راهنمای کسب درآمد از اینستاگرام؛ چطور از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟

راهنمای کسب درآمد از اینستاگرام؛ چطور از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟

کسب درآمد از اینستاگرام چقدر سرمایه نیاز دارد؟

آیا کسب درآمد از اینستاگرام امکان پذیر است؟

چقدر زمان می‌برد تا از اینستاگرام به درآمد خوبی برسیم؟

بهترین ایده‌ برای کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

در این مطلب قرار است به این سوالات پیرامون کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم، اینکه اصلا چه ایده هایی برای درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟ ببینیم که چه افرادی از اینستاگرام درآمد کسب می کنند؟

کسب درآمد از اینستاگرام دقیقا به چه معنی است؟

افرادی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول افرادی هستند که در حال حاضر کسب‌وکاری دارند(مغازه،شرکت و . . . .) و به دنبال آن هستند که کسب‌وکار خود را به اینستاگرام بیاورند و در اینجا هم فروش‌ داشته باشند.

دسته دوم افرادی هستند که در حال حاضر کسب‌وکاری ندارند و به دنبال شروع یک کسب‌وکار بر بستر اینستاگرام هستند( ساخت فروشگاه اینستاگرامی، ساخت پیج برای تبلیغات، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر و . . . . ).

پس وقتی حرف از کسب درآمد از اینستاگرام به میان می‌‌آید ما با یکی از این دو حالت مواجه هستیم، هرچند که برای دسته اول، عبارت بازاریابی در اینستاگرام مناسب‌تر است.

در این مقاله بیشتر به دسته دوم می‌پردازم، یعنی افرادی که به دنبال شروع یک کسب‌وکار در اینستاگرام هستند و برای دسته اول مطالعه مطلب زیر را توصیه می‌کنم.

آیا واقعا می‌توان از اینستاگرام درآمد خوبی داشت؟

جواب این سوال مثبت است، افراد خیلی خیلی زیادی با روش ها و ایده های مختلف درحال کسب درآمد از اینستاگرام هستند، اینستاگرام به معنای واقعی یک معدن طلاست که با ایده های مختلفی می توان از آن پول های خوبی به دست آورد.

نمی‌دانم تا چه حد با دنیای کسب درآمد از اینستاگرام آشنا هستید، در اینستاگرام بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهید و میزان تلاش و سرمایه گذاری که روی کار می‌کنید درآمدهای مختلفی می‌توانید داشته باشید.

به طور مثال یک فروشگاه اینستاگرامی روزانه ۲ الی ۳ سفارش دریافت می‌کند و حاشیه سود هر سفارش ۳۰هزار تومان است، این فروشگاه ماهیانه چیزی حدود ۱٫۸ الی ۲٫۷ میلیون تومان درآمد خالص خواهد داشت.

خواندن
4 عامل شکست کسب و کار کوچک

فروشگاه دیگری که عملکرد بهتری دارد، روزانه ۵ الی ۸ سفارش دریافت می‌کند و با فرض همان حاشیه سود ۳۰هزار تومان، ماهانه چیزی حدود ۴٫۵الی ۷٫۲ میلیون تومان درآمد خالص خواهد داشت.

از کدام روش کسب درآمد کنیم؟

اینکه کدام روش‌ را برای کسب‌ درآمد از اینستاگرام انتخاب می‌کنید کاملا به علایق شما، توانایی‌های شما و احتمالا سرمایه شما ارتباط دارد.

اگر به دنبال فروش در اینستاگرام هستید، باید مبلغی را برای تامین جنس در نظر بگیرد و فکری برای  تامین جنس و ارسال آن هم بکنید.

قطعا دردسر بیشتری نسبت به کسب درآمد از تبلیغات دارد، اما مسلما خیلی سریعتر هم می‌تواند به درآمد برسد و البته بسته به نوع کالا می‌تواند سود خوبی هم داشته باشد.

اما اگر به دنبال کسب‌ درآمد از تبلیغات و یا تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام هستید، باید بگویم که راه درازتری در پیش خواهید داشت و نیاز به صبر بیشتری هم دارید، اما قطعا درآمد راحت‌تری هم به دست می‌آورید زیرا دردسر تامین جنس، ارسال و ارتباط با مشتری را ندارید و از تبلیغاتی که انجام می‌دهید درآمد کسب می‌کنید.

پس به خودتان رجوع کنید و ببینید که کدام یک از روش‌های معرفی شده برای شما مناسب‌تر است.

مثلا برای شخصی که در تامین کالا توانایی زیادی دارد و یا در حال حاضر محصولاتش را در فروشگاه خودش به فروش می رساند، بهترین کار این است که فروش اینستاگرامی را هم شروع کند تا مشاهده کند چطور اینستاگرام فروشش را چند برابر می‌کند.

آیا کسب‌ و کار اینستاگرامی همیشه در اینستاگرام می‌ماند؟

به هیچ وجه تصور نکنید که اگر کاری را در اینستاگرام شروع کنید برای همیشه محدود به اینستاگرام هستید، شما می‌توانید رشد اولیه خود را در اینستاگرام داشته باشید و پس از مدتی در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند یوتوب فعالیت کنید.

یا حتی در حالت بهتر یک سایت یا فروشگاه اینترنتی تاسیس کنید و به دنبال جذب ترافیک از گوگل باشید، به طور مثال استارتاپ کافه گلدون که به فروش گل و گلدان می‌پردازد کارش را با اینستاگرام آغاز کرد و بعد از حدود 6 ماه در کنار اینستاگرام روی سایت هم فعالیت کردند و در حال حاضر فروش خوبی هم از اینستاگرام و هم از سایت دارند.

خواندن
پولسازی آنلاین: ۲۱ راه آسان که آنلاین پولدار شوید و به شهرت برسید

چقدر زمان لازم است که در اینستاگرام به درآمد برسیم؟

زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد، اما طبق تجربه ما، حداقل 3 ماه و حداکثر 9 ماه، یعنی به طور معمول در این بازه بیشتر افرادی که اصولی کار می‌کنند به درآمد می‌رسند.

یک نکته مهم این است که اصولا در کسب و کار اینترنتی چه در اینستاگرام و چه در سایت عجله نکنید و بدانید که نیاز است چند ماهی را صبوری کنید تا کم کم به درآمد نزدیک شوید.

و البته این به ایده شما هم ارتباط دارد، اگر کارتان فروش در اینستاگرام است درآمد سریعتر از حالتی است که یک پیج محتوایی تاسیس کرده‌اید و به دنبال درآمد از تبلیغات هستید.

 کسب درآمد از اینستاگرام چه مدت زمان می برد؟

چالش اصلی کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

مهمترین چالش برای خیلی از افراد جذب فالوور است، یعنی هر زمان شخصی شروع به فعالیت در اینستاگرام می‌کند اولین سوالی که از خود می‌پرسد این است که چطور فالوور جذب کنم؟

از چه روشی استفاده کنم؟ ربات بزنم یا نه؟ فیک بزنم یانه؟

اما از نظر ما مسئله جذب فالوور حل شده است، شما با تبلیغات اصولی همانند خیلی از افراد می‌توانید فالوورهای خوب جذب کنید.

چالش اصلی شما  که شاید در نگاه اول برای ما چالش نباشد، مسئله تولید محتوا و استراتژی فروش است.

استراتژی فروش یعنی برنامه کلی شما برای فروش چیست؟ شما چطور قرار است از دیگران متمایز باشید؟ تمایز اصلی شما نسبت به دیگر لباس فروشان اینستاگرامی چیست؟ روی چه چیزی تاکید دارید؟

چه برنامه برای تولید محتوا در راستای استراتژی خود دارید؟ چطور اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنید؟ و سوال های دیگری که همگی نشان می‌دهند که جذب فالوور آنقدرها هم مسئله چالشی نیست.

خواندن
اشتباهاتی که هنگام مذاکره باید از آن‌ها دوری کرد

نکاتی جهت کسب درآمد از اینستاگرام

یادگیری را فراموش نکنید:

تصور نکنید که امروز یک پیج تاسیس می‌کنید و با انتشار تعدادی محتوا به صورت روزانه، بعد از چند ماه به درآمدی عالی می‌رسید. قطعا اگر به این راحتی بود هیچکس به دنبال آموزش‌های مربوط به بازاریابی و کسب درآمد از اینستاگرام نمی‌رفت.

مسئله چالشی‌تر از آن است که فکر می‌کنید. شما باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. باید یک برنامه محتوایی عالی تنظیم کنید، انتشار مستمر محتوای اشتباه نمی‌تواند کمکی به شما بکند.

 پس باید مطمئن باشید که محتوایی درستی منتشر می‌کنید.

قابلیت استوری اینستاگرام:

استوری اینستاگرام بهترین قابلیت برای فروش به مخاطب و ارایه پیشنهاد لحظه ای است، به معنای واقعی اگر فروشنده هستید ولی از استوری استفاده نمی‌کنید، عملا هنوز قدرت فروش در اینستاگرام را تجربه نکرده‌ید.

 خیلی از افراد از این ویژگی و مزیت برای هدایت مستقیم کاربران پروفایل و پیج مورد نظر استفاده می کنند. شما تا ۲۴ ساعت می توانید یک پست را داخل استوری بگذارید و بعد از ۲۴ ساعت استوری که قرار داده اید به صورت کاملا اتوماتیک حذف خواهد شد.

قابلیت لایو اینستاگرام:

یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مهم اینستاگرام لایو اینستاگرام است. بسیاری از افراد از لایو اینستاگرام برای معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. لایو اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که به صورت زنده با مخاطبان و کاربران تان در ارتباط باشید و با آنها صحبت کنید.

لایو اینستاگرام هم حس اعتماد مخاطب به شما را افزایش می‌دهد و هم فرصت ارتباط با دیگران را فراهم می‌سازد.

شما می‌توانید با افراد مرتبط با حوزه کاری خودتان لایو و گفتگوی آنلاین داشته باشید و در کنار هم اطلاعات خوبی را به مخاطبان منتقل کنید، از طرفی مخاطبان شما با پیج ایشان و مخاطبان ایشان با پیج شما آشنا می‌شوند و این موجب تبادل فالوور به صورت کاملا طبیعی می‌شود.

منبع: همیار وب

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *