سرمایه گذار فرشته چیست؟

سرمایه گذار فرشته چیست؟

یک سرمایه گذار فرشته فردی با دارایی خالص بالا است که برای استارتاپ های کوچک یا کارآفرینان به طور معمول در ازای سهام مالکیت در شرکت، پشتوانه مالی فراهم می کند. اغلب ، سرمایه گذاران فرشته در میان خانواده و دوستان یک کارآفرین یافت می شوند. وجوهی که سرمایه گذاران فرشته ارائه می دهند ممکن است یکبار سرمایه گذاری برای کمک به تجارت در محل کار یا تزریق مداوم برای پشتیبانی و سپری کردن مراحل دشوار شرکت باشد.

حمایتی که سرمایه گذاران فرشته از استارت آپ ها ارائه می دهند باعث ایجاد نوآوری می شود که به معنای رشد اقتصادی است.

درک سرمایه گذار فرشته

سرمایه گذاران فرشته افرادی هستند که در مراحل اولیه استارتاپ ها به دنبال سرمایه گذاری هستند. این نوع سرمایه گذاری ها ریسک پذیر هستند. بیشتر سرمایه گذاران فرشته بودجه مازاد در دسترس دارند و به دنبال نرخ بازده بالاتر از سرمایه های ارائه شده توسط فرصت های سرمایه گذاری سنتی هستند. سرمایه گذاران فرشته در مقایسه با سایر وام دهندگان شرایط مطلوبتری را ارائه می دهند زیرا بیشتر به فکررونق کسب و کار هستند.

سرمایه گذاران فرشته متمرکز بر کمک به استارتاپ ها در برداشتن اولین قدم ها هستند ، نه سود احتمالی که ممکن است از تجارت کسب کنند. اساساً ، سرمایه گذاران فرشته مخالف سرمایه داران خطرپذیر هستند.

سرمایه گذاران فرشته را سرمایه گذاران غیررسمی یا فرشتگان تجارت نیز می نامند. این افراد افرادی هستند که به طور معمول مرفه هستند و سرمایه های نوپا را در ازای حقوق صاحبان سهام یا بدهی قابل تبدیل تزریق می کنند. برخی از سرمایه گذاران فرشته از طریق سیستم عامل های سرمایه گذاری جمعی بصورت آنلاین سرمایه گذاری می کنند یا شبکه های سرمایه گذار فرشته ای را برای جمع آوری سرمایه با یکدیگر ایجاد می کنند.

خواندن
یادگیری ماشین از ۱۹۵۹ تا امروز

خاستگاه سرمایه گذار فرشته

اصطلاح “فرشته” از تئاتر برادوی آمده است ، زمانی که افراد ثروتمند برای تولید محصولات نمایشی پول می دادند. اصطلاح “سرمایه گذار فرشته” اولین بار توسط ویلیام وتزل ، بنیانگذار مرکز تحقیقات سرمایه گذاری ، از دانشگاه نیوهمپشایر استفاده شد. وتزل مطالعه ای را درباره نحوه جمع آوری سرمایه توسط کارآفرینان به پایان رساند.

چه کسی می تواند یک سرمایه گذار فرشته باشد؟


سرمایه گذاران فرشته معمولاً افرادی هستند که مقام “سرمایه گذار معتبر” را کسب کرده اند اما این پیش شرط نیست. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) “سرمایه گذار معتبر” را به عنوان سرمایه گذار با ارزش خالص 1 میلیون دلار دارایی یا بیشتر (به استثنای اقامتگاه های شخصی) تعریف می کند ، یا برای دو سال گذشته 200 هزار دلار درآمد کسب کرده است یا دارای یک ترکیب درآمد 300 هزار دلار برای زوج های متاهل باشد. یک سرمایه گذار معتبر بودن مترادف با یک سرمایه گذار فرشته نیست.

اساساً این افراد از نظر مالی تمایل به تأمین بودجه برای شرکت های نوپا دارند. استارتاپهای نیازمند پول نیز سرمایه گذاران فرشته را بسیار جذاب تر از سایر بودجه ها می دانند.

منابع مالی

در این نوع سرمایه‌گذاری فرد مستقیماً از دارایی خود صرف تأمین مالی شرکت می‌نماید. اما این امکان نیز وجود دارد که از صندوق‌های مالی ( investment fund) و نهادها درخواست پول نماید و یا سرمایه‌گذاری خود را از طریق سایر شرکت‌ها که محدودتر هستند(limited liability company) انجام دهد.

مشخصات سرمایه گذاری

مشخصات سرمایه گذاری فرشته


سرمایه گذاران فرشته بر روی استارت آپ هایی که در مراحل اولیه خود شکست می خورند یا سرمایه های های خود را کاملا از دست می دهند سرمایه گذاری می کنند. به همین دلیل است که سرمایه گذاران فرشته حرفه ای به دنبال استراتژی خروج مشخص ، خریدها یا عرضه های اولیه (IPO) هستند.

خواندن
13 کتاب استارتاپی که هر کارآفرینی باید بخواند (قسمت 1)

نرخ بازده داخلی موثر برای نمونه کارهای موفق برای سرمایه گذاران فرشته تقریباً 22٪ است .

این نوع سرمایه‌گذاری برای کارآفرینان که در ابتدای راه‌اندازی کار خود هستند واقعاً فرشته است. زیرا آن‌ها با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. سرمایه‌گذاری فرشته در دهه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. این موضوع سبب شده که بارونق گرفتن ایده‌ها و کسب‌وکارهای جدید فرصت‌های شغلی جدید ایجاد گردد و سود خوبی نصیب اقتصاد کشورها شود.

سرمایه گذاری فرشته در چند دهه گذشته رشد کرده است زیرا کسب سودآوری باعث شده است که این منبع اصلی برای بسیاری از استارتاپ ها باشد. این به نوبه خود موجب نوآوری شده است که به معنای رشد اقتصادی است.

استارتاپس لند

2 دیدگاه دربارهٔ «سرمایه گذار فرشته چیست؟»

  1. حمید اسدیان

    فضای تعاملی خوبیه
    میخواستم عضو خبری شما بشم موفق نشدم علیرغم چند بار تلاش

    1. سلام و عرض ادب
      وقت بخیر
      پیام شما برسی شد و عضویت شما با موفقیت در خبرنامه سایت، بدون مشکل انجام شده است
      از همراهی شما متشکریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *