انتخاب و تغییر مسیر: برای شروع یک کسب و کار چه کنیم؟

انتخاب و تغییر مسیر: برای شروع یک کسب و کار چه کنیم؟

شروع یک کسب و کار به عنوان یک کارآفرین ، همانند این است که قادر باشی همه کارها را خودت انجام بدهی. با این حال انسان قادر نیست همه کارها را خودش به تنهایی انجام دهد.

زمانی‌که شما شرکتی را تاسیس می‌کنید هر تصمیمی که بگیرید حیاتی است. چون هیچ چیزی به اندازه شروع یک کسب و کار اهمیت ندارد. معمولا صاحبان مشاغل تصور می‌کنند اگر تصمیمات اشتباهی برای کارشان بگیرند به سادگی می‌توانند آن را حذف کنند.

هرچند در ابتدای راه، تصمیمات ممکن است متزلزلانه باشد اما همان تصمیم‌ها هم اگر غلط باشند، هزینه‌های زیادی را شامل می‌شوند.

وقت انسان که همواره از آن به عنوان گرانبهاترین دارایی یاد می‌شود. همچنین از دست دادن سرمایه اولیه که به سادگی به آن دست پیدا نکردید. به همین خاطر نظر شش کارآفرین را که در مسیر پیشرفت تجارتشان تصمیماتی برای تغییر گرفته‌اند را جویا شدیم.

از توصیه دیگران استفاده کنید

انتخاب و تغییر مسیر: برای شروع یک کسب و کار چه کنیم؟

کتی کونوویتز(KATIE CONOVITZ)، موسس و مدیرعامل شرکت تواِلو اِن وای سی(TwelveNYC) بر این باور است که برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ در زندگی کاری باید از دیگران بخواهیم تا نصیحت‌های خود را ارائه کنند.

کتی می‌گوید:« هفت سال پیش برای بهبود عملکرد کسب‌وکارم یک مربی تجارت‌ استخدام کردم. استخدام مربی به من کمک کرد شرکتم را توسعه دهم. شروع یک کسب و کار به عنوان یک کارآفرین، همانند این است که قادر باشی همه کارها را خودت انجام بدهی. با این حال انسان قادر نیست همه کارها را خودش به تنهایی انجام دهد به همین خاطر تصمیم گرفتم به مربی کسب‌وکار اعتماد کنم.

خواندن
نگاهی به مهم ترین موانع کسب و کار

او به من کمک کرد تا کاری را که شروع کرده بودم گسترش دهم. نه فقط در زمینه توسعه کسب‌وکار حتی در مسائل مربوط به زندگی هم توانستم از نظرات مربی‌ام استفاده کنم. آن وقت بود که فهمیدم قادر به تغییراتی در رفتارم هستم و این تحولات رفتاری در هویتم تاثیر گذاشته؛ در نتیجه توانستم اعتماد به نفسم را بالا ببرم.

شاید توجه به توصیه‌های دیگران همیشه کار درستی نباشد اما اگر انسان عاقلانه به مسائل نگاه کند موفق می‌شود. کسانی‌که در زمینه فعالیت ما متخصص‌ا‌ند مثل جواهرات گرانبهایی هستند که باید از وجودشون بهره‌مند شویم.

با این وجود بهتر است همیشه فاصله‌ خود را با اشخاص حفظ کنیم؛ چه مربی‌های کسب‌وکارمان باشند، چه افرادی‌که از پندهایشان استفاده می‌کنیم.

با توجه به رعایت فاصله از حیث صمیمیت، دیگران همه چیز را در دست نمی‌گیرند و می‌توانیم خودمان باشیم. به عبارت دیگر باید روی خودمان حساب کنیم و همه چیز را به دیگران نسپاریم.

از استخدام نترسید

ریچل ساندرز (RACHEL SANDERS)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت روتین ویتامینز (Rootine Vitamins)، معتقد است در راه شروع یا تغییر مسیر شغلی باید استخدام‌های هوشمندانه داشت و از استخدام افراد نترسید.

ریچل تجربه خود را اینگونه بیان می‌کند: در ابتدا ما آژانس‌هایی را که در زمینه سلامتی کار می‌کردند را استخدام کردیم همچنین تعدادی فریلنسر به تیم ما اضافه شدند. نمی‌خواستیم کارمندان تمام وقت داشته باشیم چون از استخدام کارمند تمام وقت می‌ترسیدیم.

دردسرهای کارمند تمام وقت زیاد بود ولی بعد از مدتی فهمیدیم تنها چیزی که برای موفقیتمان مهم است؛ استخدام فردی است که بتواند صد در صد خود را وقف کار ما کند.

خواندن
داستان موفقیت کسب‌وکار در زمینه گردشگری

ساختار رشد در کسب‌وکارها به گونه‌ای است که در آن افراد تنبل جایگاهی ندارند و به اشخاص متخصص و با استعداد نیاز دارد. بر همین اساس ما کسانی را لازم داشتیم که نقش‌های کلیدی را برایمان بازی کنند تا برنده بازی رقابت شویم.

ریسک‌پذیر باشید

انتخاب و تغییر مسیر: برای شروع یک کسب و کار چه کنیم؟

نیکول آوتیر (NICOLE AUTHIER)، موسس شرکت مای تاگالونگز (MyTagalongs) قدم اول در هر شروع یک کسب‌ و کار ریسک‌پذیری می‌داند. به گفته نیکول وقتی او به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذاری اصلی اساسی در توسعه کسب‌وکارش است تصمیم گرفت تحولاتی را در زندگی‌اش به وجود آورد.

نیکول مجبور شد خانه‌اش را در رهن بگذارد و از فروشگاه‌هایی خرید کند که اجناس ارزان قیمت می‌فروختند. او همچنین برخی از لوازم منزلش را فروخت. به گفته این کارآفرین همین کارها باعث شد مشتری‌هایش را حفظ کند.

نیکول آوتیر باور دارد که ریسک‌پذیری بنیان کارآفرینی است و او قبل از هر چیزی شغل تمام وقتش را رها کرده تا استارتاپ خود را بسازد.

برای شروع یک کسب و کار از دیگران کمک بگیرید

انتخاب و تغییر مسیر: برای شروع یک کسب و کار چه کنیم؟

از نظر آیسل گانار (AYSEL GUNAR)، همراهی متخصصین و کمک گرفتن از دیگران در هر مرحله‌ای از کسب‌وکار ضروری است. گاهی پیش می‌آید که شما ایده مناسبی برای شروع یک کسب و کار پیدا کرده‌اید اما تخصص کافی ندارید.

از طرفی بعضی وقت‌ها باید از مردم برای کارتان نظرسنجی کنید. به گفته آیسل گانار، بنیانگذار استارتاپ مانتراباند (MantraBand)، منابع در کسب‌وکارهای کوچک حرف اول را می‌زنند. او درباره تجربه شخصی‌اش از نبود منابع کافی می‌گوید.

آن‌ها چون اطلاعات کافی درباره سلیقه مردم و نیازهایشان نمی‌دانستند از نظرسنجی‌های فروشگاه‌های بزرگی چون هالمارک استفاده کردند. پس از دریافت اطلاعات لازم، با آرامش به توسعه کسب‌وکارشان مشغول شدند.

خواندن
راهنمای دورکاری در نوروز ویروسی

منبع: هفته نامه شنبه

استارتاپس لند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *