با 6 گام اصلی کسب ثروت میلیونی آشنا شوید

با 6 گام اصلی کسب ثروت میلیونی آشنا شوید

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای کسب ثروت میلیونی ، نیاز به انجام کارهای خارق‏ العاده ای است. این امر در حالی است که در طول تاریخ هزاران میلیونر به وجود آمده است. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که شما یکی از آنها باشید، با این حال خواست سریع افراد باعث می شود تا عملا این اقدام بی‎نتیجه به نظر برسد. در این رابطه اگر از میلیونرها راز موفقیت خود را بپرسید، موارد بسیار ساده ای را مطرح می کنند. درواقع همین اقدامات به ظاهر کوچک است که در مدت زمانی طولانی، نتایجی فوق‎العاده را رقم خواهد زد.

برای مثال مطالعه 50 کتاب در سال، ممکن است غیرممکن به نظر برسد، با این حال اگر شما هر روز تنها نیم ساعت برای این موضوع وقت بگذارید، بدون شک به این خواسته دست پیدا خواهید کرد. درواقع بهتر است بگوییم که علت ناموفق بودن بسیاری از افراد، عدم آگاهی آنها از شیوه درست کسب موفقیت است. اگرچه ممکن است تصور کنید که تعداد میلیونرها بسیار کم است، با این حال آمارها خلاف این موضوع را به اثبات می رساند. درواقع در حال حاضر بیش از 10 میلیون ثروتمند در آمریکا وجود دارد. به همین خاطر ابدا نباید خود را با چنین بهانه هایی گول بزنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای کسب موفقیت، الزامی وجود ندارد که حتما تا 80 سالگی باید صبر کرده و تلاش کنید، درواقع به عقیده جک ما، برای کسب موفقیت( کسب ثروت ) در هر حوزه ای، اگر سه سال وقت گذاشته و تمرکز اصلی خود را بر روی آن قرار دهید، بدون شک موفق خواهید شد. من هم در ابتدای زندگی خود ابدا موفق نبودم، با این حال با رعایت مواردی، همه چیز تغییر کرد. در همین راستا به بررسی شش گام اصلی کسب ثروت میلیونی خواهیم پرداخت.

1-هدفی درست را برای خود تعیین کنید

اهداف بسیاری از افراد بسیار کوچک است. درواقع از دل اهداف کوچک، ثروت بالا به دست نخواهد آمد. به همین خاطر ضروری است تا هدفی را برای خود تعیین کنید که رسیدن به آن سخت باشد و شما را با چالش مواجه سازد. در این رابطه توجه به علاقه نیز بسیار مهم خواهد بود. برای مثال اگر به نویسندگی علاقه دارید، تلاش کنید تا عنوان بهترین نویسنده سال را به دست آورید. در نهایت توجه داشته باشید که ابدا نباید زمانی را برای خود تعیین کنید. درواقع هر هدفی، محدوده زمانی خاص خود را خواهد داشت. این امر با توجه به شرایط و امکانات نیز تغییراتی را پیدا خواهد کرد، با این حال شما باید هدف بزرگ خود را به موارد کوچک تر تقسیم کنید تا در نهایت سد ذهنی مبنی بر غیرممکن بودن شکسته شده و مسیر طبیعی پیشرفت، شکل گیرد.

خواندن
با تمرین ۵ ویژگی مهم زبان بدن، نتایج بهتری در کسب و کار داشته باشید

در این رابطه همان مثال نویسندگی نیز کارآمد خواهد بود. درواقع برای کسب عنوان بهترین نویسنده سال، در ابتدا لازم است تا کسب یک جایزه محلی را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که حرفه های پولساز را فراموش کنید. درواقع هر فردی تنها باید براساس علاقه خود پیش برود. در غیر این صورت حتی در اختیار داشتن بهترین منابع و امکانات نیز کارساز نخواهد بود. درواقع حتی از دل رشته های هنری که به عقیده بسیاری از افراد ابدا پولساز محسوب نمی شود، هنرمندانی وجود دارند که ثروتی فراتر از حد تصور را ایجاد کرده اند. درواقع در هر زمینه ای که سطح ایده آلی را پیدا کنید، شانس کسب ثروت بالا وجود خواهد داشت.

15-2درصد از درآمد خود را پس‎انداز کنید

تفاوتی ندارد که سطح درآمدی فعلی شما چقدر است، شما باید 15درصد آن را پس‎انداز کنید. نکته ای که در این بخش نباید فراموش شود این است که پس‎انداز کردن صرفا به معنای این امر نیست که پول خود را در یک مکان حفظ کنید. درواقع معنای اصلی آن این است که شما مقداری پول را برای سرمایه گذاری کنار بگذارید، با این حال این سرمایه گذاری الزاما به معنای حضور در بازار بورس نبوده و بهترین اقدام در این زمینه این است که بر روی توانا تر کردن خود تلاش کنید. برای مثال این بخش از درآمد شما می تواند صرف خرید چند کتاب، گذراندن دوره آموزشی و … شود. در نهایت این امر که سبک زندگی مخصوص به خود را داشته و از اعمال فشار برای ساخت آینده-ای بهتر واهمه نداشته باشید، بهترین سیاست ممکن محسوب می شود. درواقع شما برای رسیدن به یک جایگاه بزرگ، لازم است تا بهای آن را نیز پرداخت کنید.

3-بدهی نداشته باشید

بدهی باعث می شود تا شما مجبور شوید تا فعالیت-هایی را انجام دهید که خارج از برنامه بوده و این امر درگیری زیادی را به همراه خواهد داشت. در این رابطه ضروری است تا راهکارهایی را مورد استفاده خود قرار دهید که باعث می شود تا میل به خرج کردن کاهش پیدا کند. برای مثال استفاده از کارت های اعتباری، یکی از این موارد محسوب می شود. همچنین توجه داشته باشید که شما باید در تلاش برای رسیدن به یک ریتم درست باشید. درواقع این امر که یک روز بیش از حد تلاش کنید و روزی دیگر به صورت کامل استراحت کنید، بدون شک سیاست افراد ناموفق محسوب می شود. به همین خاطر شما باید به دنبال عملکردی پیوسته باشید. به همین خاطر به صورت مرحله ای، حجم کارهای خود را افزایش دهید. این امر درست کاری است که ورزشکاران آن را به خوبی انجام می دهند. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که باید هوش مالی خوبی را داشته باشید تا به جای خرج کردن، بتوانید برای پول خود سرمایه گذاری بلندمدتی را تنظیم کنید.

خواندن
گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان از آن درآمد کسب کرد؟

4-جامعه خود را بشناسید

در هر کسب و کاری مردم، مشتریان شما خواهند بود. به همین خاطر بسیار مهم است تا شناخت خوبی را از آنها داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کرده و شروعی قدرتمند داشته باشید. برای مثال در زمینه مد، این امر که به سلیقه جامعه خود توجه داشته باشید، باعث می شود تا خروجی کار شما، شانس جلب رضایت بیشتری را داشته باشد، با این حال در کنار این عملکرد محتاطانه، ضروری است تا نوآوری هایی را نیز از خود ارائه دهید تا جامعه هدف، با یک نوآوری و خلاقیت مواجه شود و یک مزیت رقابتی بزرگ شکل گیرد. درواقع شما توجه به مخاطب و ارائه نوآوری را باید در کنار هم مورد توجه قرار دهید. فراموش نکنید که بسیاری از برندهای مطرح جهان، پس از مدتی موفق شدند تا حتی سلیقه مشتری را نیز تغییر دهند. در نهایت مطالعه زندگینامه کارآفرینان، به شما کمک خواهد کرد تا به آگاهی بالاتر از اقدامات ضروری دست پیدا کرده و به درک بهتری از آنچه که باید انجام شود، دست پیدا کنید. درواقع بسیاری از افراد موفق، برای خود الگوهایی را داشته اند که باعث شده است تا با استفاده از بسیاری از روش‎های آنها، شانس کسب موفقیت خود را افزایش دهند، با این حال توجه داشته باشید که در این رابطه نباید صرفا به صورت یک مقلد رفتار کنید. درواقع اقدامات هر فرد، با توجه به ویژگی های خود و شرایط زمانه انجام شده است. به همین خاطر شما باید تغییراتی را در هر یک از آنها اعمال کرده و حتی مواردی را مورد استفاده خود قرار ندهید.

خواندن
آشنایی با انواع مدل های کسب و کار – رابین هود

5-اقدام خود را بیش از حد به تاخیر نیندازید

اگرچه شما باید از یک سطح مناسب برای شروع کار خود برخوردار باشید، با این حال بسیاری از افراد در این رابطه بسیار کند عمل کرده و همواره تصور می کنند که بهترین موقعیت رخ نداده است. این امر در حالی است که شما در حین انجام کار، متوجه بسیاری از مسائل خواهید شد. در این رابطه حتی ممکن است شکست را نیز تجربه کنید. با این حال این امر، یک مرحله کاملا طبیعی در مسیر رشد بوده و لازم است تا تنها بر روی درس های آن تمرکز داشته باشید. به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان موفق جهان، شروعی کوچک را داشته اند تا در صورت عدم موفقیت، با هزینه-های سنگین مواجه نشده و امکان شروعی مجدد، کاملا مهیا باشد. در نهایت آشنایی با اصول مدیریت و مهارت های کلی کارآفرینی، از دیگر اقدامات ضروری ای محسوب می شود که باید سریعا برای آن اقدام کنید. خوشبختانه امروزه یادگیری بسیار ساده شده است و شما با انواع روش ها مواجه هستید.

6-تنوع بخشیدن به منابع درآمدی

حتی در یک حوزه کاری، امکان انجام چند فعالیت مختلف وجود خواهد داشت. این امر باعث می شود تا منابع درآمدی شما متنوع شده و در صورت بروز مشکل در یک بخش، شما با مشکلی جدی مواجه نشوید. همچنین تنوع درآمدی، در نهایت به کسب ثروت در مدت زمانی کمتر نیز منجر خواهد شد. با نگاهی به حتی بهترین برندهای حال حاضر جهان، متوجه این امر خواهید شد که آنها هیچ گاه صرفا در یک حوزه فعالیت نمی کنند و حتی اگر تمرکز اصلی آنها بر روی یک بخش خاص باشد، از سایر اقدامات ممکن نیز غافل نخواهد بود. در نهایت با حفظ روند مطالعه مداوم خود، متوجه جدیدترین اقدامات می شوید که می تواند راهنمای اقدامات آتی شما باشد.

در نهایت توجه داشته باشید که این شش مورد، تنها اصول اولیه و حیاتی کسب ثروت محسوب شده و شما در حین پرداختن به هر یک، متوجه موارد بیشتری خواهید شد، با این حال تا زمانی که روحیه خود را از دست نداده و در مسیر علاقه خود گام بردارید، هیچ سدی مانع همیشگی نخواهد بود.

منبع: فرصت امروز

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *