بدهی های زیادی داریم.

آیا استارتاپ ما برای سلامتی ما موفق است؟ مطمئنا ، ما میان وعده های نامحدود و تعطیلات نامحدود داریم ، اما چرا همه اینقدر چاق می شوند و اینقدر خسته به نظر می رسند؟ چرا ما بیشتر از سروتونین کورتیزول ترشح می کنیم؟

در برهه ای از زمان ، ما واقعاً باید از خود بپرسیم – این همه برای کیست؟ وقتی شروع به ارزیابی آنچه که اتفاق افتاده است می کنیم ، متوجه می شویم که تمرکز روی پول صرفاً پوشاندن میزان سواستفاده از خودمان بوده است.

پول چه هزینه ای برای ما دارد؟

پول، یک استارت آپ موفق را تعریف نمی کند


مقدار باورنکردنی از وقت و تمرکز ما در جستجوی پول است زیرا در مورد آنچه که برای ما می خرد خیال پردازی می کنیم. (انصافاً بگویم ، تقریباً برای هر کس که تا به حال این پول را بدست آورده است ، تقریباً همیشه بسیار کمتر از آنچه فکر می کنیم پیشرفت دارد ).

خواندن
از آلمان به غزه؛ معرفی یک استارتاپ فلسطینی

اما در برخی موارد ، باید از خود بپرسیم: “تلاش ما برای ما چه هزینه ای دارد؟ اگر هزینه” به دست آوردن آن “سلامتی، روابط و سالهای عمرمان باشد که هرگز برنخواهد گشت ، این پول چه چیزی خریداری کرد آیا این خانه زیبا تر، کودکی کودکمان یا 20 یا 30 سال از عمر ما که صرف بدست آوردن پول شد را به ما بر میگرداند؟

بیایید یک استارت آپ موفق را مجدد تعریف کنیم


این به معنای برداشتن کامل پول از روی میز نیست – بلکه به این معناست که آن را به یک فاکتور تبدیل کنید ،نه فقط تنها فاکتور. بدیهی است که ما باید به عنوان یک کسب و کار مفید باشیم .

من همه ما را تشویق می کنم که به سادگی یک قدم به عقب برگردیم و بگوییم – “در واقع برای ما بعنوان افرادی که در اینجا کار می کنند چه چیزی مهم است و این شرکت برای بهبود زندگی ما باید به چه چیزهایی دست یابد؟” اما در اینجا متوقف نشوید. از همه مهمتر ، بیایید بپرسیم – “در این جست و جوبرای از دست دادن چه چیزی حاضر به سازش نیستیم؟”

موفقیت استارتاپ ما زمانی است که اهداف خود را دنبال کنیم بدون اینکه روح خود را به خطر بیاندازیم.

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *